دانلود و خرید کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین کولدیپاک سینگ ترجمه ناصر قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین اثر کولدیپاک سینگ

کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین

کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین نوشتۀ کولدیپاک سینگ و ترجمۀ ناصر قاسمی است. انتشارات نمای علم این کتاب راهنما را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین

کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین کتابی کاربردی است که به مفاهیم پایه‌ای پرداخته است. در این کتاب روش و معیارهای آسان و کاربرپسندی را برای مسائل روزمره، چالش‌ها و ابهامات ارائه شده است. این کتاب راهنمای سریع، شامل راه‌حل‌هایی است که به‌راحتی به کار گرفته می‌شود و نگاهی تازه به مفاهیمی می‌اندازد که در زمینۀ حل مشکلات تأمین وجود دارند، اما پراکنده هستند. این کتاب با هدف ارائۀ مفاهیم اولیه و ارائۀ رویکردی کاربردی به‌شیوه‌ای آسان و قابل‌درک برای تصمیم‌گیری طراحی شده است. هدف اصلی، بهره‌گیری از متخصصان حرفه‌ای لجستیک و زنجیره تأمین است. این کتاب برای دانشجویانی که به‌دنبال دوره‌های آموزشی می‌گردند که به آن‌ها گواهینامه و دیپلم ارائه می‌کند، بهتر است؛ تا قبل از ورود به دنیای حرفه‌ای رویکردهای عملی را نیز جست‌وجو و بررسی کنند؛ همچنین این کتاب راهنما را می‌توان برای آموزش مدیرانی به کار برد که در زنجیرۀ تأمین و فعالیت لجستیک دخالتی ندارند؛ تا بتوانند با مطالعهٔ این کتاب بینش‌های سریع و درک بهتری درمورد این موضوع کسب کنند.

خواندن کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مدیریت و چالش‌های مسائل روزمره پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کولدیپاک سینگ

کولدیپاک سینگ متخصص زنجیرۀ تأمین است که یک سابقهٔ کار قوی حدوداً ۱۵ساله در این زمینه دارد. او در طول دوران خدمتش به چندین پورتفولیو رسیدگی کرده و با سازمان‌های زیادی مثل شرکت لاتکس هندوستان گودرج و بویس. ام.اف.جی و بسیاری از شرکت‌های دیگر کار کرده است. دامنۀ تخصص او شامل بهینه‌سازی لجستیک ثانویه و آخرین، ترسیم فرایند، بهینه‌سازی هزینه‌برتری عملیاتی، بهبود بهره‌وری و انبارداری برای شروع عملیات در کالاهای مصرفی، بادوام، بخش و زمینۀ بهداشت و درمان است. جدای از اینها کولدیپاک از مهارت سطح بالای مشاوره برای زنجیرۀ تأمین در پروژه‌های بهداشتی در حین کار با یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پروژه‌های بهداشتی دولت به اسم پروژهٔ ملی بازنگری‌شدهٔ کنترل سل دوم و سایر پروژه‌های دولتی برخوردار شده است. پیشینۀ آموزشی او شامل مدرک کارشناسی‌ارشد (ریاضی) در مدیریت بازاریابی و دیپلم مدیریت مواد است. او متخصص رسمی دارای کمربند سبز ۶ سیگما از مؤسسهٔ آمار هند است. همین سابقهٔ کاری و عملیاتی‌اش باعث شده که کولدیپاک سینگ ارتباطات زیادی با حیطۀ حساب‌رسی نیز داشته باشد.

بخشی از کتاب راهنمای مدیریت زنجیره تأمین

«تعریف

مدیریت زنجیره تأمین در راستای تقویت شرکت‌ها جهت به‌دست‌آوردن مواد لازم برای ایجاد یک محصول یا خدمات و تحویل آن به مشتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، نحوۀ استفاده بهینه از استراتژی مدیریت زنجیره تأمین را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدیریت زنجیره تأمین فرایند و فعالیت تأمین مواد اولیه یا اجزای سازمانی است که شرکت برای ایجاد یک محصول یا خدمات و ارائه آن به مشتریان نیاز دارد. هدف مدیریت زنجیره تأمین، بهبود عملکرد زنجیره تأمین است. به بیان دیگر اطلاعات به‌موقع و دقیق زنجیره تأمین به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا فقط محصول قابل‌فروش را تولید و ارسال کنند. سیستم‌های زنجیره تأمین مؤثر به تولیدکنندگان و خرده‌فروشان کمک می‌کنند تا فعالیت اضافی را کاهش دهند این امر هزینه، تولید حمل‌ونقل بیمه و ذخیره‌سازی کالاهایی را که قابل‌فروش نیستند، کاهش می‌دهد ۶ جزء اصلی این فرایند عبارت‌اند از:

برنامه‌ریزی

یافتن منابع مناسب

تولید

توزیع کالا

پشتیبانی

ارزیابی نهائی

برنامه‌ریزی: شرکت‌ها باید تمام منابع موردنیاز در راستای تأمین تقاضای مشتری برای دریافت محصول یا خدمات خود را برنامه‌ریزی و مدیریت کنند. آنها همچنین باید زنجیره تأمین را طراحی نموده و سپس تعیین کنند که از کدام معیارها استفاده خواهند کرد تا اطمینان حاصل شود که زنجیره تأمین کارآمد و مؤثر است.

یافتن منابع مناسب: منظور از این مهم، همان تأمین‌کنندگانی هستند که شرکت‌ها برای تهیه کالا و خدمات موردنیاز برای تولید محصول خود انتخاب می‌کنند. پس از عقد قرارداد، مدیران زنجیره تأمین از فرایندهای مختلفی برای نظارت و مدیریت روابط میان دو طرف بهره می‌برند. فرایندهای اصلی این بخش شامل سفارش، دریافت، مدیریت موجودی کالا و تأیید مجوز پرداخت‌های تأمین‌کننده است.

تولید: مدیران زنجیره تأمین فعالیت‌های لازم برای پذیرش مواد اولیه تولید محصول، آزمایش کیفیت، بسته‌بندی، حمل‌ونقل و برنامه تحویل را همواره جزو اصول مهم در نظر دارند. بیشتر شرکت‌ها کیفیت میزان تولید و بهره‌وری کارگران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت محصولاتی مطابق با استانداردهای مورد قبول بازار تولید می‌کند توزیع کالا این امر که معمولاً لجستیک نامیده می‌شود، شامل هماهنگی سفارشات، مشتری تعیین زمان تحویل ارسال، بار صورت‌حساب مشتری و دریافت پرداختی‌ها است. این بخش به وسایل نقلیه برای ارسال محصول به مشتریان متکی است. بسیاری از سازمان‌ها بخش‌های زیادی از فرایند تحویل را به سازمان‌های متخصص واگذار می‌کنند، به‌خصوص زمانی که محصول به بررسی‌های خاصی نیاز دارد. پشتیبانی: تأمین‌کننده به یک شبکه پاسخگو و انعطاف‌پذیر برای بازگرداندن محصولات معیوب مازاد یا ناخواسته نیاز دارد. اگر محصول معیوب بوده یا مطابق استانداردهای مدنظر مشتری نباشد و یا مازاد آنچه سفارش داده شده به مشتری تحویل داده شود، باید برای بررسی به انبار برگردد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان