دانلود و خرید کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی ریچارد گارگیلو ترجمه قربان همتی علمدارلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی

کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی نوشتهٔ ریچارد گارگیلو و امیلی باک و ترجمهٔ قربان همتی علمدارلو و شبنم بیاتی و مریم شاهین است و انتشارات آوای نور آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی

کم‌توانی ذهنی اصطلاحی بسیار پیچیده است. در واقع نوعی برچسب است که تصورات مختلفی را از افراد با کم‌توانی ذهنی به ذهن متبادر می‌کند. وقتی کسی می‌گوید کم‌توانی ذهنی به چه فکر می‌کنید؟ آیا بلافاصله به شخصیت‌های فیلم رادیو، خواهر دیگر و من سام هستم فکر می‌کنید؟ شاید به یاد بیاورید که برای مثال هنگام بازی‌های المپیک، داوطلب کمک به یک دختر جوان مبتلا به سندرم داون شده‌اید یا شاید به خاطر بیاورید وقتی گروهی از بزرگسالان دارای کم‌توانی ذهنی در کنار شما در یک رستوران نشستند، چه احساسی داشتید. اغلب تصاویر ما از افراد با کم‌توانی ذهنی براساس کلیشه‌های ناشی از ارتباط و روابط بسیار محدود است. در نتیجه بسیاری از ما در مورد این افراد با باورهای غلط و نادرست مواجه هستیم. در نتیجه افراد با کم‌توانی ذهنی اغلب با تعصب‌های بیجا و عدم درک و آگاهی و در برخی موارد با تبعیض‌های غیرمستقیم از سوی ما روبه‌رو می‌شوند: فقط به این دلیل که جامعه، آنها را متفاوت تشخیص داده است. اما با وجود این تفاوت‌ها نشان داده شده است که کودکان و بزرگسالان با کم‌توانی ذهنی در درجهٔ اول افرادی هستند که بیشترین شباهت را به هم‌سالان دارای تحول بهنجار خود دارند. درحقیقت فقط تعداد کمی از آنها شبیه به تصاویر و کلیشه‌هایی هستند که توسط رسانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. تا همین اواخر، افراد دارای کم‌توانی ذهنی اغلب به عنوان عقب‌ماندهٔ ذهنی شناخته می‌شدند. عقب‌ماندهٔ ذهنی یک برچسب تحقیرکننده است.

هدف کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی بررسی مسائل و مفاهیم اساسی لازم برای درک کم‌توانی ذهنی است. به طورکلی اعتقاد بر این است که افراد با کم‌توانی ذهنی در تمام جوامع در سنین مختلف وجود داشته‌اند. از لحاظ تاریخی، کم‌توانی ذهنی همیشه در حال تغییر و متأثر از جوّ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است. نگرش‌ها نسبت به کم‌توانی ذهنی بر رفتار افراد با کم‌توانی ذهنی تأثیر گذاشته است. کم‌توانی ذهنی یکی از زمینه‌هایی است که مدام درحال تغییر است.

خواندن کتاب آموزش دانش آموزان با کم توانی ذهنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ کودکان استثنایی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۵ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۴۵ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان