دانلود و خرید کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی توفیق النصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی اثر توفیق النصاری

کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی

کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی از توفیق النصاری مجموعه‌ای است از اشعار عبودالحاج سلطان الزرقانی به‌همراه نقد و تفسیر آن به زبان عربی که انتشارات آذرفر عهده‌دار چاپ و نشر آن بوده است. 

درباره کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی

شعر و ادبیات یکی از ذخایر فرهنگی هر ملت و دریچه‌ای برای شناخت آئین‌ها و طرز تفکر هر قومی است و سبب می‌شود تا از زاویه‌ای متفاوت به مردمان یک قوم و شیوهٔ زندگی‌شان پی‌ببریم. کشور ایران در کنار شاعران و سخن‌سرایان به‌نامی چون سعدی، حافظ، فردوسی و نمونه‌های معاصر هم‌چون پروین اعتصامی و مهدی‌ اخوان‌ثالث که به‌راستی سفیران و نمایندگان فرهنگی شایستهٔ ایران و ادبیات پارسی هستند، به‌واسطهٔ تنوع و تعدد قومی و فرهنگی از وجود شاعران و سخن‌پردازان صاحب‌ذوقی برخوردار است که توانسته‌اند سرآمد فرهنگ و ادبیات خود باشند و چون ستاره‌ای در آسمان سخن‌سرایی و زبان‌آوری ایران عزیز بدرخشند. عبودالحاج سلطان الرزقانی یکی از شعرای اواخر قرن ۱۹ و اوایل ۲۰ میلادی است که در شهر فلاحیه (شادگان امروزی، از شهرهای استان خوزستان) می‌زیست و در قالب ابوذیّه شعر می‌سرود. ابوذیه یکی از قالب های موجود در شعر عربی است که در آن مصرع ها بر وزن «مفاعیلن مفاعیلن فعولن» (مثل: مسلمانان مرا وقتی دلی بود) هستند. سه مصرع اول ردیف‌هایی دارند، که از لحاظ نوشتاری یکسان، اما از لحاظ معنایی متفاوت هست. مصرع چهارم هم با مصرع‌های قبلی فرق دارد و به جای ردیفی مثل ردیف سه مصرع بالا، با کلمه‌ای تمام می‌شود که آخرش «ـیّه» (یاء مشدد و هاء) داره. از این قالب شعری برای پرداختن به مضامینی حماسی، حمد و ثنا و عاشقانه و تغزلی بهره گرفته می‌شود.

کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی که به همت توفیق النصاری جمع‌آوری شده است، مجموعه‌ای است از ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی به زبان عربی که به نقد و تفسیر این اشعار نیز پرداخته و منبع مناسبی است برای تحقیق در زبان و ادبیات عرب و پی بردن به کوشش‌های شاعران عرب‌زبان ایرانی در برهه‌های مختلف تاریخی. 

خواندن کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به زبان و ادبیات عرب، و دانشجویان و پژوهشگران این حوزه که خواهان مطالعهٔ اشعار به زبان عربی هستند، از مطالعهٔ این اثر سود خواهند برد.

بخشی از کتاب تحقیق عادل السکرانی فی ابوذیات عبودالحاج سلطان الزرقانی

یَا ادعج ، خجّلیت البدر، بسناک!

سبیت اللّیلُوِ المکنون، بسناک!

لو ما عگرب الصّدغَین، بسناک

رشفنَا ، السّلسبیل ال عذب، مَیّه !


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۴۵۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان