خلاصه کتاب دوازده قانون زندگی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوازده قانون زندگی اثر جردن پیترسون

کتاب دوازده قانون زندگی

معرفی کتاب دوازده قانون زندگی

خلاصه‌کتاب دوازده قانون زندگی نوشتهٔ جردن پیترسون و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب اصول نظم و دوری از هرج و مرج را به شما ارائه می‌دهد.

درباره خلاصه‌کتاب دوازده قانون زندگی

این خلاصه‌کتاب به شما می‌آموزد چگونه مشکلات و چالش‌های موجود در مسیر زندگی‌تان را با استفاده از راهکارهایی جامع و کاربردی برطرف کنید. برای اینکه از ایجاد هرج و مرج در زندگی خود جلوگیری کنیم، باید معنای واقعی زندگی را کشف کنیم. شاید تا به حال همواره شاهد بی‌نظمی و چالش‌های ناشی از آن در زندگی شخصی و اجتماعی خود بوده‌ایم. بروز این چالش‌ها و بی‌نظمی‌ها به این دلیل است که از قوانین مهمی بی‌اطلاع هستیم.

در داستان پینوکیو، یک عروسک چوبی کوچک آرزوی جالبی دارد. او دلش می‌خواهد از شر طناب‌هایی که به او بسته شده و کنترل زندگی‌اش را در دست دارد، خلاص شود. پینوکیو آرزوی تبدیل‌شدن به یک پسر مستقل و واقعی را داشت، اما از یک حقیقت غافل بود؛ اینکه باید برای هر چیزی بهایی پرداخت کرد. بهایی که پینوکیو باید برای مستقل‌شدن می‌پرداخت، خطرات و مشکلاتی بود که باید در مسیر زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شد و مصائب آن را همانند درسی بزرگ تحمل می‌کرد. بنابراین در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش، با ماجراهای دردناکی مواجه شد و درس‌های زیادی درباره صداقت،‌ دوستی و خانواده فرا گرفت.

معمولاً در همه‌ٔ داستان‌ها و افسانه‌های کلاسیک و محبوبی مانند پینوکیو، نتیجهٔ نهایی به یافتن مفهوم زندگی ختم می‌شود. در داستان‌ها و افسانه‌ها، یافتن معنای زندگی به عنوان نوشدارویی برای رفع مشکلات زندگی شناخته می‌شود. این نوشدارو در زندگی واقعی نیز به ایجاد تعادل بین نظم و بی‌نظمی، تشخیص آشنا و بیگانه و امنیت و ماجراجویی به ما کمک می‌کند.

از قرن‌های گذشته تاکنون، مردم دربارهٔ نظر فیلسوفان بزرگی همچون ارسطو و سقراط بسیار صحبت می‌کنند. طی سالیان متمادی مردم سخنان آن‌ها را در مورد مفاهیم زندگی، به سبک‌های مختلف تفسیر کرده‌اند. این موضوع بدان دلیل است که مردم معمولاً برای رسیدن به اهدافشان در زندگی و آگاهی از مفاهیم جهان‌شمول، به دنبال معنای واقعی زندگی بوده‌اند.

جرج پیترسون نویسندهٔ این کتاب،‌ فهرست جالبی از ۱۲ قانون ارزشمند برای دریافت معنا و رهایی از بی‌نظمی در مسیر زندگی جمع‌آوری و ارائه کرده است. این ۱۲ قانون مهم می‌تواند به ساکنین دنیای مدرن برای زندگی در دوران پر از هرج و مرج امروزی کمک کند.

خواندن خلاصه‌کتاب دوازده قانون زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از هرج و مرج زندگی رهایی پیدا کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب دوازده قانون زندگی

«دروغ ابزار رایجی برای فریب نفس است،‌ اما باید برای داشتن زندگی صادقانه تلاش کنیم.

دروغ گفتن نادرست‌ترین رفتار انسانی است. فردریش نیچه، فیلسوف بزرگ آلمانی در این مورد معتقد است: مبنای اندازه‌گیری قدرت روح یک فرد این است که تا چه اندازه می‌تواند خلوص و صداقت را تاب بیاورد. هرچند در اغلب فرهنگ‌ها، داشتن صداقت و راستگویی یک ارزش والا محسوب می‌شود، اما باز هم انسان‌ها در اغلب مواقع دروغ می‌گویند.

یکی از دلایل دروغ گفتن ما به خودمان و دیگران، رسیدن به چیزی است که فکر می‌کنیم به آن نیاز داریم. روانشناس اتریشی، آلفرد آدلر اعتقاد دارد دروغ‌ها برای کارهایی گفته می‌شود که ما می‌خواهیم انجام دهیم و فکر می‌کنیم که بدون دروغ، برای انجام آن کارها ضعیف هستیم. مثلاً ممکن است دوست داشته باشید پس از بازنشستگی در سواحل مکزیک به استراحت بپردازید و تفریح کنید. هرچند این هدف می‌تواند بسیار جذاب و دوست‌داشتنی باشد، اما شما در حال فریب دادن خودتان هستید؛ زیرا در عمل دستیابی به چنین هدفی برایتان غیرممکن است. علاوه بر این، شما هیچ قدم درستی برای رسیدن به خواسته‌تان برنداشته‌اید و هیچ برنامه‌ریزی صحیحی برای تحقق این هدف نداشته‌اید.

این نوع ذهنیت‌های متوهمانه اغلب به دلیل استعداد ما در دروغ گفتن به خودمان شکل می‌گیرد. ما فکر می‌کنیم همهٔ آنچه را که باید بدانیم، می‌دانیم. این خیلی احمقانه است که تصور کنیم از همه چیز خبر داریم. چنین تفکری باعث می‌شود تمایل طبیعی ما برای رشد و یادگیری از بین برود، اما اتفاق بدتر زمانی رخ می‌دهد که ما تصمیم می‌گیریم با یک دروغ زندگی کنیم و حقایق زندگی را در وجود خود نمی‌پذیریم!

جان میلتون شاعر و نویسنده انگلیسی، در مهم‌ترین اثر خود به نام «بهشت گمشده» از شخصی به نام لوسیفر یاد می‌کند. لوسیفر شخصیتی معقول و در عین حال نسبت به استعدادهای خود بسیار مغرور و خودشیفته است. در کتاب جان میلتون، لوسیفر و همراهانش به خاطر جسارت و نافرمانی از دستور خداوند، از بهشت رانده می‌شوند. با توجه به همهٔ این توضیحات، قانون هشتم زندگی می‌گوید: دروغ گفتن را متوقف کنید و صادق باشید!»


معرفی نویسنده
عکس جردن پیترسون
جردن پیترسون

جردن پیترسون نویسنده، استاد دانشگاه و روانشناس کانادایی در روز ۱۲ ژوئن سال ۱۹۶۲ در خانواده‌‌ای فرهنگی در فرویو از شهرهای شمالی کانادا به دنیا آمده است. پدر او، والتر پترسون معلم مدرسه و مادرش کتابدار کالج پلی‌‌تکنیک گرند پریری بوده است. او یک خواهر و یک برادر دارد. وقتی جردن پیترسون از دبیرستان فریو فارغ‌‌التحصیل شد به‌‌واسطه‌‌ی آشنایی قبلی‌‌ او به خاطر شغل مادرش، کالج گرند پریر را برای ادامه‌‌ی تحصیل انتخاب کرد. شهرت جردن پیترسون به دلیل سه کتاب پرفروش «نقشه‌‌های معنا»، «دوازده قانون زندگی» و «فراتر از نظم: دوازده قانون دیگر برای زندگی» و همچنین سخنرانی‌‌های اوست که به عنوان الگویی برای مردان و زنان، راه و روش بهتر زیستن را به دیگران آموزش می‌‌دهد.

نظرات کاربران

alirezazal
۱۴۰۱/۰۶/۱۲

چگونه برای خواندن ترغیب بشیم وقتی خلاصه کتاب اصلا چیزی در مورد کتاب به ما نمی گوید

zahra gol
۱۴۰۱/۰۹/۲۵

کتاب کم حجمیه و راجع به محتواش، یه جورایی میشه گفت ۱۲ نصیحت کاربردی هستن در مورد موضوعات مختلف زندگی و روابط و خودشناسی و ... برای من حاوی نکات کاربردی و جالبی بود.

Sadegh
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

اشتباهی که فکر کنم خیلی تابلو هم هست در کتاب اینکه بجای 12 قانون، 13 قانون گفته میشه. البته این با توجه به متن کتاب و برداشت من هست ولی فکر میکنم درست باشه... کتاب متوسط رو به پایینی هست

- بیشتر
مژگان کلوندی
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

طاقچه محشره سپاس فراوان ....اگر مردم در حد همون ۵۰ صفحه رایگان رو هم که طاقچه لطف میکنه در اختیار مردم میزاره خدا شاهده شعور اجتماعی و اگاهی فردی افراد در همه زمینه ها متحول میشه و جامعه بیمار ایران

- بیشتر
keyhanvaezi
۱۴۰۲/۰۱/۲۵

بنظرم محتوای خوب دلچسبی داشت که خوندنشون خالی از لطف نیست.

Mephisto
۱۴۰۲/۰۸/۰۱

بد نی

Rahil Fouladgar
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

ضعیف ترین و پایین ترین سطح خوانش. باچه فکری این خوانش رو برای فروش عرضه میکنید؟ حیف پول حیف وقت ... حتی ارزش امتحان کردن هم نداره . براتون متاسفم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
برای انتخاب دوستان خود هوشمندانه عمل کنید. این کار به هیچ عنوان نشان دهنده خودخواهی یا پر افاده بودن شما نیست. دوستی‌های بجا و درست می‌توانند باعث حمایت و تقویت شما شوند. دوستان حامی و مثبت معمولاً همیشه باعث ارتقای شما می‌شوند و مواقعی که نیاز به انگیزه و روحیه دارید، آن‌ها در کنارتان هستند. همچنین زمانی که در کاری شکست خورده‌اید و نیاز به کمک دارید، آن‌ها در کنار شما می‌ایستند و برای پیشرفت شما تلاش می‌کنند.
zahra gol
انسان‌ها نیز دقیقاً همچون شاه‌میگوها دائماً خودشان را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و هوش یکدیگر را با فیزیک ظاهری مرتبط می‌دانند. اگر تلاش می‌کنید به نتایج بهتری در زندگی دست یابید، باید از یک قاعده مهم پیروی کنید: سرتان را بالا نگه دارید و ژست یک برنده را به خود بگیرید.
احسان رضاپور
همواره باید از خودمان بپرسیم: «کجا اشتباه کردم؟» شاید جوابِ این سؤال چندان باب میل ما نباشد، اما پاسخ آن راهی برای رسیدن به حقیقت است. باید این سؤال را دائماً با خودمان تکرار کنیم؛ آنگاه می‌توانیم از پیشرفتی که هر روز شاهد آن هستیم، لذت ببریم. همواره باید تلاش کنیم که انسان بهتری برای زمین و آدم‌های روی آن باشیم.
farnaz3000
افراد ناموفق دوست دارند دوستانشان را نیز به سطح خودشان پایین بکشانند. من فهمیدم که ادامه ارتباط با آن دوستم، مرا در زندگی به عقب برمی‌گرداند. این اتفاق می‌تواند برای هر کسی در هر موقعیتی رخ دهد!
farnaz3000
زمانی که خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم، قبل از هر چیز این تفکر برای ما ایجاد می‌شود که در یک شرایط سیاه و سفید مطلق قرار گرفته‌ایم؛ یعنی یا پیروز شده‌ایم و یا شکست خورده‌ایم. همین تفکر به ظاهر ساده مانع از آن می‌شود که پیشرفت‌های کوچک و مقطعی خود را ببینیم.
zahra gol
دوستان شما زمانی خوب هستند که باعث ایجاد نگرانی برایتان نشوند و شما را درگیر مسائل منفی نکنند.
zahra gol
سقراط که همچنان به عنوان یکی از عاقل‌ترین انسان‌های تاریخ بشر از او یاد می‌شود، همیشه می‌گفت: «تنها چیزی که مطمئن هستم می‌دانم، این است که هیچ چیز نمی‌دانم».
Aysan
کودکان باهوش هستند و غالباً سعی می‌کنند از هوش خود برای ایجاد اختلاف بین والدین استفاده کنند تا یک طرف را حامی خود کنند! بنابراین والدین باید با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند. اگرچه ممکن است پدر یا مادر اشتباهاتی داشته باشند، اما نباید در مقابل کودک از یکدیگر انتقاد کنند و انگشت اتهام را به سمت یکدیگر دراز کنند؛ چرا که کودکان خیلی زود متوجه اختلاف‌نظرهای والدین می‌شوند. به عنوان والدین، این توصیه را به عنوان اخطاری مهم مورد توجه قرار دهید و سعی کنید از مرتکب شدن چنین اشتباهی بپرهیزید.
Aysan
وظیفه پدر و مادر است که کودکی مهربان و مسئولیت‌پذیر پرورش دهند.
farnaz3000
قوانین متعدد می‌تواند برای کودکان ناامید کننده باشد و آن‌ها را وادار به مقابله با قوانین کند؛ بنابراین باید چند اصل اساسی و قابل درک برای کودکان تعریف کنیم و از آن‌ها بخواهیم که این اصول را رعایت کنند.
Aysan

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۲۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان