دانلود و خرید کتاب خلاصه روانشناسی برای همه حیدرعلی زارعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاصه روانشناسی برای همه اثر حیدرعلی زارعی

کتاب خلاصه روانشناسی برای همه

انتشارات:سبزان
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خلاصه روانشناسی برای همه

کتاب خلاصه روانشناسی برای همه نوشتهٔ حیدرعلی زارعی در نشر سبزان چاپ شده است. مباحثی که در این کتاب بررسی می‌شوند، اغلب مسائلی هستند که بیشتر افراد در زندگی خود با آن‌ها مواجه خواهند شد. یکی از ویژگی‌های کتاب خلاصهٔ روان‌شناسی برای همه نقل‌قول‌هایی زیبا از بزرگان، در ابتدای بعضی از بحث‌ها است.

درباره کتاب خلاصه روانشناسی برای همه

شاید بهترین تعریفی که بتوانیم از روان‌شناسی ارائه دهیم این است که روان معادل روح است و روح هم بعد حقیقی انسان است. اگر این بعد حقیقی نباشد، انسان مرده است. روح هم مانند بدن می تواند مریض و ضعیف شود. در اینجاست که این علم روان‌شناسی به کمک می‌آید. علاقه و نیاز به یادگیری مباحث روان‌شناسی در سال‌های اخیر به‌حدی گسترش یافته که علاوه‌بر برنامه‌‌های تلویزیونی فراوان با حضور روان‌شناس، شاهد استقبال زیاد از صفحات روان‌شناسی در اینستاگرام هستیم. کتاب‌های فراوانی نیز در این حوزه به چاپ رسیده است؛ اما شاید به‌دلیل بیان علمی و پیچیدهٔ آن‌ها، مخاطبانشان بیشتر از خود روان‌شناسان باشند. دکتر حیدرعلی زارعی در کتاب «خلاصه روان شناسی برای همه» سعی کرده است تا مفاهیم روان‌شناسی را به‌گونه‌ای ساده و به همراه مثال آموزش دهد. 

به‌طورکلی، کتاب خلاصهٔ روان‌شناسی برای همه شامل یک مقدمهٔ کوتاه و ۴ فصل است. مقدمهٔ کتاب به توصیف مختصر علم روان‌شناسی مربوط است. در فصل اول مهم‌ترین نظریه‌های یادگیری مطرح شده است. فصل دوم به یک مفهوم مهم دیگر یعنی هوش و انواع آن پرداخته است. فصل سوم به رشد ذهنی یا عقلی، اخلاقی و اجتماعی کودکان اختصاص دارد. آخرین فصل کتاب، دربارهٔ نظریه‌های شخصیت است.

کتاب خلاصه روانشناسی برای همه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خلاصه روانشناسی برای همه

«وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، به خاطر این است که شما چیز زیادی از آن نخواسته اید.(کوروش)

شخصیت توسط واقعیت شکل نمی گیرد بلکه باورهای ذهنی افراد درباره ی آینده، یعنی خیال، آن را شکل می دهد. مهم ترین خیال افراد، هدف برتری یا موفقیت است. هدفی که آن را در اوایل زندگی می آفرینند. با این حال به طور مبهم از آن آگاه هستند. این هدف نهایی خیالی سبک زندگی آن ها را هدایت می کند، به شخصیت آن ها یکپارچگی می دهد، و وقتی از آن آگاه شدند کلیه ی رفتارشان را هدفمند می کنند.

...

ایوان پاولف، فیزیولوزیست مشهور شوروی سابق، علی‌رغم نگرش منفی خود به علم روان‌شناسی به‌صورت تصادفی به یک یافته علمی بسیار مهم دست پیدا کرد که در حال حاضر نیز کاربرد فراوانی در علم روان‌شناسی دارد. پاولف با توجه به رشته تخصصی خود، آنزیم‌ها و مواد موجود در بزاق را مطالعه می‌کرد به همین دلیل، سگ‌ها را به عنوان آزمودنی‌های خود انتخاب کرده بود. چون سگ تنها حیوانی است که غدد بزاق آن بسیار فعال است. پاولف برای جمع‌آوری بزاق، سگ را در آزمایشگاه یراق می‌کرد و کمی پودرگوشت در دهان سگ می‌ریخت. سپس بزاق ترشح شده سگ را در لوله آزمایش جمع‌آوری کرده، مورد آزمایش قرار می‌داد.

پاولف در حین کار تحقیقی خود با یک مسئله عجیب و غریب مواجه شد. وی متوجه شد که سگ مورد آزمایش، در ادامه آزمایش بدون این‌که پودرگوشتی در دهانش ریخته شود شروع به ترشح بزاق می‌کند. و پاولف قبل از این‌که لوله آزمایش را آماده کند بزاق سگ همه جای آزمایشگاه را کثیف کرده و همین مشکل باعث می‌شد که پاولف نتواند بزاق مورد نیاز خود را از سگ تهیه کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۷۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان