دانلود و خرید کتاب آفتاب پرست غمگین امیلی گرویت ترجمه شیما شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آفتاب پرست غمگین اثر امیلی گرویت

کتاب آفتاب پرست غمگین

نویسنده:امیلی گرویت
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آفتاب پرست غمگین

کتاب آفتاب‌پرست غمگین نوشتۀ امیلی گرویت با ترجمۀ شیما شریفی در انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. این کتاب‌ِ مصور و رنگی، جزو کتاب‌های پرنده آبی در گروه کودک و نوجوان نشر و مناسب برای کودکان گروه سنی الف و ب است.

درباره کتاب آفتاب پرست غمگین

آفتاب‌پرست غمگین، کتابی تصویری است که با ترکیب تصویر و یک یا چند واژه در هر صفحه، داستان آفتاب‌پرستی را روایت می‌کند که تنها است و با بی‌تابی به دنبال دوست می‌گردد. آفتاب‌پرست داستان غمگین است و برای پیدا کردن دوست به هر طرفی می‌رود. او با هر کسی صحبت می‌کند خود را به شکلش درمی‌آورد؛ اما کسی با او دوست نمی‌شود. او گاه طوطی کاکلی می‌شود، گاه حلزون، گاه پیچ‌درپیچ. او حتی چکمه هم می‌شود و به رنگ‌های مختلف درمی‌آید. آفتاب‌پرست می‌تواند دمش را مانند صدف حلزون پیچ دهد، مانند ملخ بجهد، خود را سروته از بند رخت آویزان کند و خود را به شکل و رنگ هر چیزی در بیاورد؛ اما به نظر می‌رسد هیچ‌کس، نه حلزون پیچ‌درپیچ، نه ملخ سبز و نه جوراب راه‌راه دلشان نمی‌خواهد با او دوست شوند. او تنها و غمگین است. تا اینکه بالاخره آفتاب‌پرستی دیگر را پیدا می‌کند که حاضر است با او دوست شود و هر دو مانند رنگین‌کمان رنگارنگ می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های کتاب این است که در هر دو صفحۀ مقابل هم، بخشی از تلاش آفتاب‌پرست برای یافتن دوست روایت می‌شود. صفحۀ سمت چپ مربوط به تصویر جاندار یا شیء مورد نظر است و در صفحۀ مقابل، آفتاب‌پرست دیده می‌شود که تلاش کرده است شکل و رنگ خود را به همان صورت تغییر دهد. 

کتاب آفتاب‌پرست غمگین دربارۀ دوست‌یابی است؛ اما موضوع مهم در آن واژه‌سازی است. در این کتاب هم‌زمان با رنگ عوض کردن آفتاب‌پرست، کودکان هم با نام رنگ‌ها آشنا می‌شوند و هم با نام حیوانات یا اشیائی که او خود را به‌آن‌ها تبدیل می‌کند. پس این کتاب دربارۀ شکل‌ها و رنگ‌ها هم است. کتاب، با انتخاب طنزآمیز و زیرکانۀ یک آفتاب‌پرست، به‌خوبی موضوع مد نظر خود را به کودکان منتقل می‌کند. وجود محتوای بسیار محدود در کتاب، آن را به‌نوعی کتاب تصویری تبدیل کرده است. کتاب‌های تصویری موقعیتی را فراهم می‌آورند که در آن امکان افزایش خلاقیت، تخیل و گسترش دایرۀ واژگان فراهم می‌شود و می‌توانند تبدیل به ابزارهایی برای داستان‌نویسی بر مبنای تصاویر شوند. نقاشی‌های کتاب آفتاب‌پرست غمگین، زیبا و دلنشین هستند و ایدۀ آن برای واژه‌آموزی به کودکان کاربرد دارد.

خواندن کتاب آفتاب پرست غمگین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدار کتاب‌های داستان پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان