دانلود و خرید کتاب زن، قرآن، جامعه راشد الغنوشی ترجمه میکاییل محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زن، قرآن، جامعه اثر راشد الغنوشی

کتاب زن، قرآن، جامعه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زن، قرآن، جامعه

کتاب زن، قرآن، جامعه نوشتهٔ راشد الغنوشی و ترجمهٔ میکاییل محمدی است. انتشارات افق علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر بر اساس منابع اهل سنت به موضوع زن نگاه کرده است.

درباره کتاب زن، قرآن، جامعه

در کتاب زن، قرآن، جامعه آمده است که سخن‌گفتن از موضوع زن و شرایط حاکم بر او در جوامع کنونی، بدون درنظرگرفتن بسترهای تاریخی، اجتماعی و دینی گذشته، راه به جایی نخواهد برد و منجر به بازتولید اندیشه‌ها و رویه‌هایی خواهد شد که مدت‌هاست تجربه شده‌اند و عقیم‌بودن خود را هم نشان داده‌اند. سنت‌ها، آموزه‌ها و ساختارهای بسیاری در گذشته برای تعیین چارچوب مشخص جهت زیست زن وجود داشته که اکنون نیز ثقل خود را بر کردار و پندار جامعه نسبت به او حفظ کرده‌اند. زن تنها زمانی می‌تواند به میل و ارادهٔ خود تصمیم بگیرد و کنشگری داشته باشد که این ثقل را بردارد و محیط پیرامون خود را به بازخوانی تاریخ، آموزه‌ها و سنت‌هایی وا دارد که توجیه‌گر قضاوت‌ها و کنش‌های متفاوت و بازدارنده هستند.

استاد راشد غنوشی در این اثر کوشیده است تا از یک‌سو به بازخوانی متون دینی، کتاب و سنت بپردازد و برداشت‌ها و قرائت‌های سطحی و سنتی مرتبط با آموزه‌ها و متن‌های زن‌محور را اصلاح و در موارد لازم تخطئه کند.

خواندن کتاب زن، قرآن، جامعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون موضوع زن از دیدگاه دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب زن، قرآن، جامعه

«قرار گرفتن نام حضرت مریم در میان این پیامبران، به معنای برشمردن او از زمره‌ی پیامبران است. از بین این‌همه پیامبر تنها مریم را به علت صدیقه خطاب شدن، از دایره‌ی نبوت خارج کردن درست نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۷ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان