دانلود و خرید کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی اعظم رضوانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی اثر اعظم رضوانی

کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی

نویسنده:اعظم رضوانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی

کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی نوشتهٔ اعظم رضوانی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی

تاب آوری در روان‌شناسی ظرفیت مثبت افراد برای سازگاری با استرس و فاجعه عنوان شده است. همچنین شامل توانایی فرد در بازگشت به تعادل اولیه بعد از یک انقطاع و شکست است و در نهایت تاب آوری اشاره دارد به یک سیستم سازگار که می‌تواند مقاومت فرد را در مقابل عوامل خطرساز آینده تأمین نماید، در این معنا، تاب آوری با مجموعه‌ای از عوامل حمایتی که در مقابل عوامل خطر استفاده می‌شوند در ارتباط است. تعارض زناشویی می‌تواند شامل اختلاف‌نظرها، عدم توافق‌ها بیزاری‌ها تنش‌ها باشد و می‌تواند دامنۀ گسترده‌ای از آزارهای کلامی و جسمانی تا رفتارها و ویژگی‌های شخصیتی داشته باشد.

زنان هر جامعه‌ای از ارکان اصلی خانواده محسوب می‌شوند و بررسی سلامت آنان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است سلامت زنان و مخصوصاً سلامت مادران از مفاهیم اساسی توسعه و رفاه اقتصادی اجتماعی است. عهدشکنی در ازدواج نیز ساختار خانواده و در پی آن بنیادی‌ترین احساس یعنی احساس تعلق را تهدید می‌کند و نوعی ترس از طرد بسیار بنیادی را که به عمق وجودتان رخنه می‌کند شعله‌ور می‌سازد. یکی از جنبه‌های بسیار مهم نظام، زناشویی، رضایتی است که همسران نسبت به رابطه زناشویی خود در ازدواج تجربه کنند. تعارضات زوجین ممکن است اشکال گوناگون داشته باشد و به‌صورت افسردگی یک یا هر دو زوج اعتیاد رشد و رفتار اختلال آمیز بین فرزندان، سوءرفتار با همسر و درگیری لفظی یا فیزیکی بین زوجین بروز نموده و نهایتاً منجر به طلاق گردد. در روان‌شناسی و تئوری‌های مربوطه تعارض از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. تعارض طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و فرایند حل تعارض شامل مسیرهای متنوعی است که می‌تواند به نتایجی سازنده یا مخرب منجر شود در طول رشد رابطه، ازدواج، زوج‌ها با تعارض‌هایی مواجه می‌شوند که ثبات ازدواج آنها را مورد سنجش قرار می‌گیرد تعارض زناشویی معمولاً به‌صورت کشمکش بین زن و شوهر که نشان‌دهنده دل‌مشغولی‌های متفاوت آن‌هاست بروز می‌کند و از آنجا ناشی می‌شود که یکی از طرفین با هدف دستیابی به هدف به دیگری دخالت می‌کند.

خواندن کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی برای روان‌شناسان و اشخاصی که کار مرتبط با ازدواج و روابط شویی دارند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب تاب آوری در تعارضات زناشویی

«تعارض

تعریف تعارض:

در فرهنگ لغت فارسی تعارض به معنی معترض و مزاحم یکدیگر شدن است یا با هم اختلاف داشتن به‌طورکلی تعارض زمانی رخ می‌دهد که در یک وضعیت اجتماعی بر سر مسائل اساسی عدم توافق وجود دارد و یا ضدیت‌های احساسی باعث ایجاد اصطکاک بین افراد شود. به عقیده «استیفن رابینز» کوتاه‌ترین تعریف از تعارض عدم توافق بین دو یا چند گروه است. او تعارض را فرایندی می‌داند که شخص الف در آن به طور عمدی می‌کوشد تا به‌گونه‌ای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش شود. «مولینز» تعارض را این‌گونه تعریف می‌کند رفتار عمدی و آگاهانه که به‌منظور جلوگیری و ممانعت از تحقق اهداف سایر افراد صورت می‌گیرد . «لوزیر» تعارض را عدم توافق بین دو یا چند گروه تعریف می‌کند.

تعارض در لغت‌نامه، متعرض یکدیگر شدن و با هم اختلاف داشتن معنی شده است. مفهوم روان‌شناختی تعارض در فرهنگ روان‌شناسی انجمن روان‌شناسی آمریکا (۲۰۰۶) تعارض برخورد متضاد نیروهای عاطفی یا انگیزش‌ها، اهداف، رفتارها و سلیقه‌ها تعریف شده است.

انواع تعارض

اهداف تعارض به دو نوع بنیادی و عاطفی تقسیم می‌شود . ۱. تعارض بنیادی؛ تعارضی است که غالباً به شکل عدم توافق اساسی بر سر کار و وسائل لازم برای انجام آن‌ها رخ می‌دهد موقعی که افراد همه‌روزه با یکدیگر کار می‌کنند این یک امر عادی است که دیدگاه‌های متفاوتی راجع به برخی از مسائل اساسی محیط کار به وجود آید معمولاً افراد بر سر مسائلی از قبیل اهداف سازمانی و گروهی، تخصیص منابع، توزیع پاداش‌ها، خط‌مشی‌ها و روش‌های کار و تعیین وظایف با هم به توافق نمی‌رسند.

۲. تعارض عاطفی؛ مربوط به مشکلات میان اشخاص است و از احساساتی مانند عصبانیت، عدم‌اطمینان نفرت و ترس و نارضایتی و مواردی ازاین‌قبیل سرچشمه می‌گیرد. این تعارض تحت عنوان برخورد شخصیت‌ها معروف است تعارض‌های عاطفی انرژی افراد را از بین می‌برد و آن‌ها را از اولویت‌های مهم کاری منحرف می‌سازد. ناراحت‌کننده‌ترین تعارض برای افراد تعارض در روابط مافوق زیر دست است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۶۵۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان