دانلود و خرید کتاب فتح پلاسان امیل زولا ترجمه هوشنگ امیرمکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فتح پلاسان اثر امیل زولا

کتاب فتح پلاسان

نویسنده:امیل زولا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فتح پلاسان

کتاب فتح پلاسان نوشتهٔ امیل زولا و ترجمهٔ هوشنگ امیرمکری است. انتشارات نیلوفر این رمان فرانسوی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب فتح پلاسان

کتاب فتح پلاسان چهارمین جلد از مجموعه‌ای ۲۰جلدی با نام «روگن ماکار» و ادامه‎ٔ جلد نخست از این مجموعه است. امیل زولا با تأثیرپذیری از اثر جاودانه‌ٔ بالزاک با عنوان «کمدی انسانی» تصمیم گرفت خاندانی فرضی خلق کند و در خلال روایت زندگی این خاندان، مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه‌ٔ فرانسه‌ٔ آن دوران را بازنمایی و نقد کند. خاندان مجموعه‌ٔ روگن ماکار، برای دستیابی به قدرت و ثروت از هیچ اقدامی فروگذاری نمی‌کنند و زرق‌وبرق و تجملاتْ جزئی جداناشدنی از مراوده‌های شخصیت‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

رمان فتح پلاسان که در سال ۱۸۷۴ چاپ شده، روایت‌کننده‌ٔ شهری فرضی به نام پلاسان در زمان حکم‌رانی ناپلئون سوم است که در آن یک کشیش بناپارتیست بدذات در تلاش برای دستیابی به توفیقات سیاسی شخصی، سرنوشت و شرایط زیست اهالی شهر پلاسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. فساد طبقه‌ٔ اعیان و اشراف، خودخواهی ذاتی و فطری انسان و همچنین کشمکش‌ دائمی نهاد‌های قدرت مانند کلیسا و دولت در زمان ‌حکم‌رانی ناپلئون سوم، درون‌مایه‌ٔ اصلی این رمان را تشکیل می‌دهند.

خواندن کتاب فتح پلاسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امیل زولا

امیل ادوار شارل آنتوان زولا در ۲ آوریل ۱۸۴۰ به دنیا آمد و در ۲۹ سپتامبر ۱۹۰۲ درگذشت. او رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی و مهم‌ترین نمایندهٔ مکتب ادبی ناتورالیسم و عامل مهمی در گسترش تئاتر ناتورالیستی بود. او یکی از معروف‌ترین نویسندگان فرانسوی است که کتاب‌هایش در سطح وسیع در جهان ترجمه، چاپ، تحلیل و تفسیر شده‌ است. از کتاب‌های او در سینما و تلویزیون فراوان اقتباس شده است. زندگی و آثار زولا هم موضوع پژوهش‌های تاریخی بسیار بوده است. او را در زمینهٔ ادبیات، عمدتاً، با مجموعهٔ ۲۰جلدی «روگن ماکار» می‌شناسند که جامعهٔ فرانسه را در دوران امپراتوری دوم فرانسه به تصویر می‌کشد. این مجموعه دربارهٔ سرگذشت خانوادهٔ روگن ماکار طی نسل‌های مختلف است و شخصیت‌های هر دوره و نسل خاص موضوع هر رمان هستند.

سال‌های آخر زندگی امیل زولا بابت انتشار مقاله‌اش با عنوان «من متهم می‌کنم» در روزنامهٔ سپیده‌دم که پایش را به ماجرای دریفوس باز کرد، شاخص است. این مقاله موجب محکومیت او و تبعید یک‌ساله‌اش به لندن شد. زولا که از چهره‌های برجسته در آزادی سیاسی فرانسه بود، در تبرئهٔ آلفرد دریفوس، افسر ارتش فرانسه، از اتهام خیانت نقش اساسی داشت. زولا برای اولین و دومین جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ نامزد شد، اما این جایزه به او تعلق نگرفت. «ژرمینال» عنوان رمانی نوشتهٔ اوست.

بخشی از کتاب فتح پلاسان

«فردای آن روز، دزیره توپش را انداخت؛ اما هنوز به پله‌های جلوی عمارت نرسیده بود که توپ، که دستی نامرئی پسش فرستاده بود روی مهتابی بالا جهید. پدرش که برای از سر گرفتن روابطی که از همان روز اول قطع شده بود روی لطف و زیبایی کودکانه دزیره حساب کرده بود از ادامه کوششهایش در این راه منصرف شد، بی‌شک او با اراده عاری از ابهام کشیش برخورد می‌کرد که خود را در منزلش زندانی کرده بود تا هیچ‌کس را نبیند.»

معرفی نویسنده
عکس امیل زولا
امیل زولا

امیل زولا رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است که او را می‌توان از شناخته‌شده‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم و مهم‌ترین عوامل گسترش تئاتر ناتورالیستی دانست. او در زمره‌ی نویسندگان مطرح فرانسوی جای دارد که کتاب‌هایش در سطح جهان ترجمه و چاپ شده، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته و بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس واقع شده است.

نظرات کاربران

امیرمنصور
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

عالی از فرش به عرش و از عرش به فرش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۵۵ صفحه

قیمت:
۱۱۱,۰۰۰
تومان