دانلود و خرید کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی سیدابراهیم شفیعی کهنگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی اثر سیدابراهیم شفیعی کهنگی

کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی

معرفی کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی

کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی نوشتهٔ سیدابراهیم شفیعی کهنگی است که انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است. این کتاب به شرح اهمیت و جایگاه استفاده از اوراق بهادار اسلامی در نظام بانکی ایران می‌پردازد.

درباره کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی

اقتصاد، سیاست و فرهنگ سه رکن اساسی و مهم هر کشور بوده و نیاز است تا برای پیشبرد امور جاری، باهم در تناسب و تعادل باشند. یکی از این سه رکن حیاتی، اقتصاد است که مدیریت آن در عصر حاضر از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تأثیر تصمیمات مدیران بر آن بسیار محسوس است. بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری از جمله نهادهای نقش‌آفرین در نظام اقتصادی بوده و تعاملات و مبادلات مالی آن‌ها اثر به‌سزایی بر جریان نقدینگی کشور و گسترش فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت. بخشی از این اثربخشی از طریق چاپ و انتشار اوراق بهادار صورت می‌پذیرد که لزوما منطبق با قوانین اسلامی نیست و از آن‌جا که نظام بانکی در یک کشور اسلامی باید متناسب با قوانین اسلامی و شرایط و ضوابط شریعت اداره شود، ضروری است تا مناسبات مالی اسلامی نیز در آن جاری گردد. سیدابراهیم شفیعی کهنگی در کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی تلاش کرده تا در ۵ فصل و ضمن بیان تاریخچه‌ای از بانکداری در ایران به معرفی صُکوک که همان اوراق بهادار اسلامی هستند پرداخته و ازاین‌طریق امکان برقراری بانکداری اسلامی را برای مخاطب دغدغه‌مند و پرسش‌گر شفاف‌تر کند.

خواندن کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ سازوکار نظام‌های بانکی و مالی، دانشجویان رشتهٔ اقتصاد و نیز افرادی که دغدغهٔ ورود مباحث فقهی و اسلامی به سیستم بانکداری را دارند از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب نگاهی به آسیب شناسی صکوک در نظام تأمین مالی

«امروزه استفاده از ابزارهای نوین و کارا، جهت تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجایی که عمدهٔ ابزارهای نوین تأمین مالی از طریق بازارهای مالی عرضه و منتشر می‌شوند، لذا در به گردش درآوردن چرخ‌های پیشرفت اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ به این صورت که توسعه و عملکرد صحیح آن‌ها می‌تواند اثرات قابل‌ملاحظه‌ای را بر توسعهٔ بازارهای مالی و رشد اقتصادی داشته باشد. لذا سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات جهت تأسیس، تجهیز یا گسترش فعالیت‌های خود، نیازمند منابع مالی می‌باشند که در بازارهای مالی بسیاری از کشورها اصولاْ این نیاز از طریق انتشار اوراق قرضه مرتفع می‌گردد. اما اوراق قرضه مبتنی بر قرض بابهره است که از دیدگاه اسلام ربا و حرام بوده و نمی‌توان در کشورهای اسلامی از این اوراق جهت تأمین مالی استفاده کرد. ضرور‌ت‌های کنونی مخصوصاْ در ایران، نظام مالی کشور را که نماد بارز آن شبکه‌های بانکی تجاری و تخصصی می‌باشد وادار نموده است که از سیستم سنتی به سمت ابزارهای مالی نوین حرکت و تلاش‌های خود را در این زمینه شدت بخشند و باید گفت مؤثرترین ابزار در سطح جهان اسلام، هم‌اکنون ابزار مالی صکوک است.»

نظرات کاربران

Saeed.Rafiee
۱۴۰۲/۰۶/۱۷

در مجموع کتاب متوسطی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان