دانلود و خرید کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟ سیدجعفر حق شناس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟

کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟ نوشتۀ سیدجعفر حق شناس است. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) منتشر کرده است.

درباره کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟

پرسش‌های مطرح شده در کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟ همان سؤالاتی است که از سوی مخاطبان مطرح شده‌اند البته گاه اندکی ویرایش و بازسازی در آن‌ها صورت‌گرفته است. در ارائۀ پاسخ‌ها ضمن توجه به‌اختصار و روانی کوشش شده است پاسخ‌ها مستدل و مستند بوده و تفکر اسلامی محور اساسی پاسخ‌ها باشد؛ هرچند که تکیه بر دانش‌های عقلی و تجربی بشر نیز موردتوجه بوده است.

اعتقاد ما بر این است که در پاسخ به سؤالات دینی باید صریح، شفاف و شجاعانه پاسخ‌های صحیح را با زبانی ساده اما با منطقی محکم و مستدل در اختیار مخاطبان گذاشت. از مجمل گویی قلم‌فرسایی و عبارت‌های شعارگونه خودداری کرد.

درست است که نوشتن و سخن‌گفتن با زبان احساس معمولاً به‌سرعت در مخاطب اثر می‌گذارد؛ اما به اعتقاد ما بیان محکم، منطقی و مبتنی بر آموزه‌های دینی بسیار ماندگار و تأثیرگذار است و روح و اندیشه مخاطب را به ساحل آرامش رسانده او را سیراب می‌سازد.

خواندن کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های دینی و مذهبی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب عفاف و حجاب، چگونه؟

«شرم و حیا

۱) شرم و حیا به چه معناست و چه نقشی در زندگی انسان دارد؟

حیا حالتی درونی در انسان است که خود را تحت نظارت ناظر می‌بیند و از انجام اعمال ناروا خودداری می‌کند. انسان باحیا کسی است که از انجام رفتارهای زشت و نامناسب شرم دارد؛ چرا که خود را در حضور پروردگار می‌بیند و شرم و حیا او را فرامی‌گیرد. امام صادق می‌فرماید: «دانستم که خداوند از من آگاه است، پس شرم کردم».

حیا ویژگی کسانی است که شخصیت رشدیافته و ارزشمند آن‌ها و احساس کرامت و بزرگواری درونشان اجازۀ آلودگی به کارهای ناپسند را به آن‌ها نمی‌دهد.

از آثار مهم حیا مهار غریزۀ جنسی و حفظ عفت و پاک‌دامنی است. حیا در روابط زن و مرد موجب می‌شود که انسان از آلودگی‌های جنسی شرم و حیا نموده و خود را پاک نگاه دارد. ریشه و منشأ همۀ انحرافات جنسی آسیب‌دیدن حیاست؛ بی‌حیایی و نداشتن شرم است که بی‌حجابی و بی‌بندوباری جنسی را به بار می‌آورد.

از همین روست که اساسی‌ترین عنصر در شکل‌گیری حجاب و پوشش مناسب در جامعه توانمندسازی درونی انسان‌هاست که با حیا و شرم از گناه آغاز شده و با عفت و کنترل خود ادامه می‌یابد و در شکل حجاب و پوشش در رفتار ظاهری آشکار می‌شود.

از آنچه آوردیم دانسته شد که حجاب و پوشش مطلوب و ارزشمند زمانی پدید می‌آید که حیا در درون انسان شکل‌گرفته باشد؛ از همین رو تأکید و اصرار بر رعایت حجاب بدون تلاش برای ایجاد حیای درونی، بازده مناسبی ندارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۹۷۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان