دانلود و خرید کتاب نامه باستان (جلد سوم) ميرجلال الدين كزازي
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه باستان (جلد سوم) اثر ميرجلال الدين كزازي

کتاب نامه باستان (جلد سوم)

معرفی کتاب نامه باستان (جلد سوم)

کتاب نامه باستان (جلد سوم) پژوهش سترگ میرجلال الدین کزازی است و انتشارات سمت آن را منتشر کرده است. این پژوهشْ ویرایش و گزارش شاهنامه فردوسی است و جلد سوم آن به داستان سیاوش اختصاص دارد.

درباره کتاب نامه باستان (جلد سوم)

شاهنامه کتاب فرهنگ ایران و سند هویت فرهنگی ما ایرانیان است. از این رو، سازمان «سمت» ضروری دانسته است که ویرایش و گزارش شاهنامه را آن‌چنان‌که در خور این کتاب ارجمند است، در برنامهٔ انتشاراتی خود بگنجاند. کتاب حاضر به نام «نامه باستان» جلد سوم از مجموعه‌ای ده‌جلدی است که ویرایش و گزارش شاهنامه را از آغاز تا انجام دربرخواهد داشت. در این جلد، داستان سیاوش به تمامی ویراسته و شرح شده است. مؤلف دانشمند، دکتر میرجلال‌الدین کزازی در شرح ابیات و تحلیل داستان‌ها، از دانش‌ها و دیدگاه‌هایی چون واژه‌شناسی، ریشه‌شناسی، چهره‌شناسی، اسطوره‌شناسی، نمادشناسی، سبک‌شناسی، زیبایی‌شناسی و نسخه‌شناسی بهره گرفته است. در زیبایی‌شناسی، بیت‌ها از دید سه دانش بدیع، بیان و معانی کاویده و بررسی شده است. در سبک‌شناسی، دگرگونی‌های تاریخی زبان در نظر بوده است. در ریشه‌شناسی، خاستگاه و پیشینهٔ واژگان بررسی شده و کمابیش ریخت پهلوی واژگان به دست داده شده است. این جلد مقدمه‌ای جالب دربارهٔ فردگرایی و اسطوره‌زدایی دارد و در آن از تاریخی‌شدن اسطوره و اسطوره‌ای‌شدن تاریخ سخن رفته است.

درباره نشر سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد. این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است. انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است. انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب منتشر کرده است.

کتاب نامه باستان (جلد سوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر برای دانشجویان رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به‌عنوان منبع اصلی درس مربوط به شاهنامه و در مقطع کارشناسی به‌عنوان منبع فرعی در درس‌های متون نظم (۲): داستان سیاوش درنظر گرفته شده است. همچنین سایر علاقه‌مندان به شاهنامه می‌توانند از این مجموعه بهره ببرند.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱۲ صفحه