دانلود و خرید کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران حسن ملک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران اثر حسن ملک

کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران

معرفی کتاب تاریخ آموزش و پرورش در ایران

«تاریخ آموزش و پرورش در ایران» نوشته حسن ملک(-۱۳۳۲)، نگاهی دارد به تاریخ و پیشینه آموزش و پرورش در ایران و سیر تحول آن تا دوران معاصر.

در بریده‌ای از مقدمه کتاب می‌خوانیم:

«آموزش و پرورش یک انسان ریشه در گذشته‌های دور دارد. از این رو نهادی اجتماعی به شمار می‌رود. در طول تاریخ حکومت‌ها، خانواده‌ها و هم اقشار و گروه‌های تشکیل‌دهنده جوامع در سرنوشت آموزش و پرورش مداخله داشته و دل‌نگران محصولات و عمل کرد این نهاد بوده‌اند.

این کتاب به تاریخچه آموزش و پرورش از عصر مادها تا دوران حاضر می‌پردازد. نویسنده در این کتاب با بررسی گذرای تاریخ سیاسی اقتصادی و اجتماعی هر دوره تاریخی، به ویژگی‌ها و اهداف آموزش و پرورش آن عصر پرداخته است و بخش‌هایی را به انواع آموزش خط و زبان، آموزش اقشار مختلف جامعه، آموزگاران و روش‌های آموزش و مکان آموزشی هر دوره اختصاص داده است. هم چنین دیدگاه متفکران هر دوره تاریخی را در زمینه تعلیم و تربیت یادآور شده است.

برخی از عنوان‌های آمده در کتاب عبارت اند از: اوضاع اقتصادی و اجتماعی هخامنشیان، آموزش و پرورش بعد از رواج دین اسلام، نخستین تلاش در جهت تعلیمات عمومی، انتشار کتاب زکریای رازی و شیوه تدریس و تعلیم او، نظام الملک و تاسیس مدارس نظامیه مرکز علمی ـ آموزشی ربع رشیدی، تعلیم و تربیت فرزندان طبقات ممتاز در عصر تیموری، دارالفنون، اعزام محصل به خارج، دوره پهلوی و آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۸۵۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان