دانلود و خرید کتاب اصول سرمایه گذاری از زبان وارن بافت جرمی میلر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول سرمایه گذاری از زبان وارن بافت اثر جرمی میلر

کتاب اصول سرمایه گذاری از زبان وارن بافت

معرفی کتاب اصول سرمایه گذاری از زبان وارن بافت

خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت نوشتهٔ رابرت هگستروم و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب سرمایه‌گذاری در بورس به روش وارن بافت است.

درباره خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

چگونه با استفاده از روش وارن بافت، سرمایه‌گذار بهتری شوید؟

بیشتر ما با نام وارن بافِت ملقب به حکیم اوماها آشنایی داریم. او در سال ۱۹۳۰ در شهر اوماها، واقع در ایالت نبراسکای ایالات متحده به دنیا آمد. بافت کسی بود که در سال ۲۰۰۸ با سرمایهٔ خالص ۶۲ میلیارد دلار، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در فهرست میلیاردرهای جهان در مجله معروف فوربز به دست‌آورد. از آن زمان به بعد، او تا سال‌‌های متمادی جایگاهی بین اول تا سوم را در این فهرست به خود اختصاص داد. در حال حاضر سرمایه بافت بیش از ۷۰ میلیارد دلار است و چهارمین فرد ثروتمندِ جهان محسوب می‌شود.

شرکت او به نام برکشایر هاتاوِی یکی از ۵۰۰ شرکت برتر جهان است؛ هلدینگی که کار اصلی آن در زمینهٔ خدمات بیمه است، اما در مبادلات سهام نیز فعالیت دارد. ارزش سهام این شرکت در خلال چندین دهه فعالیتش به سرعت افزایش یافته و گاهی از مرز ۳۰۰ هزار دلار در هر سهم نیز فراتر رفته است! مواقعی که شرکت برای سهامداران جلسه‌ای ترتیب می‌دهد، هزاران سرمایه‌گذار به اوماها سرازیر می‌شوند تا حداقل برای یک لحظه اسطوره خود را از نزدیک ببینند!

اما بافت چگونه توانست به طور مداوم در صدر فهرست میلیاردرهای جهان باقی بماند و به یک اسطوره سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شود؟ شاید جواب این سؤال واضح باشد؛ او در سرمایه‌گذاری مهارت دارد و شرکت او تا چند دهه از میانگین صنعتی داوجونز هم عملکرد بهتری داشت. میانگین صنعتی داوجونز یک شاخص اقتصادی است که عملکرد ۳۰ شرکت بزرگ آمریکایی را در بازار بورس نیویورک و نَزدَک ارزیابی کرده و میانگینی از آن ارائه می‌دهد. این نکته بسیار قابل توجه است که بازده شرکت او از شاخص اقتصادی داوجونز نیز بیشتر بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که بافت از وقت خود به‌ خوبی استفاده کرده و توانسته ارزش خود و فلسفه سرمایه‌گذاری‌اش را به همگان اثبات کند.

با این ‌حال آیا هیچگاه از خود پرسیده‌اید که چرا بافت تا این اندازه در سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است؟ آیا درخشش او ناشی از استعداد ذاتی‌اش در سرمایه‌گذاری بوده است؟ در واقع بافت در آغاز کار خود چندان هم افسانه‌ای نبود. او هم مثل سایر افراد یک سهامدار ساده در بازار سهام بود؛ مثل همه از پایین‌آمدن ارزش سهام خود به‌شدت ناراحت شده و از بالا رفتن آن به‌شدت خوشحال می‌شد، اما بعد از سال‌ها فعالیت در بازار سهام روشی برای کار خود ابداع کرد و با استفاده از آن به موفقیت‌های زیادی دست یافت. این موفقیت‌ها نتیجه طرز فکر خاص بافت در سرمایه‌گذاری بود. هر کسی فارغ از اینکه چه میزان سرمایه دارد، می‌تواند از روش‌های پیشنهادی او در سرمایه‌گذاری استفاده کند.

