دانلود و خرید کتاب زن در خانواده سیدجعفر حق شناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زن در خانواده

کتاب زن در خانواده نوشتۀ سیدجعفر حق شناس است. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب زن در خانواده

پرسش‌های مطرح شده در کتاب زن در خانواده همان سؤالاتی است که از سوی مخاطبان مطرح شده‌اند البته گاه اندکی ویرایش و بازسازی در آنها صورت‌گرفته است. در ارائۀ پاسخ‌ها ضمن توجه به‌اختصار و روانی کوشش شده است پاسخ‌ها مستدل و مستند بوده و تفکر اسلامی محور اساسی پاسخ‌ها باشد؛ هرچند که تکیه بر دانش‌های عقلی و تجربی بشر نیز موردتوجه بوده است.

اعتقاد ما بر این است که در پاسخ به سؤالات دینی باید صریح، شفاف و شجاعانه پاسخ‌های صحیح را با زبانی ساده اما با منطقی محکم و مستدل در اختیار مخاطبان گذاشت. از مجمل گویی، قلم‌فرسایی و عبارت‌های شعارگونه خودداری کرد. همۀ کسانی که با جوانان و نوجوانان امروز ایران سروکار دارند به‌خوبی می‌دانند که یکی از مهم‌ترین نیازهای این قشر پرسش‌های دینی آنان است. در میان نوجوانان، دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان بیشترین سؤالات دینی را دارند. بسیاری از آنان می‌خواهند بدانند چرا مسلمان‌اند؟ حقیقت اسلام چیست؟ دستورات دینی مبتنی بر چه حکمت‌ها و فلسفه‌هایی است؟ آیا هر چیزی که به نام دین و دین‌داری در جامعۀ امروز مطرح است همگی از دین است؟ یا آنکه خرافات و برداشت‌های غلط نیز در آنها وجود دارد؟ آمارهای به‌دست‌آمده از پرسش‌های دانش‌آموزان و دانشجویان در طی سال‌های اخیر به‌خوبی نشان از خلاً تئوریک و حجم وسیع پرسش‌ها و ابهامات آنان دارد که باید به شیوۀ صحیح و منطقی پاسخ داده شود.

درست است که نوشتن و سخن‌گفتن با زبان احساس معمولاً به‌سرعت در مخاطب اثر می‌گذارد؛ اما به اعتقاد ما بیان محکم، منطقی و مبتنی بر آموزه‌های دینی بسیار ماندگار و تأثیرگذار است و روح و اندیشۀ مخاطب را به ساحل آرامش رسانده او را سیراب می‌سازد.

خواندن کتاب مقام و جایگاه زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی و مذهبی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب زن در خانواده

«چرا بر نقش‌زن در خانواده این‌همه تأکید می‌شود؟ نظر اسلام در این باره چیست؟

خانواده اساس و منشأ ساخت جامعۀ ایده‌آل است، تا خانواده مطلوب بنا نهاده نشود نمی‌توان جامعۀ مطلوب را رقم زد. حرکت کاروان بشری و تلاش‌های جمعی انسان‌ها پیش از هر چیز وابسته به توانمندی‌ها و ویژگی‌های انسان‌ها و افراد است و خانواده محل پیدایش فرد و ایجاد شخصیت روحی و روانی در اوست.

خانواده با پیوند زن و مرد آغاز شده با تولد فرزندان ادامه یافته و با رشد و تکامل اعضای آن به اوج می‌رسد طی مسیر صحیح رشد و تکامل خانواده در گرو عوامل گوناگونی است؛ اما به‌جرئت می‌توان گفت نقش پدر و مادر بیشترین سهم را در این زمینه دارد.

با تلاش زن و شوهر می‌توان خانواده را به کانون آرامش، نشاط تربیت، آموزش، مشکل‌گشایی و یاری‌رسانی تبدیل نمود. اعضای خانواده به‌ویژه فرزندان در پرتو خانواده شایسته، احساس امنیت کرده و در پرتگاه‌های انحرافات، اجتماعی، از پشتوانۀ خانواده بهره برده و مصون می‌مانند.

زن به‌عنوان همسر و مادر نقطۀ مرکزی ایجاد مهر و محبت خانواده است و حضور او همه را مشتاق بازگشت به خانه می‌سازد تا زمانی که خانه از حضور زنی مهربان و دلسوز خالی است پدر و فرزندان انگیزۀ چندانی برای حضور در خانه ندارند و ترجیح می‌دهند اوقات خود را در بیرون از خانه بگذرانند مگر آن که پدر با فداکاری و با تلاشی طاقت‌فرسا، این خلاً را جبران سازد. محبت‌های زن در خانه و تلاش‌های او در گرمی بخشیدن به خانواده، مرد را پرشور و باانگیزه و بانشاط می‌سازد و او را در تلاش برای خانواده و اجتماع موفق‌تر می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان