دانلود و خرید کتاب پول از کجا می آید؟ جاش راین کالینز ترجمه علی نصیری اقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پول از کجا می آید؟

کتاب پول از کجا می آید؟ نوشتهٔ جاش راین کالینز، تونی گرینهام، ریچارد ورنر و اندرو جکسن و ترجمهٔ علی نصیری اقدم، محمدمهدی عسگری ده آبادی، سیدمهدی حسینی دولت آبادی و سیدعلی روحانی است و پژوهشکده امور اقتصادی آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای سیستم پولی و بانکی پادشاهی انگلستان است.

درباره کتاب پول از کجا می آید؟

اینکه پول از کجا می‌آید و دولت‌ها پول و ذخیرهٔ  مالی یک کشور را از کجا تامین می‌کنند، ممکن است سوال خیلی از مردم باشد. کتاب پول از کجا می آید؟ با توضیح چگونگی عملکرد سیستم به مردم کمک می‌کند تا در این باره درست بیندیشند.

برای بهتر دانستن مفاهیم کتاب باید بدانید که خالق پوند انگلستان امپراتوری‌های رومیان بوده است و نام پوند از کلمه Libra یعنی وزن یا تعادل گرفته شده است. در زمان رومیان یک پوند نقره واحد اندازه‌گیری پول بوده است و علت نام‌گذاری پوند استرلینگ به این دلیل بوده است که پوند معادل ارزش یک پوند نقره بود!

پوند از قدیمی‌ترین واحد‌های پولی جهان است. منشأ پوند به دهه ۷۰۰ میلادی بر می‌گردد؛ اما اولین اسکناس پوند به سال ۱۹۶۴ برمی‌گردد؛ زمانی که بانک مرکزی انگلستان ایجاد شد.

طولانی‌ترین سلطنت بریتانیا به ملکه الیزابت دوم تعلق می‌گیرد. او در سال ۱۹۵۲ تا سال ۲۰۲۲ صاحب تاج و تخت انگلستان بود و به دلیل طولانی‌بودن سلطنت این ملکه، بسیاری از مردم متوجه نمی‌شدند که بانک انگلستان هر بار با یک حاکم جدید یکسری سیاست‌هایی را روی پول‌های انگلستان اعمال می‌کند. زمانی که یک پادشاه جدید به قدرت می‌رسد، بانک انگلستان شکل پادشاه را روی سکه تغییر می‌دهد. به عنوان مثال بینی ملکه الیزابت روی سکه‌ها به سمت چپ تمایل پیدا کرده است!

خواندن کتاب پول از کجا می آید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اقتصاد و دوستداران کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان