دانلود و خرید کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟ بهنام مرادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟ اثر بهنام مرادیان

کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟

انتشارات:نشر برسم
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟

کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟ نوشتهٔ بهنام مرادیان است و نشر برسم آن را منتشر کرده است. این کتاب به همراه پرسش‌گری و واکاوی علمی ده‌ها رویداد دیگر است.

درباره کتاب چرا گربه خانگی مان را همبرگر نمی کنیم؟

کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم با رویکرد ترویج علم به زبان ساده نگاشته شده و در آن به پرسش‌گری و واکاوی علمی رویدادهای مختلفی پرداخته شده است که هر روز با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم ولی احتمالا به دلیل پیدایش آن‌ها فکر نکرده‌ایم. نویسنده در کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم چندین پدیده مختلف که ذهن پرسشگرش را به خود جلب کرده موشکافی کرده است و تلاش کرده دلایل علمی آن‌ها را به زبان ساده و کمی طنزآمیز بیان کند. پدیده‌هایی مثل چرا همه ما موافق حقوق جانداران هستیم، اما به‌راحتی همبرگر می‌خوریم؟ چرا زنان بیشتر از مردان به افسردگی دچار می‌شوند؟ چرا وقتی گرسنه هستیم، در فروشگاه، غذاهای پرکالری و ناسالم می‌خریم؟ کدام اختلاف‌های زناشویی ریشه زیستی دارند؟ چرا چاق می‌شویم؟ چرا درخت‌ها میوه می‌دهند؟ و خیلی چیزهای دیگر.

پیام کلیدی و غیرمستقیم این کتاب این است که ما نیاز داریم برای اینکه ارتباط بهتری با جهان پیرامونمان داشته باشیم، باید با نگاهی پرسشگر و جست‌وجوگر، رویدادها و پدیده‌های مختلف را ارزیابی کنیم و با ابزار علم به کاوش و کند و کاو آن بپردازیم. هیچ چیزی در جهان نباید از ذره‌بین کاوشگر ما پنهان بماند.

کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌ کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب برای کسانی که به تحلیل علمی جهان علاقه‌مند هستند، از دنبال‌کردن نظریه تکامل زیستی لذت می‌برند و می‌خواهند جهان را با ابزار علم بشناسند جذاب خواهد بود. همچنین خواندن کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم برای آموزگاران و خانواده‌هایی که قصد دارند اندیشه‌ورزی و نگاه نقادانه را به دانش‌آموزانشان بیاموزند بسیار سودمند است.

بخشی از کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم

«چرا مردها متوجه تغییر رنگ موی همسرشان نمی‌شوند؟

یکی از چالش‌های پیوسته و پرتکرار بین زوج‌ها در گستره بزرگی از جهان، عدم «توجه» مردان و زنان به یک میزان و چالش‌های ناشی از آن است. معمولا زنان از اینکه همسرانشان «بی‌توجه» هستند گلایه دارند. در مقابل مردان، خود را طبیعی و حواس‌جمع می‌دانند و همسرانشان را خیلی «گیر» و «وسواسی» می‌دانند. اما واقعا یکی از دو طرف مشکل دارد؟

اگر وضعیت نرمال و فراگیر را در نظر بگیریم، این پدیده در اثر حالت عادی ساختار توجه مردان و زنان روی می‌دهد و این عدم درک دو طرف از تفاوت‌های دو جنس در زمینه «توجه» است که موجب اختلاف می‌شود.

از دید تکاملی، جنس مذکر در گونه انسان نقشی تهاجمی با رویکرد گردآورندگی، شکار و مقابله داشته است. او باید در ساوان‌های آفریقا حرکت می‌کرده و در عین مراقبت از شکارچیان، دنبال غذا، شکار، ریشه‌ها، میوه‌ها و هر چیز خوردنی دیگر می‌بوده است. نیاز جنس مذکر کلی‌نگری و داشتن یک تصویر فراگیر بوده است.

در مقابل، نقش جنس مونث، تمرکز بر فرزندآوری و مراقبت از نوزاد بوده است. در نتیجه جزئیات مانند هر نوع تغییر در حال نوزاد، عنصر کلیدی عملکرد او بوده است. علاوه بر دقت به جزئیات، زنان باید درک عمیق‌تری از احساسات و روابط نیز می‌داشته‌اند. چون باید نقش خود در قبیله را تثبیت کرده و با نزدیک شدن به راس سلسله مراتب اجتماعی گروه، امنیت خود و فرزندشان را تامین می‌کرده‌اند. حال ما با این تفاوت‌های شناختی وارد جهان امروز و روابط ویژه آن شده‌ایم... .»

درباره بهنام مرادیان

بهنام مرادیان نویسنده و پژوهشگر خودآموخته حوزه علوم شناختی و علوم اجتماعی میان‌رشته‌ای است و تا کنون کتاب‌هایی همچون «چگونه احمق نباشیم و درست فکر کنیم؛ معرفی ۴۰ خطا و سوگیری شناختی که موجب می‌شوند درست فکر و استدلال نکنیم»، «چرا دروغ می‌گوییم»، «شغل دوست‌داشتنی» و «طراحی مسیر زندگی» را منتشر کرده است. 

نظرات کاربران

مهتاب
۱۴۰۱/۱۱/۲۶

همونطور که توی توضیحات کتاب هم اومده بود، ماموریت اون بیان ساده و همه فهم چالش ها و مسائل مختلف هست و تشویق آدم ها به پرسشگری و انتقادی نگاه کردن. به نظر من کتاب خیلی خوب کارشو انجام داده

- بیشتر
کاربر ریحانه
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

کتاب جالبیه. پیشنهاد میکنم

Aref F10
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

کتاب خوبیه، به موضوعات روزمه از یه زاویه جدید نکاه کرده پیشنهاد میشه

احسان
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

کتاب بدی نیست در مورد موضوعات مختلف خیلی مختصر و با دیدگاه جالبی نگاه میکنه و اونا رو توضیح میده ولی ای کاش منابع این مطالب و همچنین برای مطالعه بیشتر به جستارهایی اشاره میکردید توی‌ کتاب(هرچند شاید توی کتاب چاپی اشاره

- بیشتر
sahar
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

اگه دنبال این هستید که همون مطالب سطحی تلگرام و اینستاگرام رو داخل یه کتاب ببینید و از خوندن مطالب سطحی و معمولی و کارشناسی نشده احساس فرهیختگی داشته باشید می‌تونید این کتاب رو بخونید در غیر این صورت وقت‌تون

- بیشتر
وحید
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

کتاب بسیار سطحی و عامیانه است. به قول دوستمان، مثل اطلاعات عمومی پراکنده در فضای مجازی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
باورها و نظرات هر کس محترم است تا زمانی که پیامدهای آن دیدگاه زیانبار و هزینه‌آور نباشد.
احسان
اگر نزدیکانی دارید که زنده و تندرست بودنشان برایتان مهم است، تلاش کنید مراقب کیفیت زندگیشان باشید. چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی.
احسان
بسیاری از رفتارهای نادرست ما در قبال طبیعت، در اثر این برداشت نادرست پدید آمده است که ما برتر و متفاوت از دیگر جانداران هستیم. وقتی بدانیم که از دید زیستی ما هم برگرفته از یک چیز مشترک هستیم، بهتر با اقوام و فامیل‌های زیستی‌مان برخورد می‌کنیم.
وحید
ما وقتی که علائم حیاتی‌مان را از دست می‌دهیم نمی‌میریم. ما از زمانی که شروع به بد زندگی کردن می‌کنیم می‌میریم.
crazy
۱: عمر کوتاه است. از زندگی بهره ببرید و از هر لحظه‌اش در راستای هدفی ارزشمند و باکیفیت استفاده کنید.
احسان
به جای لعنت فرستادن به بدن و ژن‌هایمان، سعی کنیم سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.
احسان
هدف، به زندگی هر انسانی معنا می‌دهد و حرکت به سوی هدف، بزرگترین منبع تولید لذت است.
احسان
بر اساس یافته‌های آماری، هنگامی که افراد گرسنه باشند یا دچار مقدار مشخصی کم‌خوابی باشند، در مقایسه با شرایط بدون احساس گرسنگی یا کم‌خوابی، در زمان خرید، مقدار بیشتری خوراکی خرید می‌کنند و آن مواد خوراکی هم، به طور میانگین، سطح کالری بالاتری دارند.
mohammad vafaee
«مردم بابت یک پیتزا که در چند دقیقه خورده می‌شود حاضرند مبلغی را بپردازند که همان عدد را برای یک کتاب که مدت‌ها ماندگار است گران تلقی می‌کنند.»
احسان

حجم

۱۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱۰۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان