دانلود و خرید کتاب پاکسازی ذهن اس. جی اسکات ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاکسازی ذهن اثر اس. جی اسکات

کتاب پاکسازی ذهن

معرفی کتاب پاکسازی ذهن

خلاصه کتاب پاکسازی ذهن نوشتهٔ اس. جی اسکات و بری داونپورت با ترجمهٔ رضا اردلان در نشر شنیدار چاپ شده است. این کتاب که خلاصه‌ای از کتاب اصلی است به ما می‌آموزد چگونه ذهن‌مان را از افکار منفی و بیهوده پاک‌ کنیم

درباره خلاصه کتاب پاکسازی ذهن

کتاب پاک‌سازی ذهن کمک می‌کند تا به‌آسانی خودآگاهمان را به‌کار بیندازیم، افسار افکارمان را در دست بگیریم و آن‌ها را به شکل دیگری بازآفرینی کنیم. این کتاب عادت‌ها، فعالیت‌ها و ذهنیتی را به ما یاد می‌دهد تا بتوانیم از آن‌ها برای پاکسازی ذهنمان کمک بگیریم و تمرکز و هوشیاری خود را ارتقا دهیم. ما باید بتوانیم جلوی رفتارهای ناخودآگاهمان را بگیریم و آگاهانه عمل کنیم؛ در‌واقع، باید با شناسایی افکار منفی‌، اجازه ندهیم که این افکار، ما را تحت فشار قرار بدهند و در این دریای منفی‌بافی، غرقمان کنند. اگر این توانایی را درون خود ایجاد کنیم، آنگاه می‌توانیم از سلامت روان خود محافظت کنیم.

به گفتهٔ مارکوس آئورلیوس آنتونیوس: «برای آنکه یک زندگی شاد ساخته شود، به چیز زیادی نیاز نیست؛ تمام چیزهای لازم، در درون شما قرار دارند و به طرز تفکرتان وابسته هستند».

خلاصه کتاب پاکسازی ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از خلاصه کتاب پاکسازی ذهن

«اولین نشانه افکار کلافه‌کننده و استرس‌آور، تغییری است که در تنفس به وجود می‌آید؛ بنابراین، اگر ما در چنین شرایطی بتوانیم بر تنفس خود متمرکز شویم و آن را کنترل کنیم، آنگاه خواهیم توانست به بخش اعظم این افکار آزاردهنده هم مسلط شویم. برای نمونه، در زمان وحشت، نگرانی و تفکر بیش از حد، نفس‌های کوتاه‌تر و ناقص‌تری را تجربه خواهید کرد؛ نفس‌هایی که حتی به دیافراگم نیز نمی‌رسند.

به زبان ساده، در زمان استرس، اضطراب، نگرانی و تفکر بیش از حد، تمرکز در تنفس، به ما کمک زیادی می‌کند. در ادامه می‌توانید تعدادی از بهترین کارهایی را که برای ایجاد عادت «تنفس عمیق و متمرکز» مفید هستند، بخوانید:

به جای خمیده و قوزکرده نشستن، صاف بنشینید تا شُش‌های شما فضای بیشتری برای ورود اکسیژن داشته باشند. نسبت به اعضای بدن‌تان اطلاعات کسب کنید؛ عضوهایی از بدنتان را شناسایی کنید که دچار فشردگی شده‌اند و تنفس را سخت می‌کنند. سعی کنید با تمرکز بر تنفس، به بهتر کار کردن این بخش‌ها کمک کنید.

به جای اینکه از طریق دهان نفس بکشید، برای این کار از بینی خود استفاده کنید. بینی، دارای یک سیستم دفاعی است که جلوی ورود سموم و هوای به شدت سرد را به بدن می‌گیرد. برخلاف دهان، بینی می‌تواند گازهای سمی و خطرناک را شناسایی کرده و منجر به باکیفیت‌تر شدن تنفس‌تان می‌گردد.

از تنفس شکمی استفاده کنید؛ یعنی وقتی مشغول تنفس هستید، در ابتدا سعی کنید به آرامی معده خود را پر از هوا نمایید؛ سپس، در هنگام بازدم، اجازه دهید که شکم‌تان کم‌کم به حالت عادی برگردد. این شکل از تنفس را به یک عادت تبدیل کنید.

به تفاوت میان تنفس کم‌عمق و تنفس شکمی یا دیافراگمی توجه کنید. تنفس کم‌عمق، در قفسه سینه متوقف می‌شود؛ اما تنفس دیافراگمی، بسیار عمیق‌تر و مفیدتر است؛ چون لُب‌های پایینی ریه را پر می‌کند و باعث تبادل کامل اکسیژن می‌شود. همچنین، تنفس دیافراگمی، اندام‌های شکمی را ماساژ داده و آرام می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

حجم

۳۲٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان