دانلود و خرید کتاب بازاریابی کارآفرینانه سپیده عظیمی دستگردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی کارآفرینانه اثر سپیده عظیمی دستگردی

کتاب بازاریابی کارآفرینانه

معرفی کتاب بازاریابی کارآفرینانه

کتاب بازاریابی کارآفرینانه نوشتهٔ سپیده عظیمی دستگردی است. انتشارات راز نهان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر رویکردی نوین در کسب‌وکارها را ارائه کرده است.

درباره کتاب بازاریابی کارآفرینانه

نویسندهٔ کتاب بازاریابی کارآفرینانه معتقد است که اهمیت کارآفرینی و کارآفرینان به‌خوبی مشخص است. کارآفرینان قهرمانان دوران رکود هستند و توانایی آن‌ها در ایجاد و رشد یک کسب‌وکار در محیط پرچالش کسب‌وکارها برای جامعه اهمیت دارد؛ پس ما به مطالعهٔ کارآفرینی و اشتراکات آن با دیگر شاخه‌های علمی مانند بازاریابی نیاز داریم. برخی از مطالعات نشان می‌دهند در محیط ابهام و عدم‌اطمینان بازارْ شرکت‌ها باید کارآفرینانه‌تر عمل کنند. در این کتاب به بررسی ماهیت بازاریابی کارآفرینانه و تفاوت‌های آن با بازاریابی سنتی پرداخته شده است.

خواندن کتاب بازاریابی کارآفرینانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ بازاریابی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازاریابی کارآفرینانه

«بازاریابی کارآفرینانه همان‌گونه که از نامش پیدا است حاصل پیوند دو مفهوم بازاریابی و کارآفرینی است. پس حداقل از دو منظر قابل بررسی است. اول آنجایی که بازاریابان به کمک کارآفرینان می‌آیند وکمک می‌کنند تا کسب‌وکارشان را رونق بخشند از این منظر بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط یا بازاریابی استارت‌آپ‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و دوم جایی که یک کارآفرین در نقش بازاریاب برای یک سازمان شروع به فعالیت می‌کند و تفکر کارآفرینانه‌اش را در عرصه بازاریابی به‌کار می‌گیرد در این منظر بازاریابی همراه نوآوری و تشخیص فرصت می‌شود از ریسک‌پذیری کارآفرین بهره ‌برد. در واقع، شرکت‌هایی که سطح بالایی از گرایش به کارآفرینی دارند، به‌طور مداوم تمایل بیشتری بر نظارت بر محیط‌های عملیاتی خود در راستای کشف فرصت‌های جدید و تقویت مزیت رقابتی خود دارند.

بررسی اقدامات بازاریابی شرکت‌های کوچک طی دو دهه اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچک رفتارهای بازاریابی متفاوتی نسبت به شرکت‌های بزرگ داشته‌اند. و این موضوع زیربنایی برای نظریه بازاریابی در این شرکت‌ها را شکل می‌دهد. به دلیل عوامل مختلفی از جمله جهانی شدن، فناوری اطلاعات و غیره سرعت تغییرات در بازارها بسیار شدید و ناگهانی شده است. در نتیجه فرصت‌هایی که در چنین محیطی شکل می‌گیرد نیز بسیار کوتاه و زودگذر می‌باشند و به تبع آن مزیت‌هایی که از این فرصت‌ها برای کسب وکارها بدست می‌آید نیز زودگذر و دارای عمر کوتاه خواهد بود. بنابراین کسب وکارها باید بطور مدام درباره استراتژی‌های خود فکر کنند و آنها را دوباره شکل دهند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که این فرصت‌ها همانند موج‌های دریا دارای عمر کوتاه و زودگذر می‌باشند و مزیتی هم که با بهره‌برداری از این فرصت‌ها بدست می‌آید نیز دارای عمر کوتاهی می‌باشد، بنابراین کسب وکارها باید دقت کنند که برای مدت طولانی بر روی یک موج یا همان فرصت قرار نگیرند بلکه سعی کنند سریع فرصت‌ها را بدست آورند، از آنها بهره‌برداری کنند و قبل از تحلیل رفتن موج یا فرصت، سوار موج دیگری شوند و بدین ترتیب در این محیط رقابتی، پایداری خود را حفظ نمایند. بحثی که در حوزه کارآفرینی و بازاریابی کارآفرینانه وجود دارد نیز تاکید بر شناسایی فرصت‌ها به طریقی نوآورانه می‌باشد. تا زمانی که فاصله تولیدکننده و مصرف‌کننده کوتاه بود، تولیدکننده از نیازها، خواسته ها، سلایق و آداب و رسوم مصرف کننده مطلع بود و به وجود بازاریابی و مدیریت بازار نیازی احساس نمی‌شد. اما در شرایط اقتصادی امروز که بسیاری از شرکت‌های بزرگ مرزهای ملی را برای فعالیت‌های تجاری خود کوچک یافته اند، جهانی فکر می‌کنند، جهانی تولید می‌کنند و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می‌کنند، فعالیت‌های بازاریابی زیادی باید انجام شود تا کالا از تولید کننده به مصرف کننده برسد (بردبار کوچصفهانی و خانی رودآبادی، ۱۳۹۱).

مفهوم بازاریابی

بازاریابی چیست؟ بعضی افراد تصور می‌کنند که بازاریابی تنها تبلیغ کردن و فروش است. اما ما هر روزه با پیام‌های بازرگانی تلویزیونی، نامه‌های پستی، آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه‌ها و اینترنت بمباران می‌شویم؛ بنابراین فروش و تبلیغات تنها قسمت نمایان روش‌های بازاریابی است که همچون یک قطعه یخ شناور، نیمه نمایان آن بسیار کمتر از کل آن می‌باشد (کاتلر و آرمسترانگ ، ۱۳۸۹).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۹۰۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان