دانلود و خرید کتاب بهره وری در اسلام محمدتقی دباغیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهره وری در اسلام اثر محمدتقی دباغیان

کتاب بهره وری در اسلام

معرفی کتاب بهره وری در اسلام

کتاب بهره وری در اسلام نوشتۀ محمدتقی دباغیان است. این کتاب را انتشارات اندیشه احسان منتشر کرده است.

درباره کتاب بهره وری در اسلام

کتاب بهره وری در اسلام پژوهشی کارآمد در جامعۀ ایران در گرو شناخت واقعیت‌های جامعه از یک سو و ارزش‌های دینی از سوی دیگر است؛ ازاین‌رو آگاهی دقیق و عمیق از معارف اسلامی و بهره‌گیری از آن در پژوهش بازنگری و بومی‌سازی مبانی و مسائل علوم انسانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

یکی از مفاهیمی که در این چارچوب نیاز به بازشناسایی باتوجه‌به ارزش‌های بومی و دینی دارد، مفهوم بهره‌وری است. در نظام کنونی جهان، بهره‌وری و ارتقای آن‌، یکی از اهداف عمدۀ سازمان‌های فعال و زنده و همچنین هر کشوری است. در نظام متحول و پیشرو اولین گام کوشش برای شناخت و تعیین عوامل مؤثر بر بهره‌وری و افزایش آن است. باتوجه‌به اینکه بهره‌وری با بقا و دوام حیات ملت گره‌خورده است و یکی از معیارهای تعیین قدرت در جوامع بین‌المللی و محافل علمی است، لزوم شناخت توانایی‌های بالفعل و بالقوه در دنیای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری‌های کلان برای اشاعه و گسترش آن از اهم اولویت‌های امروزۀ نظام اداری و اجرایی کشور است.

دانش مدیریت به‌عنوان یکی از رشته‌های علمی در مجامع دانشگاهی شناخته شده است. تحولات اجتماعی و پیشرفت‌های صنعتی ۲ قرن اخیر سبب بازنگری در مقولۀ مدیریت با رویکرد علمی شده است. این رویکرد از آغاز پیدایش تاکنون با تحولات شگرفی همراه بوده است. توجه‌کردن به انسان بدون ملاحظات فرهنگی، تاریخی، ارزشی و نیازهای مادی و معنوی او ممکن نیست؛ ازاین‌رو نمی‌توان دانش مدیریت را دانش صرفاً تجربی و به‌دوراز دخالت اخلاق، معنویت و ارزش‌ها تلقی کرد.

خواندن کتاب بهره وری در اسلام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریتی می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره محمدتقی دباغیان

محمدتقی دباغیان متولد سال ۱۳۴۸، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی است.

بخشی از کتاب بهره وری در اسلام

«سطوح بهره‌وری

بهره‌وری مقوله‌ای است فراگیر و جامع که در سطوح مختلف یک جامعه مطرح است؛ لذا ارتقای بهره‌وری باید در سطوح مختلف، مورد عنایت و توجه قرار گیرد. هم‌چنین برخلاف آن‌چه تصور می‌شود مختص به صنایع نیست و همه افراد در سطوح مختلف آن نقش دارند. درک کامل جوانب مختلف بهره‌وری مستلزم آن است که هر سازمان یا کشور با مسئله بهره‌وری، به‌عنوان یک موضوع استراتژیک برخورد نماید و برای آن برنامه‌هایی هدفمند مستمر و بلندمدت در نظر بگیرند.

بهره‌وری در سطح فردی

منظور از بهره‌وری فردی استفاده بهینه از مجموعه استعدادها و توانائی‌های بالقوۀ انسان در طول زندگی شخصی و اجتماعی است و وقتی بهره‌وری فردی ارتقا یابد از یک سو این بهبود نتیجۀ کار وی را در برمی‌گیرد و از سوی دیگر در محیط کار اثر می‌گذارد و موجب پیدایش تغییرات مثبت در آن می‌شود.

بهره‌وری در سطح خانواده

ارتقا بهره‌وری در خانه موجب پایین آمدن ضایعات ازبین‌رفتن اسراف و کیفیت زندگی بهتر در استفاده از مواهب زندگی می‌شود و کسی که در خانه بتواند عملکرد مطلوب و رضایت‌بخش داشته باشد بدون شک استعداد و آمادگی بیشتری برای کارایی و اثربخشی خوب در محل کار خواهد داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان