دانلود و خرید کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول) اثر سمیه همراهی

کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)

معرفی کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)

کتاب الکترونیکی «مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)» به کوشش سمیه همراهی و مجتبی احمدی در انتشارات نویسندگان آزاد چاپ شده است.

درباره کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)

این کتاب چند بخش اصلی دارد از جمله: قانون مدنی، قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، قانون دفتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران، مقررات مربوط به تقسیم و تحویل اراضی، مقررات مربوط به اراضی تقسیم‌شده و... که دانستن آن برای هرکسی مفید و لازم است. هر بخش با جزئیات تقسیم‌بندی شده و شرح دقیق قوانین مربوط به هر موضوع به‌خوبی تفکیک و در یک کتاب گردآوری شده است.

کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علم حقوق و مطالعهٔ قوانین حقوقی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مجموعه قوانین حقوقی (جلد اول)

ماده ۱ - مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه‌پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شو‌د. رئیس‌جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضاء و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ منتشر نماید.

تبصره – درصورت استنکاف رئیس‌جمهور از امضاء یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نماید.

ماده ۲ – قوانین پانزده روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجرا است مگر آنکه در خود قانون ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.

ماده ۳ - انتشار قوانین باید در روزنامه رسمی به عمل آید.

ماده ۴ - اثر قانون نسبت به آتیه است و قانون نسبت به ماقبل خود اثر ندارد مگر اینکه در خود قانون مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد.

ماده ۵ - کلیه سکنه ایران اعم از اتباع داخله و خارجه مطیع قوانین ایران خواهند بود مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد.

ماده ۶ - قوانین مربوطه به احوال شخصیه از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث در مورد کلیه اتباع ایران ولو اینکه مقیم در خارجه باشند مجری خواهد بود.

ماده ۷ - اتباع خارجه مقیم در خاک ایران از حیث مسائل مربوطه به احوال شخصیه و اهلیت خود و همچنین از حیث حقوق ارثیه در حدود معاهدا مطیع قوانین و مقررات دولت متبوع خود خواهند بود.

ماده ۸ - اموال غیرمنقوله که اتباع خارجه در ایران برطبق عهد تملک کرده یا می‌کنند از هر جهت تابع قوانین ایران خواهد بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۹۹ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۹۹ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان