دانلود و خرید کتاب قدرت پشیمانی دنیل اچ. پینک ترجمه مهرسا شرع الاسلام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت پشیمانی اثر دنیل اچ. پینک

کتاب قدرت پشیمانی

انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۳.۰از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت پشیمانی

کتاب قدرت پشیمانی نوشتهٔ دنیل اچ. پینک و ترجمهٔ مهرسا شرع الاسلام و خسرو فرزاد است و نشر مون آن را منتشر کرده است. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه با نگاه به گذشته رو به جلو حرکت کنیم.

درباره کتاب قدرت پشیمانی

پشیمانی جزئی جدانشدنی از زندگی تمامی انسان‌هاست. مهم این است که با پشیمانی چطور مواجه شویم و چگونه از قدرت آن برای تصمیم‌گیری بهتر و عملکرد مناسب‌تر برای دستیابی به معنای والاتر زندگی استفاده کنیم.

کتاب قدرت پشیمانی دعوتی صمیمانه برای درآغوش‌کشیدن اشتباهات گذشته است؛ چراکه آیندهٔ ما فرزند گذشتهٔ ماست. دنیل اچ. پینک پشیمانی را یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما می‌داند که ازقضا معلم خوبی هم هست. پشیمانی می‌تواند به منجی ما تبدیل شود و اگر آن را از راه درست تجربه کنیم، اتفاقا مولد احساساتی نشاط‌بخش است. اما برای بیرون‌کشیدن این گنج از دل اشتباهات نیازمند آنیم که با آداب صحیح پشیمان‌بودن آشنا شویم.

خواندن کتاب قدرت پشیمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند نگاهشان به پشیمانی عوض شود پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت پشیمانی

«در ۲۴ اکتبر ۱۹۶۰، آهنگسازی به نام شارل دومون، با دلی ترسان و کیفی پر از ترانه، وارد آپارتمان شیک و اعیانی ادیت پیاف در پاریس شد. آن روزها ادیت پیاف شاید مشهورترین خوانندهٔ فرانسه و یکی از مشهورترین خوانندگان دنیا بود. خود او هم به اندازهٔ دومون روحیهٔ ضعیفی داشت. چهل و چهار ساله بود، ولی بدنش در اثر اعتیاد و چندبار تصادف و سختی‌های زندگی از بین رفته بود و وزنش به پنجاه کیلو نمی‌رسید. سه ماه پیش از آن، به دلیل نارسایی کبد به کما رفته بود.

ولی به‌رغم سرووضع لاغر و ضعیفش، هنوز به‌شدت دمدمی و تندخو بود. دومون و همکار ترانه‌سرایش، میشل ووکِر، که همراه دومون به خانهٔ پیاف آمده بود، به چشم بانوی خواننده، موسیقی‌دانان درجه‌دویی بیش نبودند. صبح همان روز، منشیِ پیاف برای آقایان پیام فرستاده بود تا قرار را لغو کند. پیاف در ابتدا نمی‌خواست کسی را ببیند و چند ساعتی آن‌ها را در سالن پذیرایی معطل گذاشت. ولی درست وقتی می‌خواست به بستر برود، بالاخره دلش به رحم آمد و با لباس‌راحتی گره‌بستهٔ آبی‌رنگ از اتاق بیرون آمد.

به آقایان گفت حاضر است فقط یکی از ترانه‌ها را گوش کند. همین و بس.

دومون نشست پشت پیانوی پیاف و لرزان و عرق‌ریزان و هم‌زمان با نواختن آهنگ خودش، ترانهٔ ووکِر را آرام زیر لب خواند. 

نه، نیستم که نیستم.

نه، هرگز پشیمان نیستم.

پیاف از دومون خواست دوباره ترانه را بنوازد و بخواند و بی‌اختیار پرسید آیا واقعاً این کار دومون است. بعد، چندتایی از دوستانش را که آن‌شب مهمانش بودند، صدا زد تا ترانه را بشنوند. بعد، اهالی خانه را هم برای شنیدن ترانه جمع کرد.

چند ساعتی گذشت. به گفتهٔ یکی از حاضران آن شب، دومون بارها و بارها ترانه را نواخت، شاید بیش از بیست بار. پیاف به مدیر سالن کنسرت المپیا، بزرگ‌ترین سالن پاریس، تلفن کرد و دمدمهٔ سحر بود که او هم خودش را رساند.»

نظرات کاربران

Fatima Chavoshi
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

سلام لطفا این کتاب رو به طاقچه بی‌نهایت اضافه کنید با تشکر 🙏🏻

nurse asma
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

یکی از بهترین کتاب ها و تاثیرگذارترین کتاب هایی بود ک مطالعه کردم .به نظرم در تمام برهه های زمانی بهش نیاز دارید هم این امکان رو بهتون میده ک از پشیمانی ها درس بگیرید هم با پشیمانی هایی آشنامون

- بیشتر
بهار🌱
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

متاسفانه کتاب با وجود محبوبیت از سطح مناسب محتوا برخوردار نبود و سطح انتظاراتم ازاین بیشتر بود.

