دانلود و خرید کتاب فیزیولوژی ورزشی ۱ شارون ای. پلومن ترجمه محمد فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی ۱

کتاب فیزیولوژی ورزشی ۱؛ ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی نوشتهٔ شارون ای. پلومن و دنیس ال. اسمیت و ترجمهٔ محمد فرامرزی، رضا نوری، لاله باقری و هادی عبدی است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب فیزیولوژی ورزشی ۱

چهارمين ويراست کتاب فیزیولوژی ورزشی جلد یک (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) قوی‌تر از سه ويراست پيشين تدوين شده و گسترش يافته است. هدف از این کتاب، بيان مفاهيم فيزيولوژی ورزش با روشی ساده و قابل فهم بود؛ به گونه‌ای که دانشجويان بتوانند اصول بنيادين فيزيولوژی ورزش را در موقعيت‌های کاری گوناگون به کار بگيرند. 

همانند ديگر کتاب‌های اين حوزه، اطلاعات بسيار زيادی ارائه می‌شود. بيشتر اين اطلاعات براساس يافته‌های پژوهشی خلاصه و تصويرسازی شده‌اند. با اين حال، گاهی از مطالعات پژوهشی ويژه‌ای برای بيان يک مطلب ويژه بهره گرفته شده است؛ با اين باور که دانشجويان بايد درک پژوهشی خود را برای پژوهش و پايداری در تغييرات سريع پژوهش گسترش دهند. کادرهای ملاحظات پژوهشی که گاهی با شواهد بالينی برجسته شده‌اند به دانشجويان کمک می‌کند تا ارتباطی بين متن و يافته‌های فيزيولوژی ورزش برقرار کرده و نيز به آنها کمک می‌کند بتوانند يافته‌های پژوهشی را در ميدان به کار بگيرند. تعريف ما از «شواهد بالينی» به موقعيت‌های بسياری گفته می‌شود که دانشجويان فيزيولوژی ورزش ممکن است در دوره دستياری يا استخدام احتمالی با آن مواجه شوند. 

همه فصل‌ها منبع دارند و فهرست کامل منابع استفاده شده در پايان همان فصل ارائه شده تا دانشجويان بتوانند در صورت لزوم به آنها مراجعه کرده و با کارها و پروژه‌های آزمايشگاهی با جزئيات بيشتر آشنا شوند. همچنين، منابع زياد بر اين نکته تاکيد می‌کنند که دانش ما در فيزيولوژی ورزش بر مبانی پژوهشی قوی استوار است.

دانش فيزيولوژی ورزش هر روز رشد کرده و گسترش می‌يابد. همه اعضای هيئت علمی دانشگاه‌ها بايد مبانی را برای دانشجويان روش کنند.

آنچه در کتاب فیزیولوژی ورزشی جلد یک (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) می‌خوانید:

فصل اول: مقدمه

فصل دوم: توليد انرژی

فصل سوم: متابوليسم بی‌هوازی هنگام فعاليت ورزشی

فصل چهارم: متابوليسم هوازی هنگام فعاليت ورزشی

فصل پنجم: اصول و سازگاری‌های تمرين متابوليک

فصل ششم: تغذيه ويژهٔ آمادگی جسمانی و ورزش

فصل هفتم: ترکيب بدن: تعريف و اهميت

فصل هشتم: ترکيب بدن و کنترل وزن

فصل نهم: دستگاه تنفسی

فصل دهم: پاسخ دستگاه تنفسی به فعاليت ورزشی

سازگاری‌های تمرينی و ملاحظات ويژه

فصل يازدهم: دستگاه قلبی عروقی

فصل دوازدهم: پاسخ‌های قلبی عروقی به فعاليت ورزشی

فصل سيزدهم: اصول تمرين و سازگاری‌های قلبی تنفسی

خواندن کتاب فیزیولوژی ورزشی ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰۰ صفحه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۸۰۰ صفحه

قیمت:
۳۴۹,۵۰۰
تومان