دانلود و خرید کتاب فقیر و ثروتمند علیرضا تنهائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقیر و ثروتمند اثر علیرضا تنهائی

کتاب فقیر و ثروتمند

معرفی کتاب فقیر و ثروتمند

کتاب فقیر و ثروتمند نوشتهٔ علیرضا تنهائی است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فقیر و ثروتمند

کتاب فقیر و ثروتمند کتابی است که باید مثل یک کتاب مقدس آن را با خود داشته باشید و به توصیه‌هایش عمل کنید.  

یک خانه بسیار بزرگ ویلایی نوساز با همه امکانات رفاهی از سینمای خانگی گرفته تا استخر و جکوزی با باغی بزرگ و سرسبز در اطرافش و چند ماشین اسپرت گران‌قیمت در پارکینگ. خدمتکاران به کار خود مشغولند. یک نفر (صاحب همه این‌ها)، با لباس راحتی در کنار استخر لمیده و در حال خوردن یا سیگار کشیدن است. فارغ از تمامی های‌وهوی دنیا. چراکه کارگران هم در کارخانه‌اش مشغولند و پول‌ها به حسابش سرازیر می‌شود.

حتی تصورش هم خوشایند است و آدم را خوشحال می‌کند. همان طور که آدم، یک خواب خوش ببیند و دوست نداشته باشد از خواب بیدار شود؛ اما... اما این‌ها تصور یک آدم فقیر از یک آدم ثروتمند است.

نه اینکه در واقع امکان چنین چیزی وجود نداشته باشد، نه. ولی اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، از خواب خوش خود بیدار شوید و دست‌به‌کار شوید.

از کجا شروع کنید؟ چه کار کنید؟ شما که عمری ازتان گذشته و فعلاً یک جایی مشغولید و یک «آب‌باریکه» هم هست. کلی کار هم بر سر شما ریخته که باید انجام دهید و وقت سر خاراندن هم ندارید. چراکه باید جواب زن و بچه را بدهید.

برای شروع بهتر است کتاب فقیر و ثروتمند را بخوانید. شاید به شما «دیدگاه» جدیدی بدهد که بتوانید خود را توانمند سازید.

همین که شما به سراغ کتاب آمده‌اید، نشان می‌دهد که حداقل یکی از عوامل لازم را دارید (کتاب‌خوانی) و توقع این است که آن‌هایی که خوابند را هم بیدار کنید. 

خواندن کتاب فقیر و ثروتمند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند تصورشان از فقیر و ثروتمند را تغییر دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فقیر و ثروتمند

«ثروتمند همیشه مرتب و منظم است. به قولش وفادار است. خوش‌قول است. وقت‌شناس است. بانزاکت است؛ اما فقیر به‌ندرت پاکیزه است یا به آن اهمیت چندانی نمی‌دهد. ثروتمند به زیبایی ظاهری‌اش، مثل زیبایی باطنی، اهمیت می‌دهد اما فقیر به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهد و توجیه می‌کند (آستین نو بخور پلو، نباید ظاهربین باشیم و...) بله! ممکن است لباس‌های فاخر و یا اشیای گران‌قیمت نداشته باشیم؛ اما حداقل می‌توانیم همان چیزهایی را که داریم تمیز و پاکیزه نگه داریم و به نحو احسن استفاده کنیم. تصور کنید در جایی نشسته‌اید که دو نفر هم‌زمان وارد می‌شوند، یکی با لباس و ظاهر (به‌قول معروف سرووضع) تمیز و مرتب و دیگری ظاهر نامرتب و لباس‌های کثیف. دوست دارید کدام‌یک در کنار شما بنشیند؟ دو نفر را می‌بینید که از ماشین‌هایشان پیاده می‌شوند. ماشین یکی تمیز و دیگری کثیف. کدام‌یک را تحسین می‌کنید؟ بله. درست است ممکن است بگویید همه‌چیز ظاهر نیست و در مواقعی ممکن است مشکلاتی برای شخصی پیش بیاید. ولی هیچ‌چیز مانع از آن نخواهد بود که ثروتمند در تمیزی و ظاهر خود سهل‌انگاری کند. مسلماً دفعاتی که شما ثروتمند را با ظاهر بد ببینید، بسیار معدود است در حالی که برای فقیر این قضیه معکوس است. او اهمیت نمی‌دهد که در بیشتر مواقع و در بیشتر جاها با ظاهر نامرتب وارد شود. چه خوش‌خیال اگر توقع داشته باشد که برای او همان احترامی را قائل باشند که برای فردی با ظاهر تمیز و مرتب.

- ثروتمند، نگاه می‌کند، فکر می‌کند، کپی‌برداری می‌کند، به کار می‌بندد و عمل می‌کند و در نهایت دنیای خودش را می‌سازد؛ اما فقیر خود را بی‌نیاز می‌داند از اینکه از دیگران کمک فکری بگیرد. در دنیای خودش هر جور که بوده و هر جور که هست به سر می‌برد. نه می‌تواند از آن جدا شود و نه تغییرش دهد. بله فقیر تقلید می‌کند اما بدون فکر و بدون آنکه این تقلید کمکی به زندگی‌اش بکند زیرا برای رفع مسئولیت است.

(تقلید: برای شروع، سعی کن مثل یک آدم ثروتمند رفتار کنی.)

- ثروتمند اول به فکر دوستان است بعد خودش اما فقیر اول به فکر خودش است. برای همین هم ارزش‌هایش از سر محاسبه نفع مادی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

حجم

۳۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان