دانلود و خرید کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی پیتر هریس ترجمه حسین کارشکی
کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی اثر پیتر هریس

کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی

معرفی کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی

کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی نوشتهٔ پیتر هریس با ترجمهٔ حسین کارشکی و فاطمه ارفع و سمیه بهمن ‌آبادی در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این نوشته، سعی دارد تا با ارائه مشاوره‌های روشن و دقیق، در هر یک از مراحل گزارش‌نویسی، به دانشجویان در گزارش‌نویسی کمک کند. این کمک‌ها شامل توصیف مسائل مربوط به قالب، سبک و دیگر مسائل اساسی مرتبط با نوشتن گزارش‌های پژوهشی و کاربردی خوب است.

درباره کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی

نگارش گزارش پژوهش نیازمندِ مهارت‌ها و توانایی‌های است که کمتر در برنامه درسی معمول به چشم می‌خورد. هدف این کتاب، ارائه اصول و راهنمایی‌های اساسی در مورد چگونگی نوشتن گزارش عملی و پژوهشی برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف علوم انسانی و به‌خصوص روان‌شناسی است. این کتاب در درجه اول به چگونگی گزارش‌نویسی پرداخته و با توجه به اهمیت مبانی نظری، روش تحقیق و نیز روش تحلیل آماری در پژوهش‌های رشته‌های مختلف روان‌شناسی و سایر حوزه‌های نزدیک، تأکید این کتاب بر نحوه گزارش پژوهش و نحوه گزارش تحلیل‌های آماری و معرفی ارکان اصلی گزارش پژوهش و نحوه تهیه آن است. این کتاب می‌تواند مکمل دانش و مهارت روش تحقیق، تحلیل آماری و دانش تخصصی پژوهشگران باشد تا از آن دانش و مهارت خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

مشخصات کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی

متن اصلی کتاب، تابه‌حال چندین‌‌بار به زبان اصلی تجدید چاپ شده است و به همراه نسخه الکترونیکی آن مورد استفاده دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. ازآنجاکه این کتاب در درجه اول در مورد چگونگی نوشتن یک گزارش است، لذا بدنه اصلی این کتاب را همین موضوعات شکل می‌دهند. در قسمت ۱ و ۲ این کتاب مطالبی در مورد طراحی و تحلیل آماری نیز ارائه شده است.

ترجمه

دکتر حسین کارشکی

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد

فاطمه ارفع

سمیه بهمن‌آبادی

کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روانشناسی

«از دانشجویان با توجه به تجربه‌ای که در گزارش‌نویسی دارند، انتظارات متفاوتی می‌رود. زمانی که برای نخستین بار شروع به نوشتن مقاله و گزارش‌پژوهشی می‌کنید، از شما به عنوان فردی مبتدی و تازه‌کار انتظار چندانی مخصوصاً در بخش‌های مربوط به مقدمه و بحث نمی‌رود. در مراحل اولیه گزارش‌نویسی اساساً انتظار می‌رود که بتوانید کاری را که انجام داده‌اید به خوبی درک کرده باشید و به جنبه‌های کاربردی آن مسلط شده باشید. همچنین با ارائه شواهدی نشان دهید که بر کاری که انجام داده‌اید، اشراف کامل دارید.

در تجارب اولیه گزارش‌نویسی از شما انتظار نمی‌رود که در بخش مقدمه گزارش، به این سؤال که چرا شما این پژوهش را انجام داده‌اید، پاسخ دهید (کادر ۳-۱). گرچه دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد، اما دلیل اصلی این است که مطالعات قبلی که شما در کلاس‌های معمولی خود انجام داده‌اید، در اینجا توجیه‌پذیر نیست. به‌طور کلی چنین تمرین‌های اولیه‌ای به دلیل اهمیت حیاتی آنها در پژوهش انتخاب شده‌اند. بنابراین دور از ذهن است از شما انتظار داشته باشیم، توجیهات قابل قبول پژوهشی برای چنین مطالعاتی ارائه دهید.

به تدریج که شما مسئولیت بیشتری برای تهیه گزارش پژوهش به عهده می‌گیرید، از شما انتظار می‌رود تا توجه بیشتری به اهمیت فعالیت پژوهشی که انجام می‌دهید، داشته باشید. سپس، بخش انتخاب موضوع و طرح پژوهش حائز اهمیت خواهد بود. در این بخش، از شما انتظار می‌رود بتوانید انتخاب موضوع پژوهش را توجیه کنید. شما باید قادر باشید به ما و دیگران بگویید که چرا چنین پژوهش خاصی را انجام می‌دهید. علاوه بر این نیاز است که توجیهاتی در مورد ارزش نظری- پژوهشی طرح نیز داشته باشید. شما همواره باید به وارد کردن ایده‌های ارزشمند در پژوهش خود عادت کنید تا بتوانید آن را ارتقا دهید، و بر چگونگی هماهنگی و انسجام مطالب موجود در مقدمه مسلط شوید. در اینجا شما باید مراقب مخاطراتی همچون فقدان مواد (منابع) مناسب و انجام پروژه‌ای که فاقد هیچ توجیه پژوهشی است، باشید. خوب و صریح فکر کردن ضمن پیشرفت کار به شما کمک می‌کند تا از این اشتباهات جلوگیری کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

حجم

۷۷۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان