دانلود و خرید کتاب جامعه پلتفرمی یوزه فن دایک ترجمه حسین حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه پلتفرمی اثر یوزه فن دایک

کتاب جامعه پلتفرمی

انتشارات:دانشگاه سوره
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه پلتفرمی

کتاب جامعه پلتفرمی نوشتهٔ یوزه فن دایک، توماس پول و مارتین دی وال و ترجمهٔ حسین حسنی است. انتشارات دانشگاه سوره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد ارزش‌های عمومی در جهانی متصل‌کننده است.

درباره کتاب جامعه پلتفرمی

کتاب جامعه پلتفرمی به موضوعاتی همچون سازوکارهای پلتفرم، حمل‌ونقل شهری، مراقبت سلامت و سلامت پژوهشی، آموزش، حکم‌رانی بر یک جامعهٔ پلتفرمیِ مسئولیت‌پذیر و ژئوپلیتیک جوامع پلتفرمی پرداخته است. این کتاب ترجمه‌ای از مطالعهٔ عمیق در زمینهٔ رسانه‌های نوین است و دیدگاهی تازه در ارتباط با وجوه جامعه‌شناختی فرهنگی و اقتصادی آن‌ها به‌ویژه در جوامع آمریکایی و اروپای غربی را بیان می‌کند. «اقتصاد اشتراک‌گذاری»، «انقلاب پلتفرمی»، «اقتصاد کار موقت» و «نوآوری تحول‌آفرین» صرفاً شمار اندکی از اصطلاحاتی هستند که به آخرین دگرگونی‌های اینترنت اشاره دارند. از ظهور پلتفرم‌های دیجیتال به‌منزلهٔ عاملان پیشران رشد اقتصادی و نوآوری فناورانه استقبال شده است. وعدهٔ پلتفرم‌ها این است که آن‌ها خدمات شخصی را ارائه می‌کنند و در نوآوری و رشد اقتصادی نقش دارند و درعین‌حال به‌نحوی کارا سازمان‌های عریض و طویل، مقررات دست‌وپاگیر و هزینه‌های غیرضروری را دور می‌زنند.

برخی اندیشمندان مدیریت و کسب‌و‌کار وقوع این تحول را که ناشی از «انقلاب پلتفرمی» است، ستوده‌اند و توجه خود را به اثرات اقتصادی مثبت پیشرفت فناورانه که از آن به‌مثابهٔ «نوآوری تحول‌آفرین» استقبال کرده‌اند، معطوف ساخته‌اند. در این کتاب علی‌رغم موافقت با قرارداشتن پلتفرم‌ها در هستهٔ یک پیشرفت مهم، آن‌ها نه صرفاً پدیده‌ای اقتصادی و نه سازه‌ای فناورانه با پیامدهای اجتماعی تلقی می‌شوند، بلکه کتابْ دیدگاهی فراگیر به جهانی متصل‌کننده را ترجیح می‌دهد که طی آن، پلتفرم‌ها به قلب جوامع نفوذ کرده‌، بر نهادها و تراکنش‌های اقتصادی و کردارهای اجتماعی تأثیر می‌گذارند.

کتاب «جامعه پلتفرمی» صرفاً توجه ما را از امر اقتصادی به امر اجتماعی معطوف نمی‌کند؛ بلکه این اصطلاح به مناقشه‌ای ژرف دربارهٔ تقابل سود شخصی در برابر نفع جمعی در جامعه‌ای اشاره کرده است که در آن بیشتر تعاملات از طریق اینترنت انجام می‌شود. «جامعهٔ پلتفرمی» بر رابطهٔ غیرقابل‌انکار پلتفرم‌های آنلاین و ساختارهای اجتماعی تأکید می‌کند و در انتها نشان می‌دهد که دنیای متصل‌کننده مستلزم بازاندیشی اساسی در اکوسیستم برخط جهان و همچنین زیرساخت‌های سیاسی و قانونی‌ای است که به‌واسطهٔ آن‌ها مشروعیت به دست می‌آورد.‌

خواندن کتاب جامعه پلتفرمی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون پدیدهٔ جامعه پلتفرمی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۱,۵۰۰
تومان