دانلود و خرید کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال جی گوردن ترجمه معصومه گلریز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال اثر جی گوردن

کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

معرفی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال؛ چگونه انرژی کودکم را هدایت کنم؟ نوشتهٔ جی گوردن و جنیفر چنگ و ترجمهٔ معصومه گلریز است و انتشارات شمعدونی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

اگر کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال را انتخاب کرده‌اید، احتمالا خانواده‌تان یا کسی که به شما نزدیک است‌‌، با نقص توجه / بیش‌فعالی دست و پنجه نرم می‌کند‌. شاید این حس در شما به‌وجود آمده باشد که مشکلی وجود دارد و یا مدرسه به شما پیشنهادی داده که باعث شده به کتاب‌فروشی بروید‌. مهم نیست که از چه طریقی الان اینجا هستید‌، چون در مسیر و جای صحیحی قرار دارید‌.

این کتاب مرجعی برای چگونگی ماهیت‌ نقص توجه و بیش فعالی نیست‌. همچنین ابزار تشخیصی مورد نیاز را هم در بر نمی‌گیرد که شما به‌ وسیلهٔ آن بتوانید بفهمید که فرزندتان دارای این اختلال هست یا نه. اگر شک دارید که امکان دارد فرزندتان دارای اختلال بیش‌فعالی یا نقص توجه باشد، با دکتر اطفال او قرار ملاقات بگذارید‌. رسالتی که این کتاب به عهده دارد این است که روشی ایمن و به‌‌‌دور از دارو را که نویسندگان آن بیش از بیست و پنج سال برای هزاران کودک استفاده کرده‌اند و در درمان و برگرداندن آنها به کیفیت زندگی نرمال موفق شده‌اند، در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

کتاب به ما می‌گوید: «ما می‌توانیم بهتر شویم و بهتر عمل کنیم‌. بسیاری از کودکان که بیماری آنها به اشتباه‌ سندرم‌های رفتاری تشخیص داده شده است‌، می‌توانند به کمک تغییرات ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی‌ به طور نسبی بهتر شوند‌.»

اختلالات رفتاری کودکان که در آمریکا فراگیر شده‌اند، ظاهرا امروزه توسط دارودرمانی معالجه می‌شوند‌. اغلب‌ حتی نمی‌دانیم که مشکل از کجاست‌، اما می‌دانیم که یک دارو برای آن وجود دارد. این همان چیزی است که معمولا در مورد نقص توجه/ بیش‌فعالی اتفاق می‌افتد. آن‌قدر خانواده‌ها نگران نگاه اجتماع به اختلال نقص‌توجه/‌‌‌ بیش‌فعالی و به مشکل خوردن فرزندانشان در زمینه‌های درسی، احساسی یا اجتماعی هستند‌ که خیلی سریع نزد دکتر اطفال یا روان پزشک می‌روند و کودک را روی دارودرمانی خیلی سنگین می‌گذارند‌. داروهایی که باید تا بزرگسالی یا حتی بعد از آن هم مصرف کند‌. این کتاب راهکارهای غیر دارویی، که تغییرات مثبت در سبک زندگی است را در اختیار شما قرار می‌دهد‌.

خواندن کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدینی که فرزند بیش‌فعال دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

«وقتی از مهدکودک، پیش‌دبستانی یا دبستان با والدین تماس می‌گیرند و درباره رفتار بد و مدیریت نکردن انجام تکالیف آموزشی فرزندان در کلاس با آن‌ها صحبت می‌کنند، والدین اصلاً متعجب نمی‌شوند؛ چون در گذشته و زمان نوپایی فرزند، علائم نقص توجه یا بیش‌فعالی و ضعف کنترل رفتارهای تکانشی را در او مشاهده کرده‌اند. او ناگهان هنگام بازی با کودک دیگر بدون دلیل اسباب‌بازی یا بازی را رها می‌کرد. توپ یا کتابش را به کودک دیگری نمی‌داد یا کنترل خود را کاملاً از دست می‌داد و هرچه تلاش می‌کردند که آرامش کنند، کارساز نبود. بعضی وقت‌ها، خود پدر و مادر قبل از تماس مدرسه، با مشاهده علائم فرزند به وجود اختلال نقص توجه یا بیش‌فعالی یا چیزی شبیه به آن، در فرزندشان شک می‌کنند؛ اما تا وقتی کودک در خانه، نزد خانواده یا دوستان خانوادگی است، محیط‌هایی که تعداد بزرگسالان از تعداد بچه‌ها بیشتر است، کنترل یا جلوگیری از رفتارهای مشکل‌دار آسان‌تر است. به‌علاوه، سرعت رشد هر کودک با دیگری متفاوت است. کودکان هنگام رشد تغییراتی می‌کنند، و شخصیت، خلق‌وخو و سطح انرژی‌شان به‌طرز چشم‌گیری عوض می‌شود. بنابراین پدرومادرها نمی‌توانند تشخیص دهند که مشکل موجود ناشی از بدخلقی‌های مخصوص کودکان دوساله است یا علائم مشکلی جدی‌تر است. ‌ علاوه بر این اگر کودک مشکلات رفتاری داشته باشد، آن‌ها امیدوارند که کودکشان بزرگ که شد؛ یعنی زمان مهدکودک یا پیش‌دبستانی مشکلش برطرف شود. خانواده‌های بسیاری را می‌شناسم که مدتی طولانی اختلال فرزندشان را انکار می‌کنند و از پذیرفتن نیاز به تغییر سر باز می‌زدند. تلاش زیادی می‌کنم که از این انکار بیرون بیایند و شرایط را بپذیرند.»

نظرات کاربران

وحید
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

مطلب در حد نصیحت‌های وبلاگ‌های عم‌قزی... تکرار و تکرار... ترجمه هم خوب نبود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

حجم

۸۸۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۲ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان