دانلود و خرید کتاب حافظه برتر کوین ترودو ترجمه فریبا جعفری نمینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حافظه برتر اثر کوین ترودو

کتاب حافظه برتر

معرفی کتاب حافظه برتر

کتاب حافظه برتر نوشتهٔ کوین ترودو و ترجمهٔ فریبا جعفری نمینی و ویراستهٔ زهرا قنبرزمانی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حافظه برتر

چگونه می‌خواهید پول بیشتری کسب کنید، هوش خود را افزایش و هر کسی که ملاقات می‌کنید را تحت تأثیر خود قرار دهید؟ همۀ این‌ها و خیلی چیزهای دیگر ممکن است، تنها به این شرط که حافظۀ برتری داشته باشید.

تصور کنید که در یک مهمانی با پنجاه نفر از افراد مهم ملاقات کنید و چند ساعت بعد بتوانید در حالی که نام و نام خانوادگی تک‌تک را بر زبان می‌آورید از آن‌ها خداحافظی کنید! تصور کنید بتوانید بدون اینکه نگاهی به یادداشت‌هایتان بیندازید سخنرانی کنید! یا فوراً تمام تاریخ‌ها، قرارهای ملاقات، کارهایی را که باید انجام دهید، آدرس‌ها، شماره تلفن‌ها، آیات کتاب مقدس، متن یک نمایش، اشعار، اطلاعات، چهره‌ها، و ... را به یاد بیاورید. تصور کنید در دانشگاه سر جلسۀ امتحان می‌توانید همه چیز را فوراً به یاد بیاورید، نمرات عالی کسب کنید و حتی مهم‌تر از آن، برای تحصیل و به دست آوردن نتایج فوق‌العاده به حدود یک سوم زمان نیاز دارید. همچنین می‌توانید در استفاده از مهارت‌های خود اعتماد‌به‌نفس کامل داشته باشید زیرا از حافظۀ برتر برخوردارید.

شما با داشتن حافظه‌ای برتر به تمام موارد فوق دست می‌یابید. آیا این جمله خیلی تبلیغاتی و دور از حقیقت به نظر می‌رسد؟ این‌طور نیست، زیرا شما اکنون نیز حافظه‌ای بی‌نقص، با قدرتِ یادآوری فوری و بهتر از هر حافظۀ دیگری را در اختیار دارید که در انتظار شما است تا آن را به کار گیرید. زمانی که تکنیک‌های کوین را بیاموزید، تنها کاری که انجام خواهید داد این است‌ که به حافظۀ برتر و طبیعی خود اجازۀ نمود بدهید.

اینکه توانایی به یاد آوردن چیزهایی که پیش از این شنیده‌اید، دیده‌اید، به‌طور خلاصه دربارۀ آن‌ها فکر کرده، و سپس فراموش کردید و یا فکر می‌کنید که فراموش شده را ندارید، تنها به این دلیل است که نمی‌دانید حافظه‌ای عالی دارید، حافظه‌ای که دارای ظرفیت و انعطاف‌پذیری کامپیوتری پر قدرت است. با بیست‌وهشت درسی که در این کتاب خواهید آموخت، به حافظۀ برتر خود دست می‌یابید.

کتاب حافظۀ برتر نحوۀ سازماندهی و پردازش اطلاعات را به شما یاد می‌دهد. در این کتاب به شما آموخته می‌شود اطلاعاتی که از طریق دیدن، شنیدن و تجربه به دست می‌آورید را به نحوی در ذهن خود ثبت کنید که در صورت نیاز به راحتی آن‌ها را به خاطر بیاورید. کلمۀ کلیدی در جملاتی که خواندید، کلمۀ «به نحوی» است، نحوۀ به خاطر سپردن، سنگ بنای حافظۀ برتر است. مغز شما دقیقاً مانند کشوهای بایگانی پرونده‌ها عمل می‌کند. شما تمام یادداشت‌ها، نامه‌ها، گزارش‌ها، اطلاعات و اسناد را در آن‌ها قرار می‌دهید و هر قدر که این کشوها منظم‌تر و سازمان‌یافته‌تر باشد، باز یافتن‌ها آن‌ها ساده‌تر خواهد بود و شما بهتر و راحت‌تر به اطلاعات مورد نیاز دسترسی خواهید داشت. این یک مفهوم بسیار ساده، قدرتمند و عملی است.

این کتاب به شما نشان خواهد داد که چگونه می‌توانید اطلاعات را دسته‌بندی کنید و حافظۀ خود را آموزش دهید. فرایند آموزش حافظه با خواندن این کتاب آغاز خواهد شد، زیرا به‌دست‌آوردن حافظۀ برتر، روشی است که تنها هنگام خواندن می‌توانید بدان دست یابید.

یادگیری استفاده از حافظه، درست مثل یاد گرفتن دوچرخه‌سواری، دویدن یا شنا است، شما باید این ورزش‌ها را در عمل آغاز کنید تا بتوانید آن‌ها را یاد بگیرید، وگرنه با خواندن تئوری‌های مربوط به آموزش آن‌ها هرگز قادر به انجامشان نخواهید بود. اما این نیز مهم است که شما پیش از اینکه سوار دوچرخه شوید، در یک ماراتن شرکت کنید، یا مسافت‌های طولانی را شنا کنید، به خوبی آماده شده باشید. به همین دلیل، روش یادگیریِ حافظۀ برتر از دو بخش تمرینات و تکنیک‌ها تشکیل شده است. این تمرینات باعث می‌شود مغز شما برای تکنیک‌هایی که در زندگی واقعی از آن‌ها استفاده می‌کنید، آماده شود. اگر دستورالعمل تمرینات را دقیقاً دنبال کنید، نه تنها به نتایج دلخواه خود دست خواهید یافت، بلکه به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسید که پیش از این هرگز بدان فکر هم نمی‌کردید.

خواندن کتاب حافظه برتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌‌کنیم.

بخشی از کتاب حافظه برتر

«این درس جالبی برای شما خواهد بود زیرا ما در این درس می‌خواهیم بازی کنیم. این یک بازی است که چند سال پیش در تلویزیون انجام می‌شد و هنوز هم هر از گاهی تکرار آن نشان داده می‌شود. این بازی، بازی «تمرکز» نام دارد. شاید آن را به خاطر داشته باشید. اگر به خاطر داشته باشید، بازی تمرکز، معمایی پنهان شده در یک تخته بود. این تخته به تعداد زیادی از اعداد تقسیم شده بود که شرکت‌کنندگان آن‌ها را می‌دیدند. بخشی از معما، با اعدادی که با هم یکسان می‌شدند و جوایز، به شرکت‌کنندگان نشان داده می‌شد. معما می‌توانست یک ضرب‌المثل، یک جملۀ معروف، یا یک شیء خاص باشد. معما توسط تصاویر و عکس‌هایی که نمایانگر معما بودند نشان داده می‌شد. وقتی همۀ عکس‌ها را کنار هم قرار می‌دادید، معما دیده می‌شد و شما باید آن را حدس می‌زدید. به‌طور مثال اگر تصاویری که باز می‌‌شد یک چشم (eye)، و یک قوطی (can) را نشان می‌داد، می‌توانستید حدس بزنید که پاسخ معما با این جمله آغاز می‌شود: من می‌توانم I can)).

ما در این درس قصد داریم بازی تمرکز را انجام دهیم، اما به جای اینکه من به شما تصاویر را بدهم، به شما کلمات را می‌گویم و سپس ما کلمات را به تصاویر بدل می‌کنیم. ما هر بار یک کلمه را به همین شکل تصویرسازی خواهیم نمود و من شما را از طریق چند مثال به صورت مرحله به مرحله راهنمایی خواهم کرد، بعد از شما می‌خواهم تا برخی از تمرینات را به صورت انفرادی و یا با کمک یک همراه انجام دهید. این کار بسیار سرگرم‌‌کننده است. برای به یاد سپردن کلمات ابتدا آن‌ها را به صورت هجا درمی‌آوریم و شما وقتی می‌خواهید تصویری برای هر هجا تهیه کنید، باید به این فکر کنید که این هجاها چه چیزی را به یاد شما می‌آورند و برای هر هجا، یک تصویر بسازید. (مانند «چشم» که در «من می‌توانم» به نظر «من» می‌رسد) می‌خواهیم این فرآیند را برای هر هجا از کلمه تکرار کنیم، به‌طوری که شما دو یا سه تصویر برای هر کلمه خواهید داشت. به یاد داشته باشید، تصاویرِ موجود، با معنای کلمه در ارتباط نیستند، آن‌ها فقط با صدای هر هجا در ارتباط خواهند بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۵۰۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
تومان