این خلاصه‌کتاب به شرح روش سرمایه‌گذاری وارن بافت می‌پردازد تا از این طریق مهارت‌های سرمایه‌گذاری شما را بهبود بخشد. در ابتدا بحث را با معرفی سه فردی که بیشترین نقش را در شکل‌گیری نظریه بافت داشتند، آغاز می‌کنیم. سپس نظریه‌های سرمایه‌گذاری بافت را در سه بخش اصول انتخاب سهام، روش‌های مدیریت سهام و روش‌های پرهیز از تله‌های روانشناختی در سرمایه‌گذاری بررسی می‌کنیم.

خواندن خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های بورس و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب روش سرمایه گذاری وارن بافت

«درباره اهمیت ارزیابی عملکرد سهام صحبت کردیم. شیوه سرمایه‌گذاری موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. هر سرمایه‌گذار ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و در نتیجه، شیوه سرمایه‌گذاری افراد مختلف با هم فرق می‌کند. شما نیز باید شیوه سرمایه‌گذاریِ شخصی خودتان را داشته باشید؛ شیوه‌ای که نمایانگر شخصیت، اهداف، سرمایه و توانمندی‌هایتان است.

اگر شما به تازگی می‌خواهید سرمایه‌گذاری در بورس را آغاز کنید و سرمایه اندکی دارید، نگران نباشید؛ با سرمایه اندک نیز می‌توانید سود خوبی به دست بیاورید. زمانی که وارِن بافِت در سال ۱۹۵۶ کار خود را به عنوان یک سرمایه‌گذار آغاز کرد، فقط ۱۰۰ هزار دلار برای سرمایه‌گذاری داشت. تا سال ۱۹۶۰، او توانست سرمایه‌اش را به یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برساند! او این موفقیت را مدیون تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های کوچک و نسبتاً بی‌اهمیت است. این کاری است که بافِت به سرمایه‌گذاران تازه‌کار پیشنهاد می‌کند و شما نیز می‌توانید انجامش دهید.

علاوه بر صبر زیاد، یکی دیگر از مهارت‌های بافِت به عنوان سرمایه‌گذار، تشخیص ارزش حقیقی یک شرکت است. شما نیز برای موفقیت در سرمایه‌گذاری به این مهارت نیاز دارید و باید بتوانید شرکت‌های باارزش، اما ارزان‌قیمت را شناسایی کنید. قیمت سهام اینگونه شرکت‌ها پایین است و با سرمایه کم نیز می‌توانید به سراغشان بروید. سپس کافی است صبور باشید تا بازار بر اساس ارزش حقیقی آن‌ها عمل کند.

بافِت نیز در سال‌های اولیه فعالیتش همین روش را در پیش گرفت و سهام شرکت‌هایی را می‌خرید که ارزش معقولی داشتند، اما به دلیلی قیمتشان در بازار پایین بود. او با استفاده از همین شیوه توانست سود فراوانی کسب کند و تعداد زیادی از این سهام را برای سال‌های متمادی در پرتفوی خود نگه داشت.

شاید خریدن اینگونه سهام بهترین و حرفه‌ای‌ترین شیوهٔ سرمایه‌گذاری نباشد، اما سود خوبی به همراه دارد. بافِت ۱۲ سال پس از شروع کارش، با بررسی سرمایه‌اش دریافت که این نوع سرمایه‌گذاری از لحاظ بازده میانگین، بهترین عملکرد را داشته است! اما پس از کسب سال‌ها تجربه و موفقیت، بافِت تعریفش از ارزش را تغییر داد. او تصمیم گرفت از یافتن سهام ارزان فراتر برود و شرکت‌هایی را جستجو کند که کیفیت و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و درآمد و سودشان پایدار و قابل اطمینان است.

او به عنوان یک سرمایه‌گذار باتجربه، از خریدن سهام شرکت‌های نسبتاً خوب با قیمت‌های فوق‌العاده عبور کرد و به خریدن سهام شرکت‌های فوق‌العاده با قیمت‌های نسبتاً خوب رسید.»

نظرات کاربران

کاربر 108791
۱۴۰۲/۱۰/۰۷

کلا ۱۱ صفحه کتاب بود!!!

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

حجم

۱۵٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان