دانلود و خرید کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول) سیدحسین علوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول) اثر سیدحسین علوی

کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول)

انتشارات:نشر موج
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول)

کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول) نوشتهٔ سیدحسین علوی است و نشر موج آن را منتشر کرده است. نام این جلد در پیچ و خم تاریکی‌ها نام دارد.

درباره کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول)

چهل سال از رخداد فروپاشی می‌گذرد. همه چیز ویران شده است؛ تکنولوژی و دستاوردهای شگفت‌انگیز انسانی نابود شده و تمدن شکوهمند بشری رو به زوال رفته است. از جنگ‌ها و نبردهای سهمگین میان انسان‌ها، جز کشتارهای جنون‌آمیز بی‌هدف، رهاوردی حاصل نشده است و درنتیجهٔ به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای، استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی و میکروبی و آزمایش‌های زیستی بهت‌آور، موجودات اهریمنی و هیولاهای ترسناکی به وجود آمده‌اند که جان اندک انسان‌های باقیمانده را تهدید می‌کنند و از آن شوم‌تر، حضور سیاه‌پوش‌ها، این بیگانگان فضایی غارتگر است که از عمق سیاه کهکشان خود را به سیارهٔ زمین رسانده و زمین را عرصه تاخت‌وتاز و هجوم بی‌رحمانهٔ خود قرار داده‌اند؛ وضعیت به گونه‌ای است که انگار دنیا بر لبهٔ تباهی و انحطاط لیز می‌خورد.

بازماندگانی نیز هستند، اندک انسان‌های جان سالم به در برده از این زمانهٔ سرتاسر وحشت و مرگ. انسان‌هایی که در پستوی نمور غارها، ژرفای مه‌آلود جنگل‌ها و بر بلندای سرد کوهستان‌ها پناه گرفته و یا در پایگاه‌ها، پناهگاه‌ها و قلعه‌های نظامی قدیمی ساکن شده‌اند و برای زنده‌ماندن و بقا در این شرایط نفس‌گیر می‌کوشند؛ اما رازهای تاریک و خوفناکی وجود دارد که برای سال‌های طولانی، بر روی آن‌ها سرپوش گذاشته شده است و از ناخودآگاه روزگار بربادرفته و از عمق کینه‌ها و نفرت‌های به ظاهر مدفون شده، این رازها به مثابهٔ آتش زیر خاکستری در حال زبانه‌کشیدن هستند؛ همچون ققنوں کهنسالی که از میان دود سیاه و خاکستر گداخته برمی‌خیزد و اکنون، در پیچ‌وخم تاریکی‌های روزگار، بوی خیانت و خباثت پیچیده است؛ خیانت و خباثتی لبریز از عطش سوزان انتقام.

خواندن کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانان و جوانان مناسب است.

بخشی از کتاب باتلاق فروپاشی (جلد اول)

«هیچ‌گاه معلوم نشد که ماشه تمام‌کننده این فروپاشی ویرانگر را چه کسی و چگونه فشار داد، اما درنتیجه آن، سکوت و بغضِ فروخورده‌ای بر دنیای پوچِ انسان که غرق در خوشی‌ها و لذت‌هایش بود، سایه انداخت. کامپیوترها، این تکنولوژی‌های شگفت‌انگیز ساخته بشر، خاموش شدند. نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌های عظیم و همه نمادهای خداگونه پیشرفتِ صنعتی بشر از کار افتادند و درنتیجه این سلسله اتفاقات هولناک، روشنایی و فروغ از شهرهای کوچک و بزرگ رخت بربست، کشاورزی و دام‌پروری از رونق افتاد و تولید انواع محصولات غذایی به صفر رسید. تصفیه‌خانه‌های آب خاموش شدند و اندک ذخایر آبِ تصفیه‌شده باقی‌مانده نیز به یغما رفت. معادن مسکوت شدند، چاه‌های نفت متروک شدند و استخراج سوخت‌های فسیلی به‌ظاهر تمام‌نشدنی متوقف گشت و تمام این پیشرفت‌های به‌ظاهر جاودانه، در زمانی کوتاه به تاریخِ خاک‌آلود دستاوردهای بشری پیوسته و فراموش شدند.

درنتیجه فروپاشی، هواپیماهای غول‌پیکر زمین‌گیر شده و کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها در دل دریاها و اقیانوس‌ها سرگردان و آواره شدند. واگن‌های قطار روی ریل‌ها زنگ زدند و آرام‌آرام پوسیدند و خودروها، این وسایل نقلیه جمع‌وجور و دوست‌داشتنی، از جنب‌وجوش و تکاپو بازایستادند و در شهرها، جاده‌ها و طبیعتِ وحشی به‌شکل نامأنوس و غریبانه‌ای، به حال خود رها شدند و به شکل وهم‌انگیزی، با گل‌ها و پیچک‌ها و خزه‌ها درهم‌آمیخته و با طبیعتِ بازمانده‌ای که بعد از قرن‌ها بهره‌کشی بی‌رحمانه و سیری‌ناپذیرِ انسان، حالا می‌رفت نفسی تازه کند، همدل و همرنگ شدند.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

حجم

۲۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۵ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان