دانلود و خرید کتاب خدا به کودک کمک کند تونی موریسون ترجمه صالح خواجه‌دولویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خدا به کودک کمک کند

«خدا به کودک کمک کند» نوشته تونی موریسون(-۱۹۳۱)، نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۹۳ است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: سوفیا هاکسلی واقعاً یه آدم روانی عجیب و غریب بود. تغییر ناگهانی از زندانی مطیع به یه تمساح درنده. از فردی با لبای افتاده به فردی با دندون‌های زهرآلود. از یک انسان خموده به یک چکش. من هرگز نشونه‌ای ندیدم. نه چشم‌غره‌ای، نه یقه گرفتنی، نه شونه خم کردنی یا دندون به رخ کشیدنی. هیچی در مورد حمله‌اش به من اخطار نداد. هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم و حتی اگه سعی کنم، جای زخم‌ها بهم این اجازه رو نمیدن. چه برسه به خجالتش. خاطره بدترین بخش بهبودیه. تمام روز بدون اینکه هیچ کار ضروری‌ای برای انجام دادن داشته باشم دراز می‌کشم. بروکلین همه‌ی توضیحات لازم رو به کارکنان شرکت می‌داد، تجاوز نافرجام، دست به یقه شدن و فلان و فلان. اون یه دوست واقعیه و مثل اون رفقای جعلی که میان اینجا تا فقط بهم خیره بشن و اظهار تأسف کنن من رو آزار نمی‌ده. نمی‌تونم تلویزیون ببینم. خیلی کسل‌کننده‌س. غالباً خون و رژ لب و باسن گزارشگرهای دختر رو نشون می‌ده. چیزی هم که به عنوان خبر پخش می‌شه یا شایعه‌س یا نطق دروغ. چطور می‌تونم فیلم‌های جنایی رو جدی بگیرم که توشون کارآگاه زن با کفش پاشنه‌دار رد قاتل رو می‌زنه؟ در مورد خوندن هم: کتاب گیجم می‌کنه و بنا به دلایلی دیگه دوست ندارم آهنگ گوش بدم. آوازها چه قشنگ باشن چه معمولی افسرده‌ا‌م می‌کنن، موسیقی بی‌کلام هم که دیگه بدتر. علاوه بر این‌ها بلای بدی هم سر زبونم اومده چون گیرنده‌های چشایی‌ ناپدید شدن. همه‌چیز مزه لیمو می‌ده؛ به غیر از خود لیمو که مزه نمک می‌ده. شراب بی‌فایده‌س چون ویکودین منو در مه غلیظ‌تر و بسیار راحت‌تری فرو می‌بره.

نظرات کاربران

فرزاد
۱۳۹۶/۰۷/۱۹

داستان دختر و پسر جوانی است که بهم علاقه دارند آنان در کودکی متحمل آسیب هایی شده اند که در بزرگسالی زندگیشان را تحت تاثیر قرار داده در این کتاب افراد مختلفِ داستان موضوع را از زاویه دید خودشان روایت میکنند وبدین

- بیشتر
Pari-Naz📚
۱۳۹۸/۰۸/۱۲

فقط میتونم بگم بد نبود. ترجمه روان نبود.

مرضيه
۱۳۹۷/۰۸/۰۸

کتاب رو هم دوست داشتم و هم دوست نداشتم. سرنوشت بعضی از شخصیتها نصف کاره رها شد. و این که طبق گفته دوستمون بعضی پاراگراف ها گنگ هستن که نیاز به دوباره خوانی دارند.

زهرا
۱۳۹۷/۰۵/۱۵

نژاد پرستی ، کودک ازاری و تاثیر انها بر زندگی اشخاص و اطرافیان اونها هسته ی اصلی داستانه که در قالب و از زبان شخصیت های مختلف با ماجراهای مختلف بهش پرداخته شده.شاید شروع ماجرا کمی گیج کننده باشه،اما در

- بیشتر
رضا
۱۳۹۵/۱۱/۰۵

کتاب خوبی بنظر میاد ولی حیف که کتاب در دست مطالعه زیاد دارم بعدم فراموشم میشه افسوس هزار افسوس!

Hosna
۱۳۹۵/۱۱/۰۵

خود کتاب را نخوندم اما جلد بسیار عجیب و زیبایی داره

akram
۱۳۹۵/۱۱/۰۹

عکس کتاب تحریکم میکنه به خوندنش کسی خونده این کتابو؟؟ توضیح بده یکم چجوریه کتاب؟؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
انگار بیشتر جواب‌های واقعی به برده‌داری، مجازات بدون محاکمه، کار اجباری، زراعت مشارکتی، نژادپرستی، دوران بازسازی، جیم کرو، کار در زندان، مهاجرت، حقوق مدنی، جنبش‌های انقلابی سیاه‌پوستان، همه درباره‌ی پول بودن. مضایقه‌ی مالی، سرقت مالی، پول به عنوان قدرت، به عنوان جنگ. کجا بود اون سخنرانی درباره‌ی اینکه برده‌داری به تنهایی چطور طی دو دهه در مقابل گذار کشور از عصر کشاورزی به عصر صنعتی سنگ‌اندازی می‌کرد؟ انزجار مردم سفید، خشونت اون‌ها، سوختی بود که موتورهای سود رو به کار می‌انداخت. به عنوان یک دانشجوی فارغ‌التحصیل به اقتصاد و تاریخچه و نظریاتش گرایش پیدا کرده بود تا یاد بگیره پول چطور هر ظلمی تو جهان رو شکل می‌داد و تمام امپراطوری‌ها و ملل رو به وجود آورد. استعمار کردن به نام خدا در حالی که دشمنان خدا درو می‌کردن و بعد هم غنایم رو مخفی می‌کردن.
کاوشگر
آدام دیگه دلم برات تنگ نمی‌شه، من دلم برای عواطفی تنگ می‌شه که مرگ تو به وجود آورد. آن قدر قوی بود که من را معنی کرد در حالی که تو رو پاک کرد و تنها جای خالی تو را برای من باقی گذاشت تا درونش زندگی کنم. تا مثل سکوت ناقوس ژاپنی که خیلی وحشتناک‌تر است از هر صدایی که بعدش بلند شه. من عذر می‌خوام که تو را به بردگی گرفتم تا خودم را به توهم کنترل و فریب ارزان قدرت بچسبانم. هیچ برده‌داری نمی‌توانست این کار را بهتر از من انجام دهد.
کاوشگر
از نظر علمی هیچ‌چیزی به نام‌ نژاد وجود نداره، بنابراین نژادپرستی بدون ‌نژاد فقط یک انتخابه. البته که توسط کسانی تعلیم داده شده که بهش نیاز دارن اما بازم یک انتخابه. کسانی که این حرفا رو رواج دادن بدون این چیزا هیچی نیستن.» حرف‌هاش منطقی بود و در همون زمان آرامش‌بخش اما با تجارب روزمره همخوان نبود.
Violette
دنیای سیاست کثیف بود؛ فعالانش، چه ترقی‌خواه و چه سنت‌گرا، به نظر سرسخت و رویایی می‌اومدن. انقلابیون، چه مسلح چه طرفدار صلح، هیچ تصوری نداشتن که بعد از اینکه «پیروز شدن» چه اتفاقی باید بیفته. کی حکومت کنه؟ مردم؟ نه بابا. چه معنی داشت. بهترین نتیجه این می‌شه که یک ایده‌ی جدید به جمعیت معرفی کنن که شاید یک سیاست‌مدار اون رو اجرا کنه. باقی نمایشی بود که دنبال تماشاچی می‌گشت. پول به تنهایی شرارت انسان رو توجیه می‌کرد.
Violette
اون با گفت‌و‌گوی زنده و متون روی کاغذ شکل داده شده بود. هر شنبه صبح، اولین چیز قبل از صبحانه، جلسه‌ای بود که والدین با بچه‌هاشون می‌ذاشتن و و ازشون می‌خواستن به دو سؤالی که از هر کدوم‌شون پرسیده می‌شد جواب بدن: ۱. چه چیزی که حقیقت داره رو یاد گرفتید؟ و از کجا میدونید که درسته؟ ۲. چه مشکلاتی دارید؟ طی سال‌ها جواب‌ها از اینکه «کرم‌ها پرواز نمی‌کنند» ، «یخ می‌سوزونه» ، «فقط سه بخش توی ایالت وجود داره» به «پیاده از وزیر قوی‌تره» تغییر کرد.
کاوشگر

حجم

۱۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۱۴۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۲۰۰
تومان