دانلود و خرید کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM مهدی اعتمادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM اثر مهدی اعتمادی

کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM

انتشارات:انتشارات رزا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM

کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM نوشتۀ مهدی اعتمادی است. این کتاب را انتشارات رزا منتشر کرده است.

درباره کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM

چالش‌های موجود جهانی سامان‌دادن برنامه توسعهٔ کشور بر پایهٔ اصول و موازین بهره‌وری است؛ برنامه‌ای که در آن به‌جای اتخاذ رویکرد تزریق مستمر و فرایند ارز و ریال، بر کارآمدسازی نحوهٔ استفاده از منابع تأکید می‌شود. باتوجه‌به این امر و همچنین نگرانی صنایع و سازمان‌های اقتصادی کشور از پیوستن به تجارت جهانی و طرح سؤالاتی که آیا سازمان‌های صنعتی کشور ما توان رقابت در این فضا را دارند؟ و یا اینکه ما در چه معیارهایی ضعیف هستیم؟، سازمان ما چگونه باید باشد که در رقابت پیروز میدان باشیم؟ و تفاوت سازمان ما با یک سازمان سرآمد و متعالی در مقیاس جهانی چیست؟ در این راستا مؤلف قصد دارد تا در کتاب «نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM» به بررسی نقش تفکر استراتژیک در پیاده‌سازی مدل تعالی سازمان به‌واسطه یادگیری سازمانی بپردازد تا با دستیابی به نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، پیشنهادها و راهکارهای عملی و کاربردی را در راستای پیاده سازی مدل EFQM و بهبود عملکرد سازمان و کارکنان ارائه نماید.

خواندن کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و خودیاری می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب نقش تفکر استراتژیک در پیاده سازی مدل EFQM

«اهمیت تفکر از دیدگاه اسلام

خداوند باری‌تعالی مواهب فراوان و بی‌شماری را بر مخلوقات خود ارزانی داشته است. یکی از این مواهب ارزشمند، قدرت تفکر است. قدرت تفکر فصل ممیز انسان از سایر مخلوقات خداوند است و این امکان را برای او فراهم می‌کند که با استفاده از ابزارها و مقدمات لازم خود و واقعیت‌های هستی را بشناسد، باورهای خود را شکل دهد، رفتارهای خود را بر اساس آن سامان بخشد و سیر تکاملی خود را بر مبنای آن بنیان نهد. اهمیت این مسئله به‌قدری زیاد است که دین مبین اسلام یک ساعت اندیشه را از هفتاد سال عبادت بالاتر می‌داند. در خصوص معنای لغوی تفکر باید اشاره کرد که در بیشتر فرهنگ‌نامه‌ها من الجمله فرهنگ، معین تفکر به معنای اندیشیدن است امام خمینی (ره) نیز آن را این‌گونه بیان می‌کند: تفکر اعمال فکری است و آن عبارت است از ترتیب امور معموله بـرای به‌دست‌آوردن نتایج مجهوله.

دعوت به اندیشیدن و بهره‌گیری از نیروی فکر تفکر از تعلیمات مهم قرآن است. به همان دلیل است که می‌توان آن را کتاب تفکر و تدبر و دعوت به تفکر و تدبر دانست. خداوند در آیات بسیاری به تفکر و تدبر فرمان داده است. خداوند کسانی از شما را که گرویده و کسانی را که دانشمندند درجات بلند گرداند. همان‌طور که اشاره شد در قرآن آیات بسیاری به مفهوم تفکر و تدبر پرداخته است. اما پیش از پرداختن به تعدادی از آنها باید اشاره کرد که مفهوم تفکر در بعضی آیات با واژه‌هایی مترادف و هم‌ارز این مفهوم بکار رفته است. مانند تدبر و تذکر لسانی فشارکی. از سوی دیگر، جای هیچ تردیدی نیست که حیات انسانی، حیات فکری است؛ برخلاف حیوانات که غریزی و طبیعی است. زندگی بشر نیز تنها به‌وسیله ادراک وی که فکر نامیده می‌شود سامان می‌پذیرد؛ لذا هرقدر استواری فکر بشر بیشتر باشد، استواری زندگی وی نیز بیشتر می است و بالعکس؛ بنابراین در این که قرآن بشر را به فکر صحیح دعوت نموده جای کوچک‌ترین شبهه‌ای نیست. اما اینکه آن فکر صحیح که قرآن بشر را به سمت آن دعوت و تشویق می‌نماید چگونه تفکری است؟ قرآن گران‌مایه آن را معین نکرده است. به‌عبارت‌دیگر قرآن فرمان می‌دهد که بیندیشد اما نمی‌گوید چگونه بیندیشد، بلکه تشخیص آن را به عقل فطری بشر وامی‌گذارد. چون عقل بشر درصورتی‌که آزادی خدادادیش محفوظ مانده باشد، خودش آن فکر صحیح را می‌شناسد و این بدان دلیل است که اندیشیدن بخشی از سرشت ذاتی انسان است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان