دانلود و خرید کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها دنیل شاپیرو ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها اثر دنیل شاپیرو

کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها

معرفی کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها

خلاصه‌کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها نوشتهٔ دنیل شاپیرو و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. با خواندن این کتاب تعارض‌های احساسی را حل کنید و به صلح و توافق برسید.

درباره خلاصه‌کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها

چگونه در بحث‌ها و مشاجرات، به مصالحه و آشتی برسید؟

در این کره خاکی کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که تجربه یک بحث و مشاجره را با کسی نداشته است. حتی اگر شخصیت آرام و صلح‌طلبی داشته باشید هم گاهی اوقات این اطرافیانتان هستند که جرقه یک بحث و جدل بیهوده را شعله‌ور می‌کنند.

بحث و مشاجره فقط با غریبه‌ها اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه گاهی اوقات دلیل اصلی یک قیل و قال ممکن است دوست، آشنا، پدر و مادر، یا حتی همسرتان باشد! اما در خلال بحث‌هایی که گهگاه تا ناکجا ادامه پیدا می‌کند، متوجه می‌شویم که در یک دور باطل حول موضوع خاصی گیر افتاده‌ایم. متأسفانه دیری نمی‌گذرد که درمی‌یابیم تمام صبح، روز و حتی هفته‌ خود را در اندوه گذرانده‌ایم، در حالی که ذره‌ای به توافق با شخص مورد نظر نزدیک نشده‌ایم.

پس چگونه می‌توانیم از تله‌ اختلافاتی که برایمان پیش می‌آید، عبور کنیم و به سازش و مصالحه نزدیک شویم؟ در کتاب «مذاکره‌ غیرممکن‌ها»‌ خواهید دید که دیدگاه ما نسبت به خودمان، تأثیر بسزایی در نحوه‌ مقابله‌ ما با درگیری‌ها و اختلاف‌نظرها دارد.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. هویت شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

۲. چگونه هویتتان می‌تواند عامل اصلی درگیری‌ها و اختلاف‌نظرها باشد؟

۳. سرگیجه چه ارتباطی با جروبحث دارد؟

خواندن خلاصه‌کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در روابطشان دچار مشکل می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مذاکره‌ غیرممکن ها

«در گذشته افراد معتقد بودند که دو عامل اصلی، یعنی عقلانیت و احساسات در درگیری‌ها و اختلافات میان افراد نقش دارند. این موضوع تا اندازه‌ای درست است، اما برای حل و فصل اختلافات می‌بایست کمی جزئی‌تر وارد این مقوله شد و نیروهای پیچیده و تأثیرگذاری را که در شکل‌گیری و تداوم یک بحث نقش دارند، شناسایی نمود. تنها از این طریق می‌توان در هر بحث و مجادله‌ای به تفاهم و سازش دست یافت.

معمولاً برای شروع هر بحثی از عقل و منطق خود بهره می‌گیریم. این بخش از شخصیتمان که از منطق و تصمیم‌گیری عقلانی استفاده می‌کند، «انسان اقتصادی» نام دارد. همانطور که مشخص است، این اصطلاح از علم اقتصاد آمده است؛ اما دلیل این نامگذاری آن است که اگر فقط بر این بخش از شخصیتمان تکیه کنیم، بر اساس منفعت شخصی عمل خواهیم کرد؛ یعنی همانند بحث‌ها و امور تجاری، در اکثر مذاکرات به دنبال منافع و صرفه اقتصادی خود خواهیم بود.

عامل مؤثر بعدی در شکل‌گیری یک بحث، احساسات است. احساساتی مانند ترس یا خشم غالباً غیرمنطقی هستند، اما این قدرت را دارند که بر ادراک و فهمِ درست ما از یک موضوع، مسلط شوند. این بخش از شخصیت ما به «انسان احساسی» معروف است.

با این حال، علاوه بر دو عامل عقلانیت و احساسات که به طور کلی به عنوان هسته مرکزی اختلاف نظر مطرح می‌شوند، عامل تأثیرگذار دیگری نیز وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ این عامل «هویت» نام دارد. هویت هر کس توسط خودپنداره (دیدگاهی که هر شخص در مورد خودش دارد) شکل می‌گیرد. ما به همان اندازه که یک انسان اقتصادی و احساسی هستیم، انسان هویتی نیز هستیم. هویت، اساس تشکیل قبیله‌ها نیز به شمار می‌رود که توسط باورهای دینی، اندیشه‌ها، ارزش‌ها یا منافع مشترک تعریف می‌شود.

اجازه دهید این موضوع را با ذکر یک آزمایش، بیشتر توضیح دهیم. من این آزمایش را انجام دادم تا قدرت هویت قبیله‌ها را در اختلاف نظرها نشان دهم. در این آزمایش ۴۵ شرکت کننده به صورت تصادفی به ۶ گروه تقسیم شدند و از هر کدام از گروه‌ها تعدادی سؤال در چند زمینه مختلف پرسیده شد تا هر گروه برای خود هویتی پیدا کند؛ سؤالاتی از قبیل اینکه نظرشان راجع به مجازات اعدام چیست یا اینکه از نظر آن‌ها مهم‌ترین ارزش هر قبیله چیست؟

جواب دادن به این سؤالات و رسیدن به یک دیدگاه مشترک در هر گروه باعث این شد که هویت متمایز و مستقل هر گروه شکل بگیرد. پس از ۵۰ دقیقه بحث و گفتگو، از گروه‌ها خواسته شد تا از بین خودشان فقط یک قبیله را به نمایندگیِ همه انتخاب کنند. به آن‌ها گفته شد فرض کنید در موقعیتی هستید که اگر این کار را نکنید، زمین نابود خواهد شد!

من این آزمایش را در سراسر جهان با گروه‌های مختلف زیادی تکرار کردم و علیرغم خطر فرضیِ اعلام شده، در اکثر موارد شرکت‌کنندگان نتوانستند گروهی را به نمایندگیِ خود معرفی کنند و اگر این موضوع در واقعیت اتفاق می‌افتاد، به معنای نابودی زمین بود! واضح است که شرکت‌کنندگان به قدری غرق در هویت‌های جدید خود شده بودند که ترجیح می‌دادند زمین نابود شود تا اینکه هویت گروه دیگری را به خود بگیرند. در واقع پیوندهای درون‌قبیله‌ایِ جدید به قدری سریع شکل گرفتند و قوی بودند که نمی‌شد اختلاف‌نظرها را حل نمود!»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

حجم

۲۰٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان