دانلود و خرید کتاب هویت یابی نوجوانان شهربانو چتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هویت یابی نوجوانان اثر شهربانو چتری

کتاب هویت یابی نوجوانان

انتشارات:کلید پژوه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هویت یابی نوجوانان

کتاب هویت یابی نوجوانان نوشتهٔ شهربانو چتری است. انتشارات کلید پژوه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب هویت یابی نوجوانان

کتاب هویت یابی نوجوانان که در ۷ فصل نوشته شده، به موضوعاتی همچون بررسی هویت از دیدگاه جامعه‌شناسی، اجتماعی‌شدن نوجوانان و عوامل مؤثر بر آن، هویت اجتماعی و سبک زندگی، هویت‌یابی نوجوانان و فرایند شکل‌گیری آن و... پرداخته است. نویسندهٔ این کتاب باور دارد که عوامل گوناگون و متعددی در مسیر زندگی و اجتماعی‌شدن بر هویت مؤثر هستند، به‌ویژه رسانه‌ها و اینترنت که موجب شکل‌گیری و تقلید برخی از برنامه‌ها و الگوها در زندگی جوان‌ها شده و مشکلات اجتماعی و فرهنگی را در هویت‌یابی صحیح آن‌ها ایجاد کرده است. در این کتاب سعی شده است تا با مطالعهٔ مشکلات اجتماعی، فرهنگی به هویت‌یابی دست یابیم تا شناخت بهتری نسبت به نوجوانان ایرانی و راه‌های شکل‌گیری و پرورش صحیح هویت اجتماعی و فردی آن‌ها پیدا کنیم.

خواندن کتاب هویت یابی نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد مسئلهٔ هویت‌یابی در نوجوان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هویت یابی نوجوانان

«در فرهنگ آکسفورد، سبک زندگی: "راه‌های گوناگون زندگی فرد یا گروه" (آکسفورد، ۱۹۹۰) و در فرهنگ رندوم هاوس: "عادات و منش‌ها، رویکردها، ذوق‌ها و قرایح، استانداردهای اخلاقی، سطح اقتصادی و... تعریف شده است" (رندوم هاوس، ۱۹۸۷) که در مجموع، همه اینها روش زیستن فرد یا گروه را می‌سازند.

مفهوم سبک زندگی به این معنا، پس از جنگ جهانی دوم با ایجاد دولت رفاه و گستردگی ابزار فرهنگی به سپهر مفاهیم اجتماعی وارد شد. سبک زندگی با زندگی سنتی هم خوانی ندارد؛ چرا که در زندگی سنتی گزینه انتخاب محدود است، اما سبک زندگی، ملازم با انتخاب از میان شیوه‌های متکثر و گوناگون است. آنتونی گیدنز نیز سبک زندگی را، باز اندیشی یکی از مؤلفه‌های دنیای مدرن می‌داند بدین معنا، که دنیای مدرن یافته‌های حاصل از نظام‌های انتزاعی را مرتباً در سازماندهی مجدد خود به کار می‌برد. بازاندیشی عصر مدرن، پویایی و تحرک بی‌سابقه‌ای به این روال داده است، به نحوی که در هیچ یک از فرهنگ‌های ماقبل مدرن وجود نداشته است. هر چند در فرهنگ‌های پیشامدرن هم شاهد وجود انتخاب‌هایی برای افراد هستیم، امّا گزینه‌های گوناگون به هم شباهت دارند و دامنه و تعداد آنها چنان محدود است که سبب می‌شود، تنها سبک مشخصی برای زندگی در هر فرهنگی تعریف شده باشد و همه افراد متعلق به فرهنگ‌های یکسان به سبک تقریباً مشابهی زندگی کنند. در اینجا نکته مهم، تطابق همه افراد با ارزش‌های همسان منبعث از فرهنگ واحد است و نه امکان انتخاب‌هایی که گاهی پیدا می‌شوند (گیدنز، ۱۳۷۸)

این مفهوم در جامعه شناسی به گونه‌های مختلفی بیان شده و جامعه شناسان فراوانی در این زمینه سخن به میان آوردند، امّا محور مشترک نظریات زیمل، وبر، بوردیو، چنی و دیگر کارشناسان در این باره بر معنای نهفته در سبک زندگی دلالت دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان