دانلود و خرید کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) جی. آر. آر. تالکین ترجمه رضا علیزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) اثر رضا علیزاده

کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

معرفی کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

جان رونالد تالکین نویسنده انگلیسی مجموعه داستان ارباب حلقه‌ها را در قالب فانتزی-حماسی و در طول ۱۲ سال در طى سال‌هاى ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ منتشر کرد و براى او شهرتى جهانى به ارمغان آورد. نام اولین جلد این مجموعه یاران حلقه است.

درباره کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

سه‌گانه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها به ترتیب با نام‌های یاران حلقه، دو برج و بازگشت شاه شناخته شده‌اند. این اثر جی. ار. ار. تالکین، شاهکاری بدیع و تکرارنشدنی است. این کتاب، پرمخاطب‌ترین و تأثیرگذارترین حماسه‌ی فانتزی در دنیای ادبیات جهان است. رمان ارباب حلقه‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۵۴ به چاپ رسید. این کتاب چارچوب و استاندارد تمامی آثار فانتزی حماسی بعد از خودش را تعیین کرد.

فرودو بگینز، هابیتی است که با اصرار جادوگری مرموز به اسم گاندلف، سفری حیاتی و بی‌نهایت خطرناک را برای نابودی حلقه‌ی یگانه شروع می‌کند. این حلقه که قرن‌ها قبل توسط ارباب تاریکی، سارون، ساخته و بعد گم شد، سلاحی شیطانی است و سارون، به هر قیمتی سعی دارد آن را پس بگیرد. اگر ارباب تاریکی آن قدرت را دوباره به‌دست بگیرد، خشم و عذاب خود را بر تمامی سرزمین میانی نازل خواهد کرد. تنها راه جلوگیری از تبدیل این سرگذشت وحشتناک به واقعیت، بازگرداندن حلقه به جایی به اسم موردور است؛ این مکان، تنها محلی است که حلقه در آن نابود می‌شود؛ اما از شانس بد قهرمانان داستان، موردور، محل زندگی ارباب تاریکی، سارون است.

کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) از زمان نگارش تاکنون بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های زیادی هم ترجمه شده است. ارباب حلقه‌ها ادامه‌ی اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. کتاب یاران حلقه به‌طور کلی درمورد هابیت‌ها و امید است که خواننده با خواندن کتاب چیزهاى زیادى درباره شخصیت و اندکى از تاریخ‌شان را متوجه می‌شود.

از دستاوردهای مهم این کتاب می‌توان به جایزه‌ی بین المللی داستان فانتزی که در سال ۱۹۵۷ برنده شد اشاره کرد.

چرا باید کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) را مطالعه کنیم؟

سعی و تلاش شخصیت‌های ارباب حلقه‌ها برای اینکه تاریکی را شکست دهند و سرزمینشان را نجات دهند موضوعی است که باعث می‌شود بخواهیم جلد اول یعنی کتاب یاران حلقه را بخوانیم. هم‌چنین اثر جی آر آر تالکین کتابی پر از پیچیدگی، جزئیات و ظرافت است، تاحدی که بسیاری از منتقدان ادبی اثر او را به عنوان نقطه تحول ژانر ادبیات فانتزی می‌دانند.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن سه‌گانه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها، برای طرفداران ادبیات کلاسیک و هم‌چنین ادبیات فانتزی واجب است.

درباره جان رونالد روئل تالکین

جان رونالد روئل تالکین در سال ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین، آفریقای جنوبی متولد شد. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که بابت آثار خیال‌پردازی حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به هابیت، ارباب حلقه‌ها و سیلماریلیون اشاره کرد. او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، در دانشگاه آکسفورد زبان‌شناسی تاریخی تدریس می‌کرد. او در ۲۸ مارس ۱۹۷۲ نشان امپراتوری بریتانیا را از ملکه الیزابت دوم دریافت کرد. تالکین، علاوه بر کتاب‌های یادشده، آثار دیگری نیز دارد که عمدتاً بعد از مرگش منتشر شدند.

تصویر نقاشی جی آر آر تالکین

او علاقه فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌است.

بیش از ۵۰ میلیون کپی از این حماسه‌ی عظیم جی.آر.آر. تالکین، به فروش رفته و به ۲۵ زبان ترجمه شده‌است؛ این کتاب در لیست برترین کتاب‌های جهان بی‌بی‌سی است. ارباب حلقه‌ها به‌عنوان بهترین کتاب سده‌ی بیستم انتخاب شده‌است.

تالکین در سال ۱۹۱۴ وارد جنگ جهانی اول شد. تالکین از سال ۱۹۱۵ تا سال ۱۹۲۰ با درجه ستوان دوم در خدمت ارتش بریتانیا بود. سرانجام او در سال ۱۹۷۳ و در ۸۱ سالگی در بورنموث انگلستان از دنیا رفت.

یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها) ماجرای سفر بزرگ فرودو و یاران حلقه است؛ این افراد عبارتند از: گندالف جادوگر، سام، مری و پیپین هابیت، گیملی دورف، لگولاس الف، بورومیر اهل گاندور، و آراگون پسر آراتون (پادشاه آدمیان). یک مجموعه فیلم به کارگردانی پیتر جکسون نیز از روی کتاب‌های ارباب حلقه‌ها ساخته شده‌اند.

فهرست کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

یادداشت مترجم

فرمانرواى حلقه‌ها در سیماى اساطیر

سرآغاز

یادداشتى در باب اسناد شایر

کتاب اول

1. دیرزمانى به انتظار میهمانى

2. سایه گذشته

3. سه همسفر

4. میان‌برى به وسط قارچ‌ها

5. آشکار شدن تبانى

6. جنگل قدیمى

7. در خانه تام بامبادیل

8. مه بر روى بلندى‌هاى گورپشته

9. در میهمانخانه اسبچه راهوار

10. استرایدر

11. دشنه‌اى در تاریکى

12. گریز به سوى گدار

کتاب دوم

1. ملاقات‌هاى بسیار

2. شوراى الروند

3. سفر حلقه به سوى جنوب

4. سفرى در تاریکى

5. پل خزد-دوم

6. لوتلورین

7. آیینه گالادریل

8. وداع با لورین

9. رودخانه بزرگ

10. پراکنده شدن یاران

قسمتی از کتاب یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

وحشت بر پى‌پین و مرى چیره شد و آنان خود را به رو روى زمین انداختند. سام خود را به پهلوى فرودو چسباند؛ فرودو کمتر از دوستانش وحشت‌زده نبود؛ چنان به خود مى‌لرزید که انگار به شدت سردش بود، ولى وحشتش با وسوسه‌اى ناگهانى براى به انگشت کردن حلقه فروخورده شد. میل به این کار بر او استیلا یافت و او دیگر نمى‌توانست به چیز دیگرى فکر کند. ماجراى گورپشته را فراموش نکرده بود و همچنین توصیه گندالف را؛ اما ظاهرا چیزى تشویقش مى‌کرد که تمام هشدارها را نادیده بگیرد و در آرزوى تسلیم شدن مى‌سوخت. امیدى به فرار نداشت یا انجام کارى، چه خوب و چه بد: فقط احساس مى‌کرد که باید حلقه را بگیرد و در انگشتش بکند. نمى‌توانست حرف بزند.

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

Bi vafa
۱۳۹۷/۰۳/۰۷

چراpdf؟ فکر نمیکنید این چنین کتاب مطرح و جذابی باید با نسخه ایپاپ باشه تا به راحتی قابل خوندن باشه؟

netprodev
۱۳۹۶/۰۳/۳۱

سلام. خیلی ممنون از اینکه این کتاب زیبا جذاب و ارزشمند را در طاقچه قرار دادید .ولی متاسفانه نسخه pdf برای مطالعه در گوشی های موبایل خیلی مناسب نیست و سرعت مطالعه کاهش چشمگیر میابد . خواهش می‌کنم لطفا در صورت

- بیشتر
s.a.e
۱۳۹۹/۰۱/۲۸

۴۴تومن برای نسخه پی دی اف؟!؟🤨

Morteza Sedaghat
۱۳۹۸/۰۹/۰۹

ای کاش میشد رایگان بشه 🙄☺

دنیز نوری
۱۳۹۹/۰۸/۰۷

شگفت انگیز و فوق العاده بود 🔮 من واقعا خوشحالم که تالکین این کتاب های اعجاب انگیز رو نوشته سرزمین میانه ماجرا های زیادی داشته که در ارباب حلقه ها به اوج خودش می رسه به کسانی که دوست داران هری

- بیشتر
LittleFeast
۱۳۹۹/۰۶/۲۷

بنظر من این کتابیه که نیاز به تعریف نداره.انچه عیان است چه حاجت به بیان است

SIR_SARAB
۱۳۹۸/۱۱/۲۴

با وجود این که پی دی اف هست خیلی راحت میشه خوندش چون قطع کتاب چاپی جببی هست

Amirhossein F
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

خدایی۴۴هزار تومن برا پی دی اف😐

بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

یه شاهکاره هم کتابش هم فیلمش

Sina Oskouei
۱۳۹۶/۰۷/۲۰

قیمت جلد اول این مجموعه با توجه به قیمت دو جلد دیگه، اصلا منطقی نیست!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۴ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰۴ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۷۵۰
۶۳,۳۷۵
۵۰%
تومان