دانلود و خرید کتاب ال آی پونه سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ال آی اثر پونه سعیدی

کتاب ال آی

نویسنده:پونه سعیدی
انتشارات:نشر موج
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۸از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ال آی

کتاب «ال آی» نوشتۀ پونه سعیدی است و نشر موج آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ال آی

داستان با روایت دختری به نام الی آغاز می‌شود. دختری که در مهدکودک کار می‌کند و عاشق کارش است. الی در راه بازگشت به خانه بعد از یک سال برادرش را می‌بیند که سر راهش قرار گرفته است. الی که متعجب از آمدن برادر است فهمید که برای جلسۀ قبایل باید حضور داشته باشد و برادرش ایلیار قرار است او را با خود ببرد. خانۀ آن‌ها در کوهستان و میان جنگل کاج است. خواننده به‌زودی متوجه می‌شود که الی یک گرگینه است و نام اصلی او اِل‌آی است. او و ایلیار دوقلو هستند. ال‌آی بیشتر انسان است تا گرگ برای همین ترجیح داده به‌تنهایی میان انسان‌ها زندگی کند چون او گرگی درونش نداشت و بنابراین زندگی میان گله گرگ‌ها بسیار سخت بود. بااین‌وجود چشمانی با غرور و جذبۀ گرگ‌ها داشت. ال‌آی قضیه را می‌فهمد. برادرش ایلیار پسر بتای قبیله را کشته و حالا قرار است پدرشان ال‌آی را قاتل اعلام کند تا بلکه بتوانند بگویند او قصد حفاظت از خودش را داشت و اینجاست که روزهای سخت زندگی این گرگینۀ بدون گرگ آغاز می‌شود.

ال‌آی رمان فانتزی، عاشقانه و رازآلود از دنیای گرگینه‌ها، ارواح خون‌آشام است. داستان دو راوی دارد که دائماً تغییر می‌کنند. راوی اول ال‌آی دختر آلفای قبیله که نمی‌تواند گرگ شود و ویهان آلفای جوان که یکی از افراد قبیله‌اش کشته شده و قرار است در مورد جنگ، صلح و یا تاوان تصمیم بگیرند. زبان نویسنده ساده، روان و خوش‌خوان است. با وجود شخصیت‌های زیادی که در رمان وجود دارد و اتفاقات زیادی که می‌افتد، کند پیش نمی‌رود و خواننده را خسته نمی‌کند. نویسنده در قالب رمانی فانتزی به مسائلی مانند زندگی و سختی‌های پایان‌ناپذیر آن، تلاش و مبارزه در راه رسیدن به آرزوها و قوی‌بودن اشاره دارد

نویسنده در مقدمۀ کتاب ال‌آی نوشته است: این رمان، داستان به سرانجام رسیدن آرزوهای به‌ظاهر محال و فراموش‌شده است. داستان گرگینه‌ای است بدون گرگ که به‌خاطر گناه برادرش به قبیلهٔ دیگری برده می‌شود؛ جایی که همه فکر می‌کنند به‌خاطر ضعف نابود می‌شود، اما همه چیز با دیدن روح جفت آلفا تغییر می‌کند! داستانی از تقابل ملکهٔ ماه و پادشاه مردگان.

خواندن کتاب ال آی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های فانتزی، عاشقانه و رازآلود پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پونه سعیدی

پونه سعیدی نویسندۀ رمان‌های فانتزی و متولد ۱۳۶۵ است و در ۲۵ سالگی نوشتن را آغاز کرد. او دکترای عمران گرایش آب و محیط زیست دارد و مدت‌ها در پروژه های زیست محیطی و درگیر با طبیعت فعالیت کرد و همین فعالیت ها باعث تقویت میل به نوشتن در او شد. اولین رمان پونه سعیدی کتاب «پرنیان شب» نام دارد که در سال ۱۳۹۸ روانۀ بازر شد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب های «توکا پرنده کوچک» ، «سانیا»، «دروازۀ جهنم»، «راز مانا»، «ماه مه آلود»، «مردی پشت نقاب»، و «سه گانه کوازار» اشاره کرد.

بخشی از کتاب ال آی 

«هردو با خشم به هم نگاه کردن. همون‌قدر که من و بابا با هم مشکل داشتیم، ایلیار و بابا هم مشکل داشتن. فرق ما فقط این بود که ایلیار پسر آلفا و جانشینش می‌شد، بابا باید نگهش می‌داشت، اما من بی‌استفاده بودم؛ پس براش مهم نبود برم، برای همین هم این نقشه رو کشیده بود یا جواب می‌داد و قضیه حل می‌شد یا من محکوم می‌شدم و... حتی فکر به زندگی تو قبیله‌ای که همه تو رو دشمن می‌بینن عذاب‌آور بود! این‌جا که دختر آلفا بودم به‌خاطر متفاوت‌بودنم عذاب می‌کشیدم؛ اون‌جا که قاتل حساب می‌شدم با مرگ برابری می‌کرد! بابا نگاه پر از خشمش رو از ایلیار برداشت و رو به من گفت: «خوب گوش کن اِل‌آی، جون برادرت دست توئه...!!!»

نظرات کاربران

Awolfboy
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

بوی باران، بوی دریا، بوی هوای دم صبح.. ویهان و ال آی، سه قلوها و ماجرای یک جفت گرگ عاشق :) داستانشو به شخصه دوست داشتم واقعا، اگر به دنیای گرگ ها و گرگینه ها علاقه دارین پیشنهاد میکنم این

- بیشتر
sepideh
۱۴۰۲/۰۷/۰۷

یک اثر بی نظیره دیگه از خانوم سعیدی از دنیای گرگینه و جادو که واقعا ارزش خوندن داره،عالیه

کاربر ۳۷۴۱۱۶۰
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

دوست داشتم وبسیار لذت بردم اگه میخواهید یک رمان فانتزی ایرانی از گرگینه‌ها وموجودات ماورایی بخونید توصیه میکنم

Hatira Starz
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

من این کتاب رو چندین بار خوندم هنوز هم عاشق داستانش هستم یکی از بهترین کتاب ها از نظر منه. من پرنیان شب رو هم خوندم خیلی این دو کتاب رو دوست داشتم.

کاربر 7239420
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

عالی بود توصیه میکنم حتما بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
دنیا منتظر تو نمی‌مونه پس تا قبل از به آخر رسیدنش لحظه‌هاتت رو زندگی کن!
ل.صفوی
"غرورت می‌تونه بزرگ‌ترین دشمنت باشه. پس به‌موقع غرورت رو بشکن!"
ل.صفوی
"ما نمی‌تونیم با مخفی کردن حقایق از عزیزانمون محافظت کنیم..."
ل.صفوی
«تو وجود همهٔ ما یه بخش تاریک هست و وای به حال روزی که این بخش تاریک بیدار بشه!»
ل.صفوی
«بچه‌ها مثل دوربین همه‌چی رو ضبط می‌کنن. هر نگاهی، هر خشمی، هر محبتی، سعی کنین تو ذهنشون محبت رو ثبت کنین نه خشم. چون خشم شما زود محو می‌شه، اما خشمی که تو ذهن بچه‌ها می‌شینه تا ابد می‌مونه!»
ل.صفوی
«رفتارت دلم رو می‌شکنه درحالی‌که معذرت‌خواهیت حتی شکسته‌های دلم رو هم بند نمی‌زنه! پس اگه برات مهمه دلم رو نشکن!»
ل.صفوی

حجم

۶۲۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

حجم

۶۲۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
تومان