دانلود و خرید کتاب سفر به آن سوی دریاها مهدی میرکیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر به آن سوی دریاها اثر مهدی میرکیایی

کتاب سفر به آن سوی دریاها

معرفی کتاب سفر به آن سوی دریاها

کتاب «سفر به آن سوی دریاها (جلد اول)» نوشتۀ مهدی میرکیایی و ویراستۀ محمدمهدی عقابی است و  انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است. این کتاب جلد اول مجموعۀ 15 جلدی سرگذشت استعمار است. 

درباره کتاب سفر به آن سوی دریاها (جلد اول)

همۀ ما از دوران مدرسه، کلاس و کتاب‌های تاریخ اطلاعاتی هرچند مختصر دربارۀ سلطۀ اروپاییان بر جهان به یاد داریم. استعمارگرانی که همچنان به شیوه‌هایی نو در تلاش برای ادامه‌دادن مسیر استعمارگری هستند؛ بنابراین یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین توانایی‌هایی که امروزه افراد ‌می‌توانند داشته باشند، قدرت تشخیص ستم‌های سیاسی و تاریخی برخی کشورها به‌ویژه کشورهای قدرتمند غربی و آمریکایی است تا هم بتوانند در برابر آن‌ها مقاومت کنند هم تشخیص دهند که علت بسیاری از طرز فکرهای امروز درونی شدن ارزش‌های استعمارگران در ذهن استعمارشدگان است.

سفر به آن‌سوی دریاها اولین جلد از مجموعهٔ ۱۵ جلدی سرگذشت استعمار است و از جایی آغاز می‌شود که جهان به آسیا، اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا خلاصه می‌شد و قاره‌های آمریکا و اقیانوسیه و بخش‌های زیادی از آفریقا هنوز کشف نشده بودند. این کتاب از چرایی علاقۀ اروپاییان به آسیا می‌گوید و داستان به‌وجودآمدن راه ابریشم و ادویه را تعریف می‌کند. مهدی میرکیایی در کتاب سفر به آن‌سوی دریاها به شرح اولین لشکرکشی‌ها به شرق می‌پردازد که توسط پرتغالی‌ها انجام شد. آن‌ها اولین کسانی بودند تصمیم گرفتند از راه‌های دریایی به شرق برسند تا شاید بتوانند به ابریشم، ادویه و مهم‌تر از همه طلا دست پیدا کنند. لشکرشی هایی که به منجر به اکتشاف سرزمین‌های جدید و استعمار آن‌ها می‌شود.

مجموعۀ ۱۵ جلدی سرگذشت استعمار به زبانی ساده، روان و همه‌فهم توانسته است به مسئلۀ مهم استعمار و سرگذشت آن در کشورهای مختلف بپردازد. زبان بی‌تکلف، گیرا و آسان‌فهمی که نویسنده در نوشتن به کار برده است باعث می‌شود مخاطبان نوجوان که ابتدای مسیر آگاهی و شناخت جهان هستند جذب شوند و یک کتاب آموزشیِ جذاب برای آن‌ها باشد. هر ۱۵ جلد کتاب به موضوع استعمار در نقاط مختلف می‌پردازد و هرکدامشان محتوای جداگانه اما مرتبط دارند؛ بنابراین ترتیب خواندن جلدهای مختلف اهمیتی ندارد.

خواندن کتاب سفر به آن‌ سوی دریاها (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوانان، دوستداران تاریخ، طرف‌داران نثر روان و کسانی که می‌خواهند بدانند چه بر جهان گذشته است پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مهدی میرکیایی

مهدی میرکیایی نویسندۀ این مجموعۀ ۱۵ جلدی، نویسنده، ویراستار، پژوهشگر، دانش‌آموختۀ دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی است. او کتاب‌های زیادی را در حوزۀ تاریخ معاصر و ادبیات داستانی نوشته است. کتاب‌های فرشتۀ گیسو بلند، جادو در شهربازی و سلطان آشغال گردها از آثار ترجمه‌شدۀ مهدی میرکیایی است.

بخشی از کتاب سفر به آن‌ سوی دریاها (جلد اول)

«پرتغال نخستین کشوری بود که به فکر یافتن راه‌های دریایی جدید به‌سوی شرق افتاد. این کشور کوچک که در ساحل اقیانوس اطلس قرار داشت همواره مجبور بود برای ارتباط با کشورهای دیگر از راه‌های دریایی استفاده کند و هنگام که تصور رسیدن به شرق از مسیرهای تازه ذهن اروپایی‌ها را مشغول کرده بود، پرتغالی‌ها در این را پیش‌قدم شدند.»

نظرات کاربران

reza
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

لطفاً به بی نهایت اضافه کنید.

وحید
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

این مجموعه کتاب واقعا ارزش خوندن رو داره، خلاصه و با محور توضیح خیلی مشخص. خلاصه چه برای نوجوان‌ها و چه بزرگ‌سال‌ها توصیه‌ش می‌کنم:)

کاربر 3969275
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

برای آن هایی که به تاریخ عشق می ورزند و از سفر در گذشته و به دنبال حقیقت بودن لذت می برند . رمان تاریخی خوب برای نوجوان 👌🏻

کاربر 3806105
۱۴۰۲/۰۹/۲۱

بچگانه و سطحی بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۲۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان