دانلود و خرید کتاب روان‌شناسی عقده‌های روانی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان‌شناسی عقده‌های روانی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب روان‌شناسی عقده‌های روانی

معرفی کتاب روان‌شناسی عقده‌های روانی

«روان‌شناسی عقده‌های روانی» نوشته احمد علامه فلسفی(-۱۳۳۰)، پژوهشگر و مدرس علوم روان‌شناسی است.

عقده، محصول فشارها و ناراحتی‌های روانی و فکری، رنج‌های شدید درونی ناشی از امیال سرکوفته است. به عبارت دیگر مجموعه‌ی گرایش‌های ناخودآگاه که حالات، رویاها، رفتار و کردارهای شخصی را نشان می‌دهد، عقده نامیده می‌شود.

آمارهای تکان‌دهنده کشورهای پیشرفته صنعتی درباره تعداد روزافزون بیماران عصبی و روحی مبتلا به انواع عقده‌های روانی از جمله عقده حقارت، نشان‌دهنده این واقعیت است که پیشرفت علم و پیروزی‌های اعجاب برانگیز تکنولوژی به تنهایی و بدون پشتوانه‌ی دیانت و ارزش‌های الهی، اخلاقی و فضایل معنوی، قادر به تأمین سعادت و آرامش باطنی بشر نیستند.

این اصطلاح عقده (Complex) که ابتدا توسط بلوئر عنوان شد به وسیله زیگموند فروید و سایر روانکاوان مورد قبول واقع گردید و در سال‌های ۱۹۲۰- ۱۹۳۰ با استقبال عموم قرار گرفت.

در واژه‌شناسی روانکاوی این اصطلاح، ترکیبی از ویژگی‌ها، خصوصیات، تمایلات، هیجانات، احساسات و کردارهای عاطفی متضاد فردی است که همواره در ضمیر ناخودآگاه باقی می‌ماند و مجموعه‌ای کلی به صورت تفکیک‌ناپذیر سازمان می‌یابد و اجزاء وجودی شخص را تشکیل می‌دهد.

عقده‌ها به طور عادی بیماری‌زا محسوب نمی‌شوند لکن بر اثر ندانم‌کاری‌ها، سهل‌انگاری‌ها، خودکامگی‌ها، استبداد و جهل والدین و یا مربیان مسئول تربیت کودکان، زمینه بوجود آمدن عوارض ثانوی، رشد و شیوع چنین بیماری را فراهم می‌سازند. بدیهی است اگر راه حل طبیعی و معقول برای کودک در نظر گرفته نشود، اختلالاتی به صورت احساس عقده در خلق و خوی او بوجود می‌آید که استمرار یافتن و مزمن شدن آن در دوران بلوغ به صورت عقده حقارت تبدیل می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۷۵ صفحه