دانلود و خرید کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری مجتبی چنگی آشتیانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری اثر مجتبی چنگی آشتیانی

کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری

معرفی کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری

کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری نوشتهٔ مجتبی چنگی آشتیانی و دنیا بلالی است. نشر برگ و باد این کتاب در حوزهٔ روان‌شناسی کودک را منتشر کرده است.

درباره کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری

مجتبی چنگی آشتیانی و دنیا بلالی در کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری بیان کرده‌اند که کودکان فاقد مهارت‌های لازم برای مهار و کنترل هیجانات شدید خود هستند و اگر این این هیجانات نادیده گرفته شوند، به مشکلات جدی تری تبدیل می‌شوند که موجب آسیب و دردسرهای بیشتری به کودکان می‌گردد. اگر والدین بدون درنظرگرفتن علت رفتارهای کودک بخواهند او را اصلاح کنند، مشکلات اصلی این کودکان هرگز حل نمی شود. درمان شناختی - رفتاری نوعی درمان مؤثر برای کمک به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که با درنظرگرفتن اهداف درمانی مشخص و روش‌ها و ابزارهای معتبر به افراد در هر سنی برای غلبه بر چالش‌های فکری، رفتاری و هیجانی کمک می‌کند.

کتاب حاضر اطلاعات لازم برای درک بهتر مشکلات کودکان، ارزیابی شناختی - رفتاری آن‌ها و نحوهٔ تعیین اهداف درمانی مناسب را به خواننده آموزش می‌دهد. با استفاده از مطالب این کتاب می‌توانید مشکلات رفتاری کودکان در منزل یا مدرسه را تشخیص و واکنش‌های مناسبی به این رفتارها نشان دهید. این اثر در ۱۳ فصل نگاشته شده است و در پایان هر فصل تعدادی تمرین برای یادگیری بیشتر بیان شده که به بهبود عزت‌نفس و موفقیت کودکان کمک می‌کند.

خواندن کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روان‌شناسان کودک و والدین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کودکان و درمان شناختی رفتاری

«توانایی‌های شناختی

کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه نمی توانند اطلاعات ورودی مغزشان را غربالگری کنند و موارد مفید و غیر مفید را از هم تفکیک کرده و فقط اطلاعات مفید را به خاطر سپارند به همین جهت دچار اغتشاش فکری و سردرگمی می‌شوند. گاهی اطلاعات مفید از ذهن آنها پاک می‌شود و همین مانع پیشرفت توانایی‌های شناختی کودک شده و نمی تواند اکثر اطلاعاتی که در روز کسب می‌کند را به درستی درک، در ذهن خود مرتب و ذخیره سازی کند. به طور کلی بهبود مهارت‌های شناختی در این افراد بسیار دشوار است. برای مدیریت زندگی، انتخاب‌های درست و دستیابی به موفقیت افراد باید صلاحیت لازم را داشته باشند. اما کودکان مبتلا به بیش فعالی- کمبود توجه در این زمینه بسیار ضعیف هستند و نیاز به آموزش جهت بهبود مهارت‌هایشان دارند. رایج ترین مهارت هایی که این کودکان در این حیطه باید بیاموزند عبارتند از:

- تمرکز. بسیاری تصور می‌کنند افراد مبتلا به بیش فعالی قادر به تمرکز بر هیچ موضوعی نیستند که صحت ندارد و آنها به خوبی می‌توانند بر موضوعات و کارهای مورد علاقه خود تمرکز داشته باشند. این افراد برای این که بتوانند تمرکز خود را به سایر مسایل نیز جلب کنند نیاز به آموزش دارند.

- کنترل تکانه. کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه مشکلات جدی در کنترل تکانه‌های خود دارند و قبل از اینکه به عواقب کارهای خود فکر کنند دست به عمل می‌زنند. برای مثال قبل از این که صحبت دیگران تمام شود، ناگهان حرف دیگران را قطع و خودشان شروع به صجبت می‌کنند.

- حل مساله. اکثر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه نمی توانند روابط علت و معلول را به خوبی درک کنند و به همین دلیل در مهارت حل مساله ضعیف هستند.

- مدیریت زمان. اکثر کودکان نمی توانند به خوبی زمان خود را مدیریت کنند و این مشکل در کودکان مبتلا به بیش فعالی- کمبود توجه بسیار بیشتر است. آنها باید درک اهمیت زمان، زمانبندی برنامه‌ها و وقت شناسی را بیاموزند.

- حافظه. اکثر کودکان به راحتی پس از شنیدن دستورات و قوانین می‌توانند به آنها عمل کنند اما این کار برای کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه بسیار دشوار است زیرا حافظه فعال یا کوتاه مدت آنها بسیار ضعیف است.

- خود تنظیمی. با استفاده از این مهارت افراد می‌توانند هیجانات خود را کنترل کنند اما بسیاری از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه قادر نیستند به درستی احساسات خود را شناسایی کنند و همین موجب می‌شود عکس‌العمل‌های نادرستی داشته باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۴۰۰
تومان