ستاره
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

برای من خیلی مفید بود خصوصا بخش سوم قسمت 13 و 14

کاربر 7619374
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

سلام متن کتاب روان هست و ترجمه خوبی دارد اما در فایل صوتی کتاب گوینده بسیار تند و با تپق میخواند ریتم خواندن یکسان هست و این از ضعف کتاب صوتی هست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
۹۵ درصد از پشیمانی‌های افراد، دربرگیرندهٔ شرایطی است که خود بر آن کنترل دارند، نه شرایط بیرونی.
sahar7084
توماس گیلوویچ، ویکتوریا مدوک و دیگر پژوهشگران به‌کرات دریافته‌اند که افراد از بی‌عملیْ بیشتر پشیمان می‌شوند تا از اعمالشان؛ به‌ویژه در گذر زمان.
sahar7084
مجلهٔ هاروارد گازت در سال ۲۰۱۷ چنین خلاصه‌ای ارائه داد: روابط صمیمانه بیش از پول و شهرت، افراد را در سراسر طول عمرشان شاد نگه می‌دارد... این پیوندها آدم‌ها را در مقابل ناملایمات زندگی محافظت می‌کند، کمکشان می‌کند زوال ذهنی و جسمی را به تعویق بیندازند، و بهتر از طبقهٔ اجتماعی، ضریب هوشی یا حتی ژن، نویدبخش زندگی‌های طولانی و شادند. این یافته‌ها هم در میان مردان هارواردی صدق می‌کردند و هم در میان مشارکت‌کنندگان شهری.
sahar7084
نقطهٔ شروع همدردی با خود، نشاندن مهربانی ناب به‌جای قضاوت خشک است. همدردی با خود گندمان را نادیده می‌گیرد و ضعفمان را پس می‌زند. کارش این است که یادآوری کند: «بی‌نقص نبودن و اشتباه کردن و مواجهه با ناملایمات زندگی، بخشی از هستی مشترک انسانی است.»[۱۵]
AMIR AKBARPOOR
«کارهایی که آرزو می‌کردم ای‌کاش انجام نداده بودم، چیزهای زیادی برای استفاده در آینده یادم داد... من حتی به اشتباهاتم به چشم تجربیاتی آموزنده نگاه می‌کنم. امیدوارم در بستر مرگ هم بتوانم این حرف را تکرار کنم.»
AMIR AKBARPOOR
«ما انسان‌ها برای فاش کردن افکارمان پیش دیگران، انگیزه‌ای غریزی داریم.»[۵] خودافشاگری در زمینهٔ پشیمانی نیز مزیت ویژه‌ای دارد. انکار پشیمانی‌هایمان بار سنگینی روی ذهن و بدنمان می‌گذارد. زیادی جدی گرفتنشان می‌تواند ما را دچار یک‌جور نشخوار آسیب‌زا کند. راه بهتر این است که آن‌ها را تسکین دهیم و دوباره زندگی‌شان کنیم. با افشای پشیمانی بخشی از بار آن را سبک می‌کنیم و می‌توانیم مسیر درکش را هموار کنیم.
MüsyoRahim
«گویا زندگی کردن یعنی انباشتن دست‌کم مقداری پشیمانی و حسرت.»
sahar7084
همدردی با خود، خوش‌بینی، خوشحالی، کنجکاوی و دانش آدم را افزایش می‌دهد، [۱۷] خلاقیت شخصی و هوش احساسی را بالا می‌برد، [۱۸] استقامت روانی را ارتقا می‌بخشد، [۱۹] و ارتباطات اجتماعی را عمیق‌تر می‌کند. [۲۰] این همدردی می‌تواند ما را در برابر آشفتگی ذهنی محافظت کند [۲۱] و به دانشجویان در کنار آمدن با ناکامی‌های تحصیلی کمک کند. [۲۲] همچنین ارتباط تنگاتنگی با افسردگی، اضطراب، استرس، کمال‌گرایی و احساس شرمِ کمتر دارد [۲۳] و نشانه‌های اختلال اضطراب پس از ضایعهٔ روانی را کاهش می‌دهد.
MüsyoRahim
می‌خواستم خودم را تا ۸۰ سالگی ببینم و بگویم «خیلی‌خب، حالا برمی‌گردم و به زندگی‌ام نگاه می‌کنم. دلم می‌خواهد تعداد پشیمانی‌هایم را کم کنم.» می‌دانستم که در ۸۰ سالگی، از امتحان این کار پشیمان نمی‌شدم. قرار نبود از تلاش برای مشارکت در این چیزی که اسمش اینترنت بود و فکر می‌کردم کار خیلی مهمی است، پشیمان شوم. می‌دانستم اگر موفق نشوم، پشیمان نمی‌شوم، اما می‌دانستم از تنها چیزی که پشیمان می‌شوم امتحان نکردنش است. می‌دانستم هر روز غافلگیرم خواهد کرد و برای همین وقتی این‌طور بهش فکر کردم، تصمیم گرفتن برایم راحت‌تر شد. [۲۲] بزوس یک پشیمانی بزرگ را پیش‌بینی کرد و بعد در آینده از آن پرهیز کرد و روی عملکرد کنونی‌اش تأثیر گذاشت.
sahar7084
پنهان کردن احساسات منفی در زیرزمین عواطفتان صرفاً لحظهٔ مواجهه با آشفتگی تلنبار شده در آن را به تعویق می‌اندازد. روان‌درمانگری معتقد است «سرکوب عواطف ممکن است به مشکلات جسمی نظیر بیماری قلبی، بیماری‌های گوارشی، سردرد، فراموشی و نارسایی دستگاه ایمنی منجر شود.»[۲۲] دفن کردن عواطف منفی باعث ناپدید شدنشان نمی‌شود. تشدیدشان می‌کند و آلاینده‌هایش سر از زندگی‌مان در می‌آورند
sahar7084

حجم

۳۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان