دانلود و خرید کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) سایمون وات ترجمه رحمان سعادت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) اثر سایمون وات

کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

معرفی کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) اثری از سایمون وات و کارستن شوابه و ترجمهٔ رحمان سعادت و محمدحسین عرب است. انتشارات حزب اراده ملت این کتاب را منتشر کرده است.

دربارهٔ کتاب  اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

 کتاب  اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) اثر چهارم از «مجموعه کتاب‌های مردم‌سالاری» انتشارات حزب اراده ملت است. این اثر ساختاری آموزشی دارد و نویسندگان مختلفی در تدوین آن نقش داشته‌اند. دو سرپرست این گروه، سایمون وات و کارستن شوابه از اقتصاددانان برجستهٔ آلمانی و مسلط به حوزهٔ سیاست هستند. نویسندگان در این کتاب با نظر به اقتصاد آلمان برآنند تا راهی برای جلب دوبارهٔ اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در اقتصاد جامعه پیدا کنند و درواقع بتوانند سرمایه‌های مردمی را بدون بهره‌کشی از آنها در اقتصاد به کار بگیرند. درواقع هدف نویسندگان این کتاب رسیدن به یک اقتصاد سوسیال‌دموکرات ارزش‌محور است. آنها سعی کرده‌اند در این اثر، نظریه‌های کلیدی اقتصاد را تشریح کنند، نظم‌های اقتصادی را توصیف کنند، ارزش‌ها و جهت‌گیری‌ها را ایجاد و تعریف کنند و کاربرد این ارزش‌ها را در اقتصاد سوسیال‌دموکرات روشن کنند.

در کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)، جهانی‌شدن از نظر تأثیرات آن بر شکل‌گیری چهارچوب نظم اقتصادی آلمان بررسی شده و سپس به موضوعات مبانی تاریخ سوسیال‌دموکراسی، دولت رفاه، اروپا، ادغام و مهاجرت، دولت و جامعهٔ مدنی و صلح و امنیت پرداخته شده است.

 در این کتاب سؤالات اساسی مربوط به سوسیال‌دموکراسی به زبانی شیوا و روشن بیان شده است؛ اما به گفتهٔ نویسندگان، این اثر به دنبال ارائهٔ راه حل دائمی نیست بلکه می‌کوشد تا مخاطب را به ادامهٔ تفکر دعوت کند.

اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران جامعه‌شناسی، علوم‌سیاسی و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد و مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی)

«رابطهٔ بین دولت و بازار و تضاد بین کار و سرمایه از موضوعات اصلی منازعات سیاسی است. این موضوع پیش از اقتصاد بازار و دموکراسی مدرن مطرح شده است. اما امروز بیش از هر زمان دیگری بحث‌برانگیز شده است. واضح است که دموکراسی باید در تلاش خود برای مقابله با نابرابری فزاینده‌ای که سرمایه‌داری مستعد آن است، درامان باشد. در غیر این صورت خودر در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. این ثروتمندان توانسته‌اند نفوذ اقتصادی را به نفوذ سیاسی تبدیل کنند. نمایندگان سیاسی همچنان از رای‌دهندگان خود به دور هستند و اعتماد عمومی در نتیجه اساس همزیستی در حال از بین رفتن است. 

اقدامات متقابل چگونه می‌توانند جلوی بهره‌وری عظیم سرمایه‌داری را بگیرند؟ ارزش‌های اساسی سوسیال‌دموکراسی؛ آزادی، عدالت و همبستگی است. هدف آن ایجاد جامعه‌ای است که در آن ارزش‌های اساسی و حقوق اساسی همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی را برای همه محقق کند. در این زمینه، سیاست اقتصادی موفق چگونه خواهد بود؟

با توجه به رویکرد اتخاذ‌شده در این کتاب، یک سیاست اقتصادی سوسیال‌دموکراتیک مدرن باید سه اصل را به طور هم‌زمان برآورده کند: رشد، برابری اجتماعی و پایداری. در این کتاب راهنمایی اساسی برای سؤالات ذیل ارائه خواهد شد که سوسیال‌دموکراسی بر چه پایه‌های نظری می‌تواند استوار باشد؟ کدام نظام‌ها و دستورهای اقتصادی از اجرای آن حمایت می‌کنند؟ چه دستورهایی در زمینهٔ اقتصاد ممکن است در کشورهای دیگر یافت شود؟ و این مشکلات نظری ممکن است برای تجویز سیاست خاص چه معنایی داشته باشد؟»

نظرات کاربران

افشین
۱۴۰۱/۱۲/۱۲

ترجمه ثقیلی دارد. بهتر است روان تر شود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
۱۱,۵۰۰
۵۰%
تومان