دانلود و خرید کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم) شهرام شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم) اثر شهرام شفیعی

کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم)

معرفی کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم)

کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم) نوشتهٔ شهرام شفیعی و تصویرگری سام سلماسی است و انتشارات کتاب نیستان آن را منتشر کرده است. ماجراهای آقای خرمالو مملو از قصه‌های جذاب، ساده، پر از خلاقیت و غافلگیری است. از کنار شخصیت­‌ها و ماجراهای این مجموعه نمی‌توان بدون خنده گذشت. جلد چهارم این مجموعهٔ کمیک‌استریپ چهار داستان بامزه دارد.

درباره کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد چهارم)

ماجراهای آقای خرمالو کتابی جذاب برای بچه‌هاست و از خواندن آن برای دفعات متعدد خسته نمی‌­شوند. چراکه هر بار متوجه یک نکتهٔ طنزآمیز آن می‌شوند. چهار داستان مجزای کتاب از پنج شخصیت مشترک برخوردارند: آقای خرمالو، خانم اسفناج و پسرشان کنجد به همراه آقای گلابی و اسب قهوه‌­ای کم‌رنگ حوادثی خنده‌دار و غیرقابل پیش‌­بینی را رقم می‌زنند که تصورشان فقط از ذهن نویسنده‌­ای توانا بر­می‌­آید. 

با مطالعهٔ چهارمین جلد از مجموعه­ٔ آقای خرمالو می­‌توان علت علاقه­ٔ تمام­‌نشدنی کودکان به شهرام شفیعی و شخصیت­‌های داستان­‌های او را درک کرد. «سفیر لبخند بچه‌­ها» بدون اینکه در دام تکرار یا زیاده‌­گویی بیفتد در چهارمین جلد مجموعه­، همان‌قدر حرف و حکایت گفتنی دارد که در جلد اول. چه‌بسا که روایت طنزآمیز وی طی تجربه‌­های اخیر، صیقل بیشتری خورده و نکات ظریف و دقیق‌­تری را برای خنداندن و به فکر فروبردن بچه­‌ها مطرح کرده ­است.

در داستان اول با عنوان «شتر»، ماجرای روزی که آقای خرمالو و مامان اسفناج برای خرید قابلمه بیرون رفته‌اند، گفته ­شده. علاقه‌­مندان با شناختی که از اخلاق قهرمان خود دارند می‌­توانند حدس بزنند که همین تصمیم ساده، به چه ماجراهای عجیب و غریبی منتهی خواهد شد. برخورد با دوست صمیمی آقای خرمالو و روبوسی با او، موجب له‌شدن آقای لاغر که بین آن‌ها بوده، می­‌شود. مامان اسفناج از آن‌ها معذرت‌خواهی می‌­کند و در هر شرایط دیگری، داستان باید به­ اتمام برسد. اما قهرمان ما به­‌هیچ‌وجه دست‌­بردار نیست و تصمیم دارد تا اشتباهش را جبران کند. او کلاً خرید قابلمه را کنار می­‌گذارد و برای کمک‌کردن به آن‌ها راه می‌­افتد و عملاً زحمات زیادی را برای خانم و آقای لاغر به­‌وجود می­‌آورد. طوری که فقط در پایان داستان، مخاطب می‌­تواند نفس راحتی از دست او و کارهایش بکشد.

در داستان «ساعت دو»، یک معضل شهری دستمایه­ٔ پرورش موقعیت­‌های طنزآمیز و گاه باورنکردنی قرار گرفته. پای آقای خرمالو میان میله‌­های پل آهنی گیر می‌­کند و نمی‌­تواند آن را بیرون بیاورد. واکنش‌­های متفاوت افراد از سلفی‌گرفتن با مصدوم تا مشورت برای زنگ‌زدن به آتش‌­نشانی و انصراف به دلیل فقدان حریق و ماجراهای دیگر که تنها از ذهن خلاق نویسنده‌­ای محبوب و آشنا با دنیای کودکان بر­می‌­آید، باعث می‌­شود تا مخاطب با علاقه ماجرا را دنبال کند و در هر تکه­ٔ داستان، به موضوعات مطرح‌شده بخندد. البته به نظر می‌­رسد که هیچ‌کس دوست نخواهد داشت در آخر ماجرا، جای شخصیت اصلی باشد.

شروع داستان «کره» برای خیلی از بچه­‌ها آشناست: صبح روز تعطیلی که مادر خانه نیست و پدر باید صبحانه بدهد. اما تنبلی آقای خرمالو و شخصیت کره­ٔ عجیب و لجباز، داستان را به مراحلی باورنکردنی می­‌کشانند. بچه­‌ها از تکه‌­های بامزه‌­ای مثل صحبت کنجد در میان گریه­ خیلی خوش­شان می­‌آید که می­‌گوید: «اگر مامان خانه بود، امروز جمعه بود.»

در چهارمین و آخرین بخش، موقعیت­‌ها و اتفاقات باورنکردنی به اوج می­‌رسد. خانواده به دیدن آقای وارفته می­‌روند. اما کم‌بینایی میزبان، اوضاع خنده‌­دار و غافلگیرکننده‌­ای را می­‌سازد که گاهی هیجان آن، دست‌کمی از گونه­ٔ جنایی ندارد.

خواندن کتاب ماجراهای آقای خرمالو (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کودکان ۸ تا ۱۱ سال است.

درباره شهرام شفیعی

شهرام شفیعی در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. تحصیلات خود را در رشتهٔ ادبیات فارسی به انجام رسانده است. او به‌عنوان سر ویراستار در مطبوعات و گاهی به عنوان ویراستار کتاب فعالیت‌هایی داشته است و در این زمینه تاکنون حدود ۱۰۰ کتاب را ویراستاری کرده است. همچنین به‌عنوان نویسنده با نشریات متعددی همکاری دارد. او تاکنون از ۲۰ جشنواره جایزه دریافت کرده است: در جشنواره برگزیدهٔ ادبیات کودک و نوجوان برگزیدهٔ اصلی ۲۰ سال ادبیات داستانی و همچنین کتاب خروس سبز و درخت گلابی برگزیدهٔ اصلی کتاب دفاع مقدس شده است. شفیعی در طنزهایی که محتوای بیشتر آن‌ها مسائل سیاسی و اجتماعی‌اند، کژی‌ها و نارسایی‌های اجتماعی و سیاسی را با زبان طنز به سخره می‌گیرد و زیبا انتقاد می‌کند تا کژی‌های اجتماعی به رسایی گرایش یابد. زبان وی رساست و از نثر زیبا و فخامت استوار ادبی برخوردار است. از جمله آثار اوست: آقا بالای دست گنده، ماه در چاه (در خصوص زندگی نامه حضرت علی(ع))، من فکر می کنم، خیمه خاموش (در رابطه با کربلا)، داستان بلند طنز عشق خامه‌ای، مجموعه سه جلدی ماجراهای پاشنه طلا، مجموعه داستان آوازهای پینه بسته، ماجراهای سلطان و آقاکوچول و داستان فا که نام آن را از نُت موسیقی گرفته و به شیوهٔ طنز تلخ است و نگاه خاصی به مسائل اجتماعی دارد.

شهرام شفیعی در سی‌­امین سال نویسندگی خود، کتاب ماجراهای آقای خرمالو را نوشت.

کارنامهٔ طولانی و افتخار­آمیز نویسنده، نشان می­‌دهد کودکان و دنیای­شان را به‌خوبی می­شناسد. سردبیر سابق گروه نشریات رشد (مجموعه مجلاتی که توسط وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌­آموزان منتشر می­‌شود) راه جلب توجه و خنداندن بچه­‌ها را به خوبی می‌­داند و مهارتی دارد که کمتر نویسنده‌­ای از آن برخوردار است. این تبحر در مجموعهٔ «ماجراهای آقای خرمالو» با تصاویر خاص سام سلماسی کنار هم قرار گرفته تا گونه‌­ای خاص، جدید و خوشایند از کمیک استریپ را ارائه دهد.

شهرام شفیعی با خلق ده‌­ها اثر طنز، بحق سفیر لبخند بچه ها لقب گرفته و مخاطبانش سال‌هاست که قصه‌­های دوست­‌داشتنی او را دنبال می‌کنند.

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۳۵۰۸۱
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

من این کتاب را جلد ۱ را سفارش دادم و ۷ روز دیگر به دستم میرسد لطفا این جلد را چاپ کنین چون کتاب هیجان انگیز و طنزی است باتشکر

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان