دانلود و خرید کتاب کج رفتاری ریچارد اچ. تیلر ترجمه علیرضا فندرسکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کج رفتاری

کتاب کج رفتاری نوشته‌ٔ ریچارد اچ. تیلر و ترجمهٔ علیرضا فندرسکی است و هورمزد آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب کج رفتاری

تیلر در این کتاب با به‌کارگیری حکایت‌ها و داستان‌های جذاب و سرگرم‌کننده همچون قیمت پارو در روز برفی، خرید بلیت بسکتبال، مسابقهٔ تلویزیونی، بیمهٔ بازنشستگی و... به تشریح شکل‌گیری علم اقتصاد رفتاری می‌پردازد.

او به تحلیل رفتار انسان‌های اقتصادی که موجوداتی خیالی با رفتارهای کاملا عقلانی هستند و انسان‌های عادی که همیشه عقلانی نیستند می‌پردازد و ثابت می‌کند که انسان‌های عادی کج‌رفتاری می‌کنند و رفتار آن‌ها تحت تاثیر جنبه‌های احساسی و هیجانی قرار دارد و نباید نقش محدودیت‌های ذهنی و خطاهای شناختی و کنترل عواطف آن‌ها را نادیده گرفت. درحقیقت، تیلر اعتقاد دارد انسان‌ها بازیگران اصلی حوزهٔ اقتصاد هستند. در این کتاب ریچارد به این امر می‌پردازد که مدل‌های اقتصاد براساس شخصیت‌پردازی دقیق‌تر از رفتار انسان‌های عادی، قابل تغییر است و اقتصاد رفتاری، اقتصادی هیجان‌انگیزتر و لذت‌بخش‌تر از اقتصاد متعارف است.

خواندن کتاب کج رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران و دوستداران علم اقتصاد و همچنین پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد رفتاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ریچارد اچ. تیلر

ریچارد سال ۱۹۴۵ در نیوجرسی به دنیا آمد. تیلر اقتصاددان آمریکایی و استاد برجستهٔ علوم اقتصاد رفتاری در دانشکدهٔ کسب‌وکار دانشگاه شیکاگو است. او مفتخر به دریافت جایزهٔ نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۷ شده است.

او حدود ۲۵ سال از عمر خود را در ادارهٔ ملی تحقیقات اقتصاد به مطالعه در زمینهٔ علوم اقتصاد رفتاری پرداخته و بی‌تردید یکی از تاثیرگذارترین اشخاص در علم اقتصاد رفتاری است.

بخشی از کتاب کج رفتاری

«برای تعدادی از ما که حتی نمی‌توانیم به یاد بیاوریم کلیدهایمان را کجا گذاشته‌ایم زندگی لحظه‌های ماندگاری را ثبت خواهد کرد. بعضی از لحظات، وقایع همگانی هستند. اگر شما هم‌سن‌وسال من باشید یکی از این وقایع ممکن است ترور جان اف کندی باشد (دانشجوی سال اولی بودم و در باشگاه دانشکده بسکتبال بازی می‌کردم) و برای هرکسی که این کتاب را می‌خواند حادثه یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ می‌تواند واقعهٔ عمومی دیگری باشد.»

نظرات کاربران

کاربر 4877660
۱۴۰۳/۰۱/۰۴

این کتاب و کتاب سقلمه دو اثر فوق العاده از ریچارد تیلور نوبلیست اقتصاد است که در کنار دنیل کانمن تاثیر زیادی در توسعه مفاهیم اقتصاد رفتاری داشته اند. اما متاسفانه ترجمه کتاب در حد متوسطی است که در بعضی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۲۶ صفحه

قیمت:
۱۴۹,۰۰۰
تومان