دانلود و خرید کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه طیبه رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه اثر طیبه رحمتی

کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه

نویسنده:طیبه رحمتی
ویراستار:خشایار احمدی
انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه

کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه نوشتهٔ طیبه رحمتی و ویراستهٔ خشایار احمدی است و نشر بید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه

آموزش و پرورش در شکل فراگیر و رسمی آن، حتی برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه‌، توانایی آن را دارد تا در توسعه‌ٔ علمی و عقلانی افراد یک جامعه مؤثر باشد و با جامِه‌ٔ عمل پوشاندن به کارکردهای عمده‌ٔ خود بتواند یکی از سهامداران اصلی تغییر و تحول فرهنگی‌ و اجتماعی جامعه باشد. توسعه‌ٔ انسان‌ها بیش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامه‌ای، روشی و کارکردی آن در تربیت انسان‌هایی بالنده و خود شکوفا وابسته است‌. توسعه‌ٔ همه‌جانبه و پایدار، جز با کمک آموزش و پرورش کارآمد و تحول‌آفرین امکان‌پذیر نیست‌. آموزش و پرورش می‌تواند بر فرآیند پیچیده‌ٔ توسعه و به‌خصوص تسهیل توسعه‌ٔ فرهنگ تأثیرگذار و سهمی اساسی در تحول آن داشته باشد. برای رسیدن به پاسخی مبنایی می‌باید به مفهوم فرهنگ‌، توسعه‌ٔ فرهنگ‌، عناصر اصلی فرهنگ‌، اثر تعیین‌کننده‌ٔ آموزش و پرورش بر اعتلای فرهنگ و شکوفا کردن استعدادهای خلاق و نوآور توجه کرد. به کارکردهای آموزش و پرورش و در قلب آن برنامه‌های درسی، شاخص‌هـای توسعه‌ٔ فـرهنگ و تحـول اساسـی در دیدگاه‌هـای برنامه‌هـای درسی در راستای تقویت جامعه‌ٔ توسعه یافته توجهی دوباره کرد.

ملاک‌هایی چون ایجاد فرصت یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش‌آموز به جای کتاب‌مداری و انتقال معلومات‌، تربیت عقلی و تفکر انتقادی‌، برانگیختن فهم و درک، تقویت ارتباط مؤثر اجتماعی و توسعه‌ٔ مشـارکت‌گرایی‌، تأکید بر فرآیند یادگیری و خود راهبری دانش‌آموز به عنوان شاخص‌های راهنمای تحول در آموزش و پرورش و برنامه‌های درسی مدنظر باشند. برای تحقّق چنین معیارها و شاخص‌هایی می‌باید به نقش آموزش و پرورش و برنامه‌های درسی، از یک طرف و مطالعات فرهنگی ـ تربیتی از طرف دیگر،‌ نگاهی دوباره و عمیق داشت‌.

بدیهی است که کشور ما به مطالعات و تحقیقات مربوط به آموزش و پرورش نوجوانان و جوانان نیاز فراوان دارد و در این میان لازم است به مسائل و مشکلات مهمی که به نحوی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان موثر است یا لطمه می‌زند توجه لازم مبزول گردد.

در سیستم آموزش و پرورش کشور ایران، داوطلبان معلمی در دوره ابتدایی، بیشتر از سطح علمی، متوسط رو به ضعیفی برخوردار هستند، با توجه به اینکه معلمان از جمله مهمترین عوامل موثر در رشد و توسعه کیفی تعلیم و تربیت به شمار می‌آیند، ضروری است نظام آموزش معلمان، زمینه ارتقاء علمی و تخصصی، به روز نمودن اطلاعات و کسب مهارت‌های جدید آن‌ها را فراهم آورند.

بنابراین برای تدوین سیاست‌ها و برنامه ریزی و همچنین سنجش بازتاب تلاش‌های سازمان‌های مربوطه، سنجش اثر بخشی و ارزشیابی این دوره‌ها بسیار مهم است. ارزشیابی برنامه‌های آموزشی از نظر اهل فن یکی از مهمترین جنبه‌های آموزش به شمار می‌رود ولی به علت آن که ارزشیابی برنامه‌های آموزشی مسئله‌ای بسیار پیچیده و غامض است، بسیاری از سازمان‌ها حتی آن دسته از سازمان‌ها که برنامه‌های آموزشی وسیعی دارند در انجام آن غفلت می‌ورزند

از آنجایی که فرهنگ اساس ارزش‌هایی است که هر انسان و هر گروه هویت‌خود را در آن‌ها باز می‌شناسد. فرهنگ از نزدیک و به طور کامل با نوع تولید و سازمان اجتماعی و زیربنا و نیز با ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه که خود یکی از عناصر تشکیل‌دهنده‌ٔ آن است ارتباط دارد، آموزش وپرورش و بخصوص معلمان می‌توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند. کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه به همین موضوع می‌پردازد. این پژوهش و نتایج حاصل از آن، می‌تواند به عنوان راه حلی برای مسائل موجود در مسائل فرهنگی دانش‌آموزان در حوزه روان‌شناسی تربیتی به کار رود.

خواندن کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای استفادهٔ دانش‌آموزان، والدین، معلمان و نظام آموزش و پرورش کل استان‌ها به عنوان یک راهنمای مناسب مدنظر توصیه می‌شود. همچنین پاسخ‌گوی سوال بسیاری از والدین، معلمان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است.

  بخشی از کتاب بررسی میزان توانمندی معلمان ابتدایی و رابطه آن با مولفه های فرهنگ سازی مدرسه

«از جمله پیشرفت‌ها و تغییر و تحولات اساسی در عرصه‌های گوناگون زندگی، اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، پیدایش سازمان‌های متعدد برای رفع نیازهای افراد جامعه است. پیدایش سازمان‌ها موجب شد تا انسان به عنصری فعال در زمینه رشد، توسعه و تحول تبدیل شود. تداوم سازمان‌ها متکی به منابع انسانی است و اظهار نظر درباره سازمان، بدون ملاحظه نیروی انسانی تشکیل دهنده آن، ناقص است. از طرف دیگر، تغییرات سریع محیطی در دنیای متلاطم امروز، انعطاف پذیری سازمان‌ها را برای تأمین بقایشان امری ضروری ساخته است. شرط بقای هر سازمانی، آن است که هدف‌ها، ساختار، روش‌های کار و الگوهای رفتاری خود را به نحوی هماهنگ با تغییرات، متحول کند و این امر از طریق رشد شایستگی، کارآیی، اثر بخشی و توانمندی هر چه بیش‌تر کارکنان امکان پذیر است. برای رسیدن به این هدف، باید تحصیلات و دانش حرفه ای، علاقه به پژوهش و تحقیق، ابتکار و نوآوری را به عنوان ملاک‌هایی از تخصصی شدن کار کارکنان به شمار آورد. با در نظر گرفتن این تغییرات شگرف و گسترده در دنیای کنونی، تمام سیاست گزاران، برنامه ریزان و دست اندرکاران و به خصوص صاحب نظران تعلیم و تربیت اذعان می‌دارند که آموزش و پرورش، تنها راه حل یا لااقل بهترین راه حل مسائل دشوار و بغرنج جوامع بشری است.

چارچوب کلی این تحقیق در فصل دوم بر اساس بررسی عوامل موثر بر شایستگی حرفه‌ای معلمان ابتدایی شهر بندرعباس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌باشد. در این فصل مفهوم شناسی شایستگی حرفه‌ای و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، ضمن این که بررسی تحقیقات گذشته می‌تواند بسیاری از ابهامات، مشکلات، موانع و دستاوردهای دیگر را در رابطه با موضوع تحقیق روشن سازد. مرور ادبیات تحقیق نشان می‌دهد، پژوهش‌های کمتری در رابطه با موضوع، بررسی عوامل موثر بر شایستگی حرفه‌ای معلمان ابتدایی شهر بندرعباس بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام نشده است. در این فصل تحقیقات انجام شده در رابطه با شایستگی حرفه‌ای و عوامل موثر بر آن در ایران و خارج از ایران بر مبنای زمان نگارش آنها از قدیم به جدید تنظیم شده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۵۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان