دانلود و خرید کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی) دی. جی. مک هیل ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی) اثر دی. جی. مک هیل

کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی)

معرفی کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی)

کتاب «جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی)» نوشتۀ دی. جی. مک هیل و ترجمۀ حسین شهرابی و مینا طالب لی است و انتشارات کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است. کتاب روشنی اولین جلد از مجموعۀ هیجان‌انگیز و ترسناک جادۀ مورفیوس است.

درباره کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی)

شخصیت اصلی داستان روشنی،‌ اولین جلد از مجموعۀ جادۀ مورفیوس، مارشال سیوِر است و داستان از زبان او و به شیوۀ اول‌شخص روایت می‌شود. او همان ابتدا اعلام می‌کند که تسخیر و شکار شده است. داستان روشنی با حرف‌های مارشال دربارۀ خودش و معرفی بهترین و صمیمی‌ترین دوستش کوپر آغاز می‌شود. مارشال نوجوانی تقریباً آرام،‌محتاط و اهل هنر است اما دوستش کوپر نقطۀ مقابل او اجتماعی، اهل خطرکردن گاهی دعوا اما به گفتۀ مارشال پسر بدی نیست. در روز آخر سال تحصیلی دبیرستان وقتی که می‌خواهند برای تابستان برنامه‌ریزی کنند مارشال متوجه می‌شود که کوپر به دردسر افتاده چون بلیط‌های تقلبی فروخته است. اما موضوع فقط این نیست چون ازیک‌طرف کوپر ناپدید می‌شود و از طرف دیگر هیولای ترسناکی که خود مارشال آن را در دفترش طراحی کرده به دنبالش می‌افتد و مارشال دلیلش را نمی‌داند.

درباره جاده مورفیوس

جادۀ مورفیوس یک مجموعۀ ۳ جلدی است؛ جلد اول «روشنی» ،‌جلد دوم «سیاهی» و جلد سوم «خونزار» نام دارد. شخصیت‌پردازی در ۳گانهٔ جادۀ مورفیوس بسیار قوی است و خواننده رشد ۲ شخصیت اصلی یعنی مارشال و کوپر را با جلو رفتن داستان کاملاً احساس می‌کند. جلد اول مجموعۀ جادۀ مورفیوس از زاویه دید مارشال روایت می شود، جلد دوم یعنی سیاهی از زبان کوپر روایت می‌شود و جلد سوم خونزار راوی سوم‌شخص دارد. این مجموعه بسیار ترسناک، مهیج، خوش‌خوان، پرکشش است. داستان‌ها سرشار از تعلیق هستند که خواننده را جذب و به دنبال خود می‌کشاند. دی. جی مک‌هیل با نوشتن مجموعۀ فانتزی جادۀ مورفیوس هم نوجوانان را سرگرم می‌کند و هم به موضوعاتی مانند ارزش دوستی و خانواده اشاره می‌کند. نویسنده تلاش می‌کند تا بگوید هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست.

خواندن کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به داستان‌های ترسناک، مهیج و فانتزی و همچنین نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دی. جی. مک هیل

دی. جی مک‌هیل، نویسند، کارگردان و تهیه‌کنندۀ آمریکایی ۱۱ مارس ۱۹۵۶ متولد شد و در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد. او فیلمنامۀ آیا در از تاریکی هراس دارید را نوشت که یک مجموعۀ تلویزیونی فانتزی و دلهره‌آور بود و در سال ۱۹۹۰ تولید و پخش شد. از آثار معروف او که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به مجموعۀ چندجلدی «پندراگن» و ۳جلدی «جادۀ مورفیوس» اشاره کرد.

بخشی از کتاب جاده‌ مورفیوس (کتاب اول؛ روشنی)

«تا همین چند وقت پیش خیال می‌کردم می‌دانم چی عادی است و چی نیست. اشتباه می‌کردم. دیگر هیچ‌چیز زندگی‌ام عادی نیست. اتفاقاتی هم که توی این یک هفته رخ داد فقط به من ربط نداشت. زندگیِ خیلی‌ها تغییر کرد؛ اما نمی‌شد گفت زندگی‌شان با این تغییر خوب شد. حالا که به این مدت فکر می‌کنم، از خودم می‌پرسم چه اتفاقی می‌افتاد اگر تصمیم‌های دیگری می‌گرفتم. اگر راهِ دیگری پیش می‌گرفتم چه می‌شد؟ گولّه‌برفِ تصمیماتِ بی‌غرض و مرضِ من، بهمنی از جنسِ کابوس به راه انداخت. یا کابوس را ساخت. به نظرم لازم به گفتن نیست که هنوز زنده‌ام. همه این‌قدر خوش‌اقبال نبودند. مشکلِ ناخوشایندِ قصه‌های اشباح همین است. حتماً کسی می‌میرد. مرگ که نباشد، شبحی هم در کار نیست. از اتفاقاتِ آن هفته جانِ سالم به در بردم و همین هم عذابِ وجدانی است که تا ابد با من می‌مانَد. یا دست‌کم تا وقتی زنده‌ام. امیدوارم خیلی طول بکشد، اما تضمینی نیست؛ چون داستان هنوز تمام نشده.»

نظرات کاربران

n.m
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

کتاب تخیلی ... کمی ترسناک ... متن روان ... من که خوشم اومد ترغیب شدم جلد دوم و سومش رو هم بخونم ... من با ترجمه حسین شهرابی و مینا طالب لی خوندم .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۲۹۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰
۱۰%
تومان