دانلود و خرید کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) محمدرضا فلاح شیروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) اثر محمدرضا فلاح شیروانی

کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره)

معرفی کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره)

کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) نوشتهٔ محمدرضا فلاح شیروانی است و انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره)

کتاب «درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام» اثری از محمدرضا فلاح شیروانی است که نویسنده تلاش می‌کند در دو سرفصل مجزا، عناصر حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) و چشم‌انداز ایران اسلامی در افق ۱۴۰۴ را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

به وضوح مشخص است که مکتب امام نظریه جدیدی در باب حاکمیت ارائه کرده که نقش روح را برای جسدی که در قانون اساسی پیشنهاد شده بازی می‌کند. این جسد البته در عین برخورداری از امتیازات فراوان و قابل الهام‌گیری برای کشورهای اسلامی، از اقتضائات بسیاری متأثر بوده و به علل و دلایلی، کاملاً بازنماینده آن روح نبوده است؛ یعنی نیازمند بازخوانی است.

این بازخوانی زمانی منطقی و درست است که نخبگان انقلابی تسلط خوبی بر آن نظریه و روح حکمرانی نوین پیدا کرده باشند. دعوت اجتماعی امام خمینی (ره) نیز بدون این نظریه حتماً عقیم و بی‌ثمر می‌ماند و چهره عملیاتی به خود نمی‌گرفت. اثر حاضر درآمدی بر تبیین این موضوع مهم و اساسی است که نویسنده در مقدمه کتاب به آن اشاره کرده است.

مؤلف اثر ایده محوری امام راحل و آنچه نقش روح را در الگوی حکمرانی ایشان بازی می‌کند، «قیام لله» می‌داند. او در این کتاب تصریح می‌کند که آنچه در حاکمیت مایه اصلی ارزش و اهتمام بشری است، همان قدرت و اقتداری است که حاکمیت به صاحب حکومت می‌دهد؛ امکانات بسیار زیاد و اقتدارهای چشمگیری برای حاکم فراهم می‌کند تا منویات خود را در جامعه به پیش ببرد.

فلاح شیروانی در این کتاب معتقد است که در نگاه حضرت امام خمینی (ره) می‌توان عناصری را برای تأمین این قدرت و اقتدار یافت که در عین گوش‌آشنابودن در سپهر فکر انقلابی، در نگاه انقلابیون معاصر تا حد زیادی مغفول افتاده و همگی به راهی رفته‌اند که کشورهای به‌ظاهر دموکراتیک غربی، آن راه را در پیش گرفته‌اند.

وی در این اثر، به روح نظریه حاکمیتی امام نپرداخته است و تنها به عناصر مهم را که همین روح در آنها جریان دارد و نقش عناصر رکنی و ستون‌های جسد «نظریه حاکمیت نوین» را بازی می‌کنند اشاره می‌کند؛ این عناصر مردم، فرهنگ انقلابی، نظام ولایی، نهادهای انقلابی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، نهضت خدمت‌رسانی و نخبگان انقلابی و خواص اهل حق هستند.

خواندن کتاب درآمدی بر نظریه حاکمیت نوین در مکتب امام (ره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۵۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان