دانلود و خرید کتاب ماهیان و دوزیستان گروه نویسندگان ترجمه حسن سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهیان و دوزیستان اثر گروه نویسندگان

کتاب ماهیان و دوزیستان

معرفی کتاب ماهیان و دوزیستان

کتاب ماهیان و دوزیستان نوشتۀ گروهی از نویسندگان و ترجمۀ حسن سالاری و حاصل ویراستاری مرضیه کاظمی است. انتشارات شهر قلم این دایره‌المعارف را برای کودکان و نوجوانان روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب ماهیان و دوزیستان

شگفت‌انگیزبودن زندگی جانداران دریایی و ارتباط موجودات دریایی با انسان‌ها در کتاب ماهیان و دوزیستان (دانشنامهٔ تصویری بریتانیکا) شرح داده شده است. این کتاب حاوی اطلاعاتی جدید دربارۀ ماهی‌ها است که از اولین جانداران بااسکلت زمین بودند و ما برای محافظت بیشتر از آن‌ها نیازمند یادگیری اطلاعات بیشتر هستیم. دانشنامۀ تصویری بریتانیکا اطلاعات و نکات جالبی از زیستگاه و روش‌های زندگی ماهیان و دوزیستان ارائه داده است.

خواندن کتاب ماهیان و دوزیستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران زندگی جانداران و علاقه‌مندان به یادگیری اطلاعات عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ماهیان و دوزیستان

«کالبدشناسی

بیشتر ماهی‌ها همان اندام‌های درونی دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران را دارند اسکلت چارچوب پشتیبان بدن است و مغز اطلاعات را از چشم‌ها و خط جانبی دریافت می‌کند تا حرکت‌های ماهیچه‌ها را در پیشروی ماهی در آب هماهنگ کند. ماهی‌ها با آب شش تنفس می‌کنند دستگاه گوارش آنها برای تبدیل غذا به مواد مغذی طراحی شده است و قلب دارند که خون را با فشار به درون‌شبکه‌ای از رگ‌های خونی می‌فرستد.

ویژگی‌های شاخص

ویژگی‌های مشابهی در بیش‌تر ماهی‌ها دیده می‌شود و فقط چند استثنا وجود دارد این جانوران آبزی برای زندگی در زیر آب سازگاری یافته‌اند و آروارۀ استخوانی و چشمان بی پولک دارند و خون‌سرد هستند. آنها با آب شش تنفس می‌کنند و مهره‌دار هستند؛ یعنی بر پشت خود ستون مهره را دارند. آنها در اقیانوس از قطب‌ها تا استوا و آب‌های شیرین و جویبارها زندگی می‌کنند. برخی ماهی‌ها مهاجرت می‌کنند؛ اما گونه‌های اندکی می‌توانند از آب‌شور به آب شیرین و برعکس جابه‌جا بشوند. باله‌های ماهی‌ها به آنها توانایی شنا و حرکت در جهت‌های متفاوت را می‌دهد جانورانی مانند دلفین‌ها، فک‌ها و وال‌ها را به‌اشتباه ماهی می‌پندارند؛ اما آنها پستانداران آبزی هستند.

ماهیان غضروفی

چنان که از نام ماهی‌های غضروفی می‌توان دریافت اسکلت این ماهی‌ها از غضروف ساخته شده است. غضروف ماده‌ای انعطاف‌پذیر و بادوام اما از استخوان نرم‌تر است این ماهی‌ها آرواره و دندان دارند که به طور معمول سخت و تیز است. بدن آنها با پولک‌های سفتی پوشیده است. اما آنها ویژگی که در بیشتر ماهی‌های استخوانی دیده می‌شود را ندارند کیسه شنا که به شناوری ماهی کمک می‌کند. باله‌های پشتی دم و سر پهن به این گروه از ماهی‌ها شکلی آبشکن داده است.

ماهیان استخوانی

ماهی‌های استخوانی بیش از دیگر گروه‌های ماهیان در چند میلیون سال گذشته تکامل‌یافته و گوناگون شده‌اند. اسکلت آنها کوچک اما محکم است و بیشتر از استخوان ساخته شده است. باله‌های انعطاف‌پذیر به آنها امکان فرماندهی دقیق به حرکت‌هایشان را می‌دهد گونه‌های مختلف این ماهیان به محیط‌های گوناگون و حتی وضعیت‌های دشوار، سازگاری یافته‌اند. »

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان