دانلود و خرید کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش ابوالفضل نجفی کلکناری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش

کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش نوشتهٔ ابوالفضل نجفی کلکناری و فاطمه فلاح و مبینا عاشوری تلوکی و الهه یعقوبی بایعکلایی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش

امروزه بسیاری از والدین به دنبال یافتن وقت مناسب برای شروع کلاس‌های آموزشی کودک خود هستند و بسیار مشتاق‌اند بدانند در چه سنی کودکشان را با زبان دوم، هنر، ورزش و ... آشنا کنند. اما بیشتر والدین توقعات نامعقولی از فرزندان خود دارند. مثلاً انتظار دارند پیش از آنکه کودک آمادگی لازم را کسب کند، مسئولیت‌پذیر باشد. از فرزندانشان می‌خواهند خوش‌اخلاق و مودب باشند، با بچه‌های دیگر بدون سروصدا مشغول بازی شوند، با آن‌ها همکاری داشته باشند، وسط حرف بزرگ‌ترها نپرند، بدون اجازه دست به چیزی نزنند، مفید باشند، سریع راه بروند، سریع صحبت کنند، قبل از دبستان حداقل به دو زبان مسلط باشند، پیانو را به خوبی بنوازند و بالاخره، به سرعت رشد کنند و بزرگ شوند و تمام آرزوهای فروخفتهٔ والدین خود را در اولین فرصت برآورده کنند. همهٔ این‌ها در حالی است که قرار نیست کودک تمام‌کنندهٔ والدین باشد. از سوی دیگر کسب این همه مهارت نیاز به فرصت کافی دارد و رشد، فرآیندی آرام بوده و نیاز به زمان کافی دارد.

بهتر است فشارها را از روی فرزندتان بردارید و به او فرصت کافی بدهید تا بتواند به آرامی در مراحل رشد خود قدم بردارد. والدین باید مراحل رشد کودک خود را بشناسند و بدانند در هر مقطعی از زمان، کودک آمادگی چه نوع یادگیری‌هایی را دارد. چرا که تربیت کودک هم‌چون خط تولیدی است که اگر هر کدام از قطعات را سر جای خود نصب نکنید، محصول نهایی عملکرد مطلوب نخواهد داشت.

کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش به شما می‌آموزد با فرزندان نابغهٔ خود چگونه رفتار کنید. 

خواندن کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدران و مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرورش دانش آموزان نابغه و تیزهوش

«بسیاری از یادگیرندگان تیزهوش که به طور سنتی شناسایی می‌شوند، توانایی زبانی پیشرفته‌ای دارند و مهارت‌های زبانی را زودتر رشد می‌دهند. ویژگی‌هایی که منعکس کنندهٔ مهارت‌های زبانی پیشرفته و رشد اولیه هستند اغلب در سن دو سالگی مشهود هستند. عملکرد زبان پیشرفته به نظر می‌رسد، اغلب قابل مقایسه با کودکان یک یا دو سال بزرگتر. اعتقاد بر این است که رشد زبان اولیه یادگیرندگان تیزهوش ارتباط نزدیکی با توانایی یادگیری کلی پیشرفته آن‌ها دارد. بین شروع زود هنگام گفتار و متعاقباً خواندن زودهنگام ارتباط وجود دارد. درواقع، بسیاری از کودکانی که بعداً برای برنامهٔ تیزهوشان شناسایی می‌شوند، از قبل با دانستن نحوهٔ خواندن وارد مدرسه می‌شوند. تحقیقات انجام شده در اوایل مطالعهٔ آموزش تیزهوشان، به رهبری روانشناسان اوایل قرن بیستم، لوئیس ترمن و لتا استتر هالینگ ورث، نشان داد که کودکان تیزهوش اغلب یاد می‌گیرند که چگونه با کمک کم یا بدون کمک بخوانند.

یادگیرندگانی که از نظر شناختی پیشرفته هستند، اغلب توانایی‌های زبانی پیچیده‌تری در مقایسه با کودکان در حال رشد معمولی هم سن دارند و نقاط عطف رشد زبان را زودتر از همسالان خود نشان می‌دهند. روند رشد زبان برای کودکانی که از نظر تحصیلی پیشرفته هستند شبیه به سایر کودکان است، اما اغلب سرعت آن بیشتر است. خوانندگان زودرس در مراحل اولیه رشد زبان به قدری سریع حرکت نشان می‌دهند که نیازهایی که نیاز به توجه ویژه از سوی والدین و کارکنان مدرسه دارد، ایجاد می‌شود. مطالعه‌ای بر روی یادگیرندگان تیزهوش شناسایی شده، سابقهٔ خواندن زودهنگام، خواندن در سطوح پیشرفته، پردازش پیشرفته در خواندن، مهارت‌های زبانی پیشرفته و در برخی موارد، توانایی‌های خودآموخته خواندن را ثبت کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۴۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان