دانلود و خرید کتاب زینب فریاد فرمند آنتون بارا ترجمه غلامحسین انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زینب فریاد فرمند اثر آنتون بارا

کتاب زینب فریاد فرمند

معرفی کتاب زینب فریاد فرمند

کتاب زینب فریاد فرمند نوشتهٔ آنتون بارا و ترجمهٔ غلامحسین انصاری است و شرکت چاپ و نشر بین الملل عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. این کتاب، پژوهشی‌ است در باب زندگی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و سیره و سنت این بانوی بزرگوار.

درباره کتاب زینب فریاد فرمند

 تلاش برای شناخت شخصیت‌های مذهبی و به‌طورویژه اهل‌بیت مکرم پیامبر (ص) از آن جهت ضروری‌ است که سبب‌ساز تأثیرپذیری از این بزرگان و تلاش برای تجدید‌نظر در ابعاد مادی و معنوی زندگی‌ است. قیام عاشورا یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که به بهترین شکل ممکن امکان تدبر و تفکر در سیره و سنت این بزرگان را فراهم کرده و منجر به معرفت بیشتری نسبت به ساحت قدسی ایشان خواهد شد. در کنار شرح رشادت‌ها و دلاوری‌ها و ایثارگری‌های بی‌بدیل امام‌حسین (ع) و یارانشان و نیز یادآوری رنج‌ها و مصائب جان‌گداز وارده به اهل‌بیت ایشان، پژوهش و واکاوی نقش زن در حماسهٔ عاشورا از این حیث حائز اهمیت است که زاویهٔ دید نسبت به عاشورا را تنوع بخشیده و دریچه‌ای نو رو به خوانندهٔ مشتاق و پیگیر این حوزه باز می‌کند. آنتون‌ بارا، نویسنده و پژوهشگر سوری و مسیحی در کتاب زینب فریاد فرمند حاصل تحقیقی ۲۵‌ساله دربارهٔ زندگی حضرت‌ زینب (س) را در قالب ۷ فصل ارائه و کوشش کرده است تا زیبایی روش و منش این بانوی صبور و خردمند را در مراحل مختلف زندگی  از تولد تا حضور در کربلا و وفات در اختیار خواننده قرار دهد.

خواندن کتاب زینب فریاد فرمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

افرادی که به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ اهل‌بیت و نیز درک و دریافت بیشتر نسبت به رخدادهای تاریخی و مذهبی علاقه دارند، از خواندن این کتاب، سود خواهند برد.

درباره آنتون بارا

آنتون بارا متولد سال ۱۹۴۳ در شهر باستانی یبرود سوریه واقع در ۵۰ کیلومتری دمشق و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب و مدرک دکتری در رشته خلاقیت بشری است. وی از سال‌ها پیش به‌عنوان عضو اتحادیهٔ نویسندگان عرب در حال فعالیت است و تألیفات قابل‌توجهی به زبان عربی و فرانسه دارد. آنتون بیش از نیم‌قرن سابقهٔ فعالیت ادبی و رسانه‌ای دارد و تحصیلاتش را در فلسفه ادیان و اصول عرفان در دانشگاه کویت به اتمام رسانده و در سوربن پاریس به دریافت مدارک علمی بالاتری نایل آمده است. وی ۲۵ جلد کتاب در زمینه‌های سفرنامه، رمان، شعر و قصه به رشته تحریر در آورده و کتاب دیگری از او به نام امام‌حسین در اندیشهٔ مسیحیت به فارسی ترجمه شده است.

بخشی از کتاب زینب فریاد فرمند

«زینب سلام الله‌علیها به عبادت پروردگار و خشوع و فروتنی در پیشگاه او معروف بود، شب‌ها را به استغفار و نیایش می‌گذرانید، واژگانی که در دعا به کار می‌برد چون مرواریدهایی سپید، زیبا و دلنشین و فصیح بود و این شگفت‌آور نیست زیرا آن عالمهٔ تعلیم‌نادیده، فصاحت و بلاغت را در خانهٔ نبوت آموخته، پاکی و قداست را از دودمان عصمت به ارث برده و در مکتب پدرش امیرمؤمنان تربیتی الهی یافته بود و در شکوه و ابهت، سخنوری و قدرت بیان و منظم بودن و اندیشه، سرآمد همگنان به شمار می‌رفت.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۷ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان