دانلود و خرید کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر ریموند کارور ترجمه فرزانه طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر اثر ریموند کارور

کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر

کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر نوشتهٔ ریموند کارور و ترجمهٔ فرزانه طاهری است. انتشارات نیلوفر این مجموعه داستان کوتاه معاصر و آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر

کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر نوشتهٔ ریموند کارور، شاعر و داستان‌نویس معاصر آمریکایی است. از این نویسنده ۳ مجموعه شعر و ۳ مجموعه داستان کوتاه باقی مانده و اغلب داستان‌های او در ایران ترجمه شده‌اند. کلیسای جامع و دیگر داستان‌های این مجموعه هم ترجمهٔ فرزانه طاهری هستند. در ابتدای کتاب حاضر و پیش از شروع داستان‌ها، ۲ مقاله و یک مصاحبه از ریموند کارور می‌خوانید. «شور» و «نوشتن» عنوان این ۲ مقاله هستند که در سال ۱۹۸۱ نوشته شده‌اند. شور را به‌درخواست نیویورک تایمز بوک ریویو و نوشتن را به درخواست توسولوتاروف و استیوبرگ در باب تأثیرپذیری نویسنده از اشخاص یا چیزها نوشته و مصاحبه را هم در سال ۱۹۸۳ با پاریس ریویو انجام داده است. داستان‌های کتاب هم در ۳ مجموعه با عنوان‌های «می‌شود لطفا ساکت باشی؟»، «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» و «کلیسای جامع» مرتب شده‌اند. ریموند کارور در داستان‌هایش یأس و سرگشتگی زندگی در آمریکا را به تصویر کشیده است. به‌تعبیر مترجم «آمریکای کارور آمریکای استیصال است، فرورفته در غباری از درد و سرخوردگی.» واقع‌بینی مؤلفهٔ دیگر سبک این نویسنده است. شخصیت‌های داستان‌های او یک وجه مشترک دارند و آن گرفتارشدن در وضعیت‌هایی بغرنج است که نمی‌توان راه فراری برایشان متصور شد.

در بخشی از مقالهٔ شور آمده است که هیچ‌کدام از داستان‌های ریموند کارور البته واقعاً رخ نداده‌اند ـ او حدیث نفس نمی‌کند، اما اغلب آن‌ها شباهتی هر چند ناچیز به رخدادها یا موقعیت‌های خاصی از زندگی دارند. کارور گفته است که وقتی می‌کوشد فضای فیزیکی یا اثاث مربوط به یک موقعیت در زندگی را به خاطر آورد (اگر گلی آنجا بوده، چه گلی بوده است؟ آیا بویی داشته؟ و از این قبیل)، اغلب اوقات ذهنش خالی خالی است؛ بنابراین مجبور است در طی کار بسازدشان.

خواندن کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درمورد ریموند کارور

بسیاری از منتقدان ریموند کارور را مایهٔ حیات مجدد داستان کوتاه در چند دههٔ اخیر دانسته‌اند. مجموعه داستان کلیسای جامع به قلم او نامزد جایزهٔ ادبی پولیتزر و جایزهٔ حلقهٔ ادبی منتقدان ملی کتاب آمریکا شد. داستان «کارم داشتی زنگ بزن» نخستین‌بار در مجلهٔ گرانتا و سپس در مجموعهٔ بهترین داستان‌های کوتاه آمریکایی سال ۲۰۰۰ انتشار یافته است.

بخشی از کتاب کلیسای جامع و چند داستان دیگر

«خلاصه، این مردی که پیش از من مشمول الطاف زنم شده بود، همان که بنا بود افسر بشود، عشق دوران کودکی زنم بود. خوب، قبول. داشتم می‌گفتم که آخر تابستان گذاشت آن مرد کور به صورتش دست بمالد، با او خداحافظی کرد، با این نمی‌دانم فلان و بهمانِ زمان بچگی، که حالا افسر شده و بایست به مأموریت می‌رفت، عروسی کرد و از سیاتل رفت. اما او و مرد کور همچنان از حال هم باخبر بودند.»

نظرات کاربران

ایمان
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

کاش نشر نیلوفر به جای pdf نسخه epur در اختیار طاقچه قرار میداد...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۵ صفحه

قیمت:
۴۱,۴۰۰
تومان