دانلود و خرید کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده عاطفه قربان پور
کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده اثر عاطفه قربان پور

کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده

کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده نوشتهٔ عاطفه قربان پور است. انتشارات ارجمند این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد مسائل و مشکلات زنان است.

درباره کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده

کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده که هجدهمین جلد از مجموعهٔ «رودررو با پزشک» است، ۲۰ فصل دارد. این کتاب با مقدمه‌ای به قلم «مهرناز ولدان» آغاز شده است. او جراح و متخصص زنان و زایمان و نیز عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده است. «مهرناز ولدان» در مقدمه توضیح داده شده است که اهمیت و ویژگی زنان و نقش عمومی آن‌ها در خانواده و جامعه بر کسی پوشیده نیست. خانوادهٔ سالم و شاد در گروه زنان و دختران سالم و شاد است. کتاب حاضر، بسیاری از سؤالات و مشکلات زنان را پاسخ گفته و اطلاعات پزشکی مفید و مکفی را در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار داده است. این کتاب با این رویکرد تألیف شده که به‌صورت ساده و روان، زنان را با قسمت‌های مختلف بدنشان و وظایف هر عضو آشنا کند و درمورد بیماری‌ها و سرطان‌های شایع (رحم، دهانهٔ رحم، تخمدان و پستان) علائم، عوارض، راه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان آن توضیح دهد. این کتاب نوشته شده است تا نگرانی‌های بی‌موردی را که ناشی از عدم‌اطلاع از عملکرد طبیعی بدن زنان است، رفع کند و نیز موارد هشدار را گوش‌زد کند تا در صورت مشاهده، هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود. این کتاب پاسخگوی سؤالات شایع زنان در زمینه‌های مختلف از جمله قاعدگی، خونریزی‌های غیرطبیعی، عفونت‌ها، بلوغ، یائسگی، روابط جنسی و... است.

کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده را عاطفه قربان پور (کارشناس مامایی) نوشته و «مدیحا وروانی فراهانی» ویرایش کرده است. این کتاب با مقدمهٔ «مهرناز ولدان» که جراح و متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است، آغاز شده است.

خواندن کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشته‌های مامایی و پزشکی و سایر علاقه‌مندان به آشنایی با مسائل و مشکلات زنان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اطلاعات پزشکی بانوان به زبان ساده

«"پیش از یائسگی"

به‌طور معمول در زنانی که به یائسگی نزدیک می‌شوند (۱۰-۵ سال پیش از یائسگی)، فعالیت تخمدان‌ها (ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون) و دفعات تخمک‌گذاری کاهش می‌یابد و با کاهش این هورمون‌ها، ممکن است در آنها خونریزی قاعدگی به‌صورت کم و یا به‌مدت طولانی و سنگین اتفاق بیفتد. گاهی اوقات در سنین نزدیک به یائسگی استروژن کاهش می‌یابد که این وضعیت علایمی نظیر دوران یائسگی دارد که شامل گرگرفتگی، تحریک‌پذیری، خشکی واژن، پوکی استخوان، سیکل قاعدگی کوتاه و خونریزی با فواصل کم است.

گاهی اوقات در بعضی خانم‌های نزدیک سن یائسگی، تخمدان به تولید استروژن که موجب رشد لایهٔ داخلی رحم می‌شود، ادامه می‌دهد ولی هورمون پروژسترون که اندازهٔ رشد لایهٔ داخلی رحم را کنترل و تنظیم می‌کند، تولید نمی‌شود. بافت رحم پس‌ازآنکه رشد آن به حد فراوانی رسید، تحلیل می‌رود و در پی تحلیل آن، یک خونریزی سنگین و اغلب طولانی ایجاد می‌شود. به‌همین علت در خانم‌هایی که نزدیک سن یائسگی هستند و ۴-۳ ماه عادت ماهیانه نشده‌اند، ممکن است خونریزی شدیدی اتفاق بیفتد ولی در خونریزی‌های سنگین یا غیرطبیعی باید بررسی‌های لازم توسط پزشک برای اطمینان خاطر از عدم وجود بیماری‌های خاص (فیبروم، پولیپ، سرطان) انجام پذیرد. در ضمن تا یک سال بعد از پایان آخرین خونریزی، احتمال باردارشدن صفر نخواهد بود.

"یائسگی"

یائسگی یکی از مراحل طبیعی زندگی خانم‌ها است که در آن قاعدگی متوقف می‌شود. وقتی یک خانم یک سال کامل عادت ماهیانه نشده باشد، یائسگی او تأیید می‌شود. متوسط سن یائسگی ۵۱ سالگی است امّا اغلب در فاصلهٔ ۵۵-۴۵ سالگی اتفاق می‌افتد. در واقع با یائسگی، زن قدرت باروری خود را از دست می‌دهد. میزان متوسط طول عمر در زنان ۸۰ سال است و به‌طور تقریبی زنان یک‌سوم از طول عمر خود را در دوران یائسگی می‌گذرانند.

با آغاز سن یائسگی، تخمدان‌ها پس از چند سال عملکرد نامرتب به‌طور کامل از کار می‌افتند و ترشح هورمون‌های آنها به‌طور کامل متوقف می‌شوند. در واقع علت اصلی یائسگی توقف فعالیت تخمدان‌هاست که شامل قطع ترشح هورمون‌های تخمدانی (استروژن و پروژسترون) و توقف تخمک‌گذاری است.

به‌طور کلی، هر زنی یائسگی را متفاوت از دیگری تجربه می‌کند. علایم در تمام زنان یائسه یکسان نیست. به‌همین دلیل ممکن است علایم و نشانه‌های آن هم منحصر به فرد باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۶۰۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۵۰۰
تومان