دانلود و خرید کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان تارین واروگیز ترجمه مریم سجادیان
کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان اثر تارین واروگیز

کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان

معرفی کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان

کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه نوشتهٔ تارین واروگیز و ترجمهٔ مریم سجادیان و زهرا شهریور است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان

بسیاری از کودکانی که مبتلا به اختلالات تکلم هستند ازجمله کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، اختلال ارتباطی و ناتوانی ذهنی، در درک و برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران به ویژه همسالان خود ضعف دارند. این ناتوانی حتی پس از دریافت انواع درمان‌ها ازجمله گفتاردرمانی ادامه پیدا می‌کند و با وجود بهبود مهارت‌های کلامی، کودک نمی‌تواند از آموخته‌های خود در جهت تقویت داد و ستد ارتباطی بهره ببرد. این نکته ضرورت آموزش مهارت‌های ارتباطی به کودکان مبتلا به اختلالات تکلم و سایر اختلالات عصبی تکاملی مانند طیف اوتیسم را مطرح می‌کند.

کتاب «آموزش و کاربرد نشانه‎ های ارتباط اجتماعی برای خردسالان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و مشکلات مشابه» به زبانی ساده و با روشی کاربردی به والدین و درمانگران می‌آموزد مهارت‌های ارتباطی کودکان را تقویت کنند. به این ترتیب کودکان بهتر می‌توانند با همسالان خود دوست شوند، بازی کنند، در گروه شرکت داشته باشند، احساس، هیجان، قصد و نیت دیگران را تشخیص دهند، و ... . 

مؤلف این کتاب تارین واروگیز، کارشناس ارشد در رشته اختلالات ارتباطی از دانشگاه پاسیفیک کارولینای شمالی است و به عنوان آسیب‌شناس گفتار و تکلم بیش از ۱۲ سال در حوزه کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم و اختلال پردازش حسی فعالیت کرده و تمرکز کار او بیشتر در حوزه مداخلات اولیه بوده است.

ترجمهٔ این کتاب را مریم سجادیان، کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی و دکتر زهرا شهریور، فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان انجام داده‌اند.

خواندن کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب می‌تواند برای تمام کسانی که در حوزهٔ درمان و توانبخشی خردسالان و کودکان مبتلا به اختلالات عصبی‌تکاملی فعالیت دارند سودمند باشد.

بخشی از کتاب آموزش و کاربرد نشانه های ارتباط اجتماعی برای خردسالان

«کودک نیاز دارد کاردستی‌هایی را که درست کرده و کارهایی را که انجام داده است با کودکان دیگر به اشتراک بگذارد.

اهمیت مسئله

کودکانی که مشکلات مربوط به مهارت‌های اجتماعی را تجربه می‌کنند، عادت ندارند خلاقیت‌ها و موفقیت‌هایشان را با همسالان به اشتراک بگذارند، گرچه ممکن است تمایل داشته باشند کاردستی‌هایشان را به بزرگسالان نشان دهند. ما درحقیقت باید کودکانمان را ترغیب کنیم تا وسیله‌ای را که ساخته‌اند با غرور بالا بگیرند، توجه مشترک همسالان خود را جلب کنند، و سپس چیزی بگویند مانند «بچه‌ها! نگاه کنین!». این موضوع هم به کودکان کمک می‌کند که حوزه روابط انسانی خود را گسترش دهند و هم برای ایجاد اعتمادبه‌نفس در آنان مفید است.

گنجینهٔ واژگان

- آموزش این قاعده بیش از هر قاعده دیگر نیاز به فعال ساختن کودک دارد، برای همین می‌توانید بگویید: «گاهی وقت‌ها من یه چیزایی می‌گم، مثلاً به بقیه می‌گم نگاه کنید من چه چیزی ساختم».

- هنگامی که این مهارت در حال شکل‌گیری است، برای فعال‌سازی کودک از جمله «به دوستت نشون بده» استفاده کنید.

- همچنین پس از چند لحظه، از انجام حرکاتی که رو به همسالان کودک نشان می‌دهید استفاده کنید و بگویید: «این واقعاً قشنگه، بهشون نشون بده».»